ביעור חמץ למבודד-קורונה
פורסם: ב' מרץ 23, 2020 2:14 pm
יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
עזריאל ברגר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
מדוע לא ישלח שליח?!
תורה מפוארת כתב:עזריאל ברגר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
מדוע לא ישלח שליח?!
ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.
בברכה המשולשת כתב:תורה מפוארת כתב:עזריאל ברגר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
מדוע לא ישלח שליח?!
ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.
להלכה ביעור הוא גם מפרר וכו', כדעת רבנן. רק המנהג הוא לשרוף, כדי לקיים את דעת רבי יהודה.
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:תורה מפוארת כתב:עזריאל ברגר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).
מדוע לא ישלח שליח?!
ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.
להלכה ביעור הוא גם מפרר וכו', כדעת רבנן. רק המנהג הוא לשרוף, כדי לקיים את דעת רבי יהודה.
למיטב זכרוני בספרי האחרונים מתייחסים לזה כאל מחלוקת שלא הוכרעה (ויש בזה נפק"מ להלכה, כגון לגבי ביעור חמץ ביו"ט).