דרומי כתב:ייש"כ! מרענן בימים אלו...
רק להעיר שהניקוד דורש תיקון בכמה מקומות.
ש. ספראי כתב:לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה
נקודה למחשבה
הרה"ג רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א
וְהִנֵּה בְּפֶתַע פִּתְאוֹם, נֶעֶצְרוּ חַיֵּי הַשִּׁגְרָה/ נִכְנַסְנוּ אָנוּ, מִתּוֹךְ יְדִיעָה וְהַכָּרָה/ לְמִין סוּג שֶׁל הַסְגָּרָה/ לָאו דַּוְקָא מִטַּעֲמֵי פַּגְרָה/ הוֹרָאוֹת מֶמְשַׁלְתִּיּוֹת מִשְׁתַּנּוֹת, מֵהַחְמָרָה לַהֲקָלָה, מֵהַקַּלָּה לְהַחְמָרָה/ וְאָנוּ אֵין אִתָּנוּ יֹדֵעַ עַד מָה, לִכְאוֹרָה/ הַכֹּל תַּחַת סְגִירָה.
מֵאוֹת אַלְפֵי חוֹלִים בְּכָל הָעוֹלָם / וְאָנוּ נִקְרָאִים: לִפְתֹּחַ אֶת הַלֵּב, כְּפִתְחוֹ שֶׁל אוּלָם/ לְחַשֵּׁב חֶשְׁבּוֹן נֶפֶשׁ, מוּל מֶלֶךְ, מִמֶּנּוּ כָּל רָז לֹא נֶעֱלַם/ לַחֲקֹר, לְפַשְׁפֵּשׁ, לַעֲלוֹת בַּסֻּלָּם/ לִהְיוֹת יוֹתֵר. יְהוּדִי מֻשְׁלָם.
לְהַבִּיט אֶל הָאַחֵר, הַמְּבֻגָּר/ זֶה שֶׁכְּבָר חֹדֶשׁ לְבַדּוֹ גָּר/ סָפוּן, סָגוּר וּמְסֻגָּר/ לְהַעְתִּיר עֲבוּר פְּלוֹנִי/ת, יְהוּדִי/ה בִּלְתִּי מֻכָּר/ הַנִּמְצָא בְּבִדּוּד לְבַדּוֹ, לְלֹא גּוֹאֵל וּמַכָּר.
לְהִתְעַנְיֵן בִּשְׁלוֹם הַשְּׁכֵנִים/ נִיבָּטִים בְּמִנַּיִן מִרְפָּסוֹת הַבִּנְיָנִים/ אֵלּוּ שֶׁלֹּא דִּבַּרְנוּ אִיתָּם, שָׁנִים/ לִשְׁאֹל, לְהַצִּיעַ, לְלֹא גִּנּוּנִים/ מָה קוֹרֶה אִתְּכֶם, בִּפְנִים?
לָשֶׁבֶת נִנּוֹחַ עִם הַבֵּן, וְלִלְמֹד/ מַסֶּכֶת חֲדָשָׁה, בְּטַעַם שֶׁל עוֹד/ לְלֹא לַחַץ, בְּלִי לִמְעֹד/ בְּשַׁבָּתוֹת (לֹא בִּימֵי חוֹל שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר), אֶפְשָׁר גַּם לִרְקֹד/ בְּלִי 'מָה יֹאמְרוּ', בְּלִי מַסֵּכוֹת אוֹ קוֹד/ לְהַחְדִּיר יִרְאַת שָׁמַיִם בֵּיתִית, אַהֲבַת דַּלְתֵי תּוֹרָה, לִשְׁקֹד.
לִהְיוֹת יְהוּדִי טוֹב, גַּם עִם הפיז'מה/ לְאַפְשֵׁר לַיְּלָדִים לִשְׁאֹל עַל מָה וְגַם לָמָּה/ לְנַגֵּן אֶת דַּף הַגְּמָרָא בִּנְעִימָה/ לְהָשִׁיב עַל שְׁאֵלוֹת הַתְּפִלָּה, שֶׁל הַבַּת וְהָאִמָּא.
שׁוֹאֲלוֹת הַבָּנוֹת: מַדּוּעַ אוֹמְרִים "דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל" בְּקִדּוּשׁ לְבָנָה?/ לָמָּה הִשְׁתַּנְּתָה כָּעֵת בַּקַּדִּישׁ, הַמַּנְגִּינָה?/ וְהִנֵּה, מוּל מִנַּיִן לְמַטָּה, זֶה הַזְּמַן לְהַחְדִּיר עוֹד אֱמוּנָה/ לָשֶׁבֶת רֶבַע שָׁעָה לִפְנֵי הַתְּפִלָּה, רְאוּיָה הִיא הַהֲכָנָה/ לְהִתְכּוֹנֵן בַּמִּרְפֶּסֶת, אֶל פְּנֵי הַשְּׁכִינָה.
לִלְמֹד מַסֶּכְתּוֹת וְנוֹשְׂאִים חֲדָשִׁים/ חֲלוֹמוֹת שֶׁל לִמּוּד שֶׁלֹּא מֻמְּשׁוּ, לְהַגְשִׁים/ הַקְטָרַת אֵמוּרִים, כָּלִיל לְאִישִׁים/ בְּשֶׁקֶט בְּשֶׁקֶט, לְלֹא רְעָשִׁים/ לִשְׁפֹּךְ צְקוּן לַחַשׁ בַּסָּלוֹן, כָּעֵת זֶה 'עֶזְרַת נָשִׁים'/ לְיִצֹק מֵחָדָשׁ רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשִׁים/ וְיִוָּתְרוּ בְּנֵי יַעֲקֹב לְבַדָּם, בְּלִי לְנַסּוֹת לְהַרְשִׁים.
לְהַקְשִׁיב לְשִׁעוּר טֶלֶפוֹנִי/ יָפֶה הוּא לִמּוּד מְשֻׁתָּף, בְּחִיּוּג אֶלֶקְטְרוֹנִי/ אֲנִי לוֹמֵד כָּעֵת. אֲנִי עוֹבֵד חִיּוּנִי/ צוּרִי אוֹצָרִי, בהשי"ת שָׂם בִּטְחוֹנִי/ בְּךָ אֱלוֹקִי חָסִיתִי, בְּעֹשֶׁר וּבָעֹנִי.
לְהוֹדוֹת עַל מִשְׁלוֹחַ בֵּיצִים מֵרָחוֹק/ לִקְבֹּעַ עִתִּים, חֹק / לְהַחֲמִיא, לְחַיֵּךְ, לִשְׂמֹחַ, לִצְחֹק/ לְעוֹדֵד בְּשִׂיחָה טֶלֶפוֹנִית סָח רָחוֹק.
לִכְתֹּב חִדּוּשִׁים. לַקְּטַנִּים- לְצַיֵּר צִיּוּרִים/ בְּתוֹכְכֵי בֵּית מְגוּרִים/ לְגַלּוֹת כִּשּׁוּרִים/ לִלְמֹד בְּחַבְרוּתָא עִם בֶּן הָעֶשְׂרִים/ פַּעֲמַיִם בְּיוֹם לְדַבֵּר עִם הוֹרִים / לְהַפְסִיק מְרִיבוֹת, לְאַחוֹת שְׁבָרִים/ לַעֲצֹר מַחֲלוֹקוֹת בֵּין הַגּוּרִים...
לְהַכִּיר כִּי יֵשׁ מַנְהִיג לְבִירָה/ לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ פַּחַד וּמוֹרָא/ לְפָנָיו נַעֲבֹד בְּיִרְאָה, בְּאַהֲבָה אַדִּירָה/ כָּאן וְעַכְשָׁו, בְּתוֹךְ הַדִּירָה/ לְהַמְתִּיק הַגְּזֵירָה/ בְּלִיבּוּב אֲוִירָה/ לִסְלֹל דֶּרֶךְ בְּסֻגְיוֹת, שְׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת, 'חֲקִירָה'/ לִשְׁמֹר עַל קְדֻשַּׁת הַבַּיִת, בְּכָל מִינֵי שְׁמִירָה/ לִנְשֹׁךְ שְׂפָתַיִם בִּגְבוּרָה/ אֲפִלּוּ שֶׁלֹּא כָּל יוֹם, הוּא יוֹם בְּשׂוֹרָה/ לְהַמְעִיט בְּבִקֹּרֶת בֵּיתִית, לְהַרְבּוֹת הֶאָרָה/ לְהַעֲרִיךְ יֶלֶד לוֹמֵד, בִּפְאֵר וְהוֹקָרָה/ אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל בֵּיתִי, בָּזֹאת הַתּוֹרָה/ שִׁירַת בַּת הַשָּׁמַיִם, לְשׁוֹרְרָהּ.
לְהַבִּיט אֶל הַבְּרִיאָה שֶׁמִּחוּץ לַחַלּוֹן/ לְהוֹדוֹת עַל אֱמֶת, לְהַכִּיר בַּכִּשָּׁלוֹן.
לִרְאוֹת שֶׁמֶשׁ, יָרֵחַ וְכוֹכָבִים/ עַנְנֵי כִּבְשָׂה, עַנְנֵי עָבִים/ רָאוּ מָה בָּרָא אֵלֶּה, לְהַכִּיר חַיּיָבִים/ וְכַמָּה אֵלָיו יִתְבָּרַךְ אָנוּ קְרוֹבִים/ כַּמָּה בְּעֵינָיו אָנוּ שָׁווִים/
לְהוֹדוֹת עַל גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל מְנַווְּטִים/ סְפִינָה גּוֹשֶׁשֶׁת, בְּצוֹק הָעִתִּים/ מוּל גַּלֵּי הֲסָתָה, נִצָּבִים מְעַטִּים/ לִגְזֹל הַחֲנִית מִיָּד הַלִּסְטִים.
יוֹרֵנוּ הַמּוֹרִים וּשְׂכָרָם כִּפְלַייִם/ שֶׁהֲרֵי שׁוֹנֶה הוּא הַיּוֹם מִיּוֹמַייִם/ אֶרְאֶלֵּי תּוֹרָה, כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם.
--- וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת.
לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא/ לֹא, לֹא רוֹצִים לָשׁוּב לְשִׁגְרָה/ אֶת צֶמַח דּוֹד עַבְדֶּךָ, בּוֹא מָשִׁיחַ בִּמְהֵרָה/ לִרְאוֹת מִקְדַּשׁ בַּתִּפְאָרָה/ שִׁבְעַת קְנֵי הַמְּנוֹרָה/ עֲנָוִים הִגִּיעַ זְמַן גְּאֻלַּתְכֶם, הִנֵּה זוֹרַחַת אוֹרָה.
יתד נאמן. הבוקר.
קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.
ש. ספראי כתב:קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.
הטפה סמויה? הטפה גלויה.
ללמוד גם בבית, להתענג על התפילה במרפסת, לחייך לשכנים, לציית להוראות גדולי התורה, להביט על הנוף, להודות על מה שיש, לצייר ולשבת עם החמודים, לנשום עמוק ולצפות שהמשיח יבוא.
במפלגת הקוים הירוקים לא מסכימים לכל זה?
שטיפת מח של כל הנושאים המקיפים את חיינו התורתיים?
קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.
נוטר הכרמים כתב:ויש כאן גם דברים שלא מצליחים לגרום ריגוש כמו "וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת. לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא". האם בבית הכנסת שלך ישנה אפשרות פחותה יותר לכוין בתפילה או לדמוע ולשפוך מועקה מאשר מתחת למסיכה הלוחצת בחצרות הבנינים או במרפסות?
מותר ומצוה להפוך את הלימון ללימונדה, אבל הלימון לא נהפך למיץ תפוחים.
נוטר הכרמים כתב:ויש כאן גם דברים שלא מצליחים לגרום ריגוש כמו "וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת. לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא". האם בבית הכנסת שלך ישנה אפשרות פחותה יותר לכוין בתפילה או לדמוע ולשפוך מועקה מאשר מתחת למסיכה הלוחצת בחצרות הבנינים או במרפסות?
מותר ומצוה להפוך את הלימון ללימונדה, אבל הלימון לא נהפך למיץ תפוחים.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים