ש. ספראי כתב:השאלה היא מה יגרום לפחות אסונות. לימוד בישיבות ובכוללים או התרחקות מרובה וכו'.
בזה המאמר עוסק.
צ'אלמר כתב:ש. ספראי כתב:השאלה היא מה יגרום לפחות אסונות. לימוד בישיבות ובכוללים או התרחקות מרובה וכו'.
בזה המאמר עוסק.
השאלה שאין עליה תשובה היא אם סגירת הישיבות זה פיקוח נפש וכו' וכו' ודוחה ונשמרתם איך בעוד שבוע שיצא לביה''ז זה כבר לא יהיה פקוח נפש???
ש. ספראי כתב:עסק התורה בהיכלי התורה בשעת מחלת הקורונה
שמואל ברוך גנוט
עולם התורה המשיך השבוע ללמוד תורה ברבים, למרות מחלת הקורונה המתפשטת, ע"פ הוראתו של מרן רבינו שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א. הבה ונעסוק בסוגיא זו.
פורסם שמרן שליט"א אמר השבוע כי וירוס הקורונה אינו בגדר מגפה, שהרי נאמר במשנה בתענית פ"ג מ"ד: "איזהו דבר? עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה שלשה מתים בשלשה ימים זה אחר זה הרי זה דבר פחות מכאן אין זה דבר".
ויש לדון בדברים אלו,
איש קריות כתב:אם אנו אכן מאמינים בכל לב דתורה מגנא ומצלא וכו' יש לשקול להאריך את הזמן בכוללים או לכה"פ בישיבות בתחילת חודש ניסן כפי שכבר נעשה בעבר בזמני מלחמה
יואל שילה כתב:מאז שפורסמה הסכנה - אני לומד בבית, ומגיח רק לזמן קצר לתפילות בכולל, שהוא איננו צפוף.
לא נראה לי שאיכות הלימוד נפגעה.
ש. ספראי כתב:פורסם שמרן שליט"א אמר השבוע כי וירוס הקורונה אינו בגדר מגפה, שהרי נאמר במשנה בתענית פ"ג מ"ד: "איזהו דבר? עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה שלשה מתים בשלשה ימים זה אחר זה הרי זה דבר פחות מכאן אין זה דבר".
הפצת המעיינות כתב:יואל שילה כתב:מאז שפורסמה הסכנה - אני לומד בבית, ומגיח רק לזמן קצר לתפילות בכולל, שהוא איננו צפוף.
לא נראה לי שאיכות הלימוד נפגעה.
מצויין אני יספר לבניי הבחורים והילדים את דבריך
דרך אגב מה הגיל של כבוד הרב?
החושב כתב:ש. ספראי כתב:פורסם שמרן שליט"א אמר השבוע כי וירוס הקורונה אינו בגדר מגפה, שהרי נאמר במשנה בתענית פ"ג מ"ד: "איזהו דבר? עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה שלשה מתים בשלשה ימים זה אחר זה הרי זה דבר פחות מכאן אין זה דבר".
בעיר של 200,000 איש, כמה צריכים למות תוך שלושה ימים בשביל שזה ייקרא מגיפה ולא מקרה ודרך העולם?
צ'אלמר כתב:ש. ספראי כתב:השאלה היא מה יגרום לפחות אסונות. לימוד בישיבות ובכוללים או התרחקות מרובה וכו'.
בזה המאמר עוסק.
השאלה שאין עליה תשובה היא אם סגירת הישיבות זה פיקוח נפש וכו' וכו' ודוחה ונשמרתם איך בעוד שבוע שיצא לביה''ז זה כבר לא יהיה פקוח נפש???
יואל שילה כתב:החושב כתב:ש. ספראי כתב:פורסם שמרן שליט"א אמר השבוע כי וירוס הקורונה אינו בגדר מגפה, שהרי נאמר במשנה בתענית פ"ג מ"ד: "איזהו דבר? עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה שלשה מתים בשלשה ימים זה אחר זה הרי זה דבר פחות מכאן אין זה דבר".
בעיר של 200,000 איש, כמה צריכים למות תוך שלושה ימים בשביל שזה ייקרא מגיפה ולא מקרה ודרך העולם?
בכלל לא הבנתי אלו שהביאו את החשבון הזה
מהיכי תיתי למנות מנין שלשה מתים על כל 500 - ולהסתכל על המצב העכשוי.
הרי אם אותו נגיף באותה תפוקה במדינה אחרת כבר גורם לכמות המתים הזו - הרי שזו מגיפה גם במדינות שנמצאות בשלבה הראשוני של ההתפרצות ולכן בחמלת השם עדיין אין בהן מתים כלל.
כלומר, מספר זה הוא סימן ולא סיבה, ודי בהתגשמות הסימן אצל מחריבי בית המקדש, מגרשי ספרד, ובקרוב גם בארץ הנאצים.
ש. ספראי כתב:צ'אלמר כתב:ש. ספראי כתב:השאלה היא מה יגרום לפחות אסונות. לימוד בישיבות ובכוללים או התרחקות מרובה וכו'.
בזה המאמר עוסק.
השאלה שאין עליה תשובה היא אם סגירת הישיבות זה פיקוח נפש וכו' וכו' ודוחה ונשמרתם איך בעוד שבוע שיצא לביה''ז זה כבר לא יהיה פקוח נפש???
יש כללים ברורים בעולם הישיבות מדורות מה נחוץ למנוחה ומתי. אם מוציאים את עולם הישיבות לחופשה כשצריך בזמנים קבועים, זאת לא פירכא על כך שבכוחה של כל ישיבה להציל את העולם מכל דבר רע. מישהו בפורום כאן חולק על כך שתורה מגנא ומצלא?
משל: קונסוליה של 100 מומחי קורונה מתכנסים יחדיו למצוא דרכים לפתרון המחלה.
מגיע כפרי ונזעק: אתם מאה אנשים!!! תתחלקו לעשר עשר!!!....
ואז מסבירים לו: הם צריכים לדון יחד. הם יפתרו יחד יותר טוב את הבעייה. הכינוס שלהם גופא הוא הפתרון. הם עוסקים בפיקוח נפש.
צוחק הכפרי: הם פיקוח נפש?? אני מכיר אותם, הם ייצאו לחופש עוד שבועיים, וגם לפני שנה הם יצאו לחופש...
ש. ספראי כתב:ואם .........
יקים כתב:אתמול אמר לי אחד מהיוצב"ש שאני מתעסק איתם, בהאי לישנא: "אם יתברר בסופו של דבר שאצל החרדים בני הישיבות וכו' היה אחוז נמוך יותר של המחלה לעומת כלל הציבור, הרי שאני חוזר ושב בתשובה ומאמין כמו שלא האמנתי מעולם, אולם אם יתברר שהרבנים טעו במה שהמשיכו את הישיבות וכו' וכו' אז להיפך וכו'" עפ"ל.
לעומת זאת ואני היום ערכתי לתלמידים בישיבה (רק 10 בחדר) סיום מסכת ברכות בסוף השיעור, ולמדתי איתם את הגמ' בדף סא: על רבי עקיבא שהיה מקהיל קהילות ללמוד ברבים ובא אליו פפוס בן יהודה וכו' כל הגמ' עד הסיום המר שר"ע נהרג על זה במיתה משונה"
ונתתי לבחורים לשאול, הרי בסוף התברר שפפוס צדק, שהרי תפסוהו והרגוהו לר"ע, יש לדון הרבה בענין. אולם הדגשתי להם (לצורך הנחלת הערכים) שמעולם לא חשב ר"ע שזכות לימוד התורה ברבים תגן עליו שיינצל, אולם טענתו שבלי התורה זה יותר גרוע, כמו הדגים שרוצים לצוד אותם אולם חוץ למים ודאי ימותו" כלומר הוא הודה בסכנה, אך סבר שהסכנה ללא לימוד תורה ברבים היא סכנה גדולה יותר. (וראה מש"כ בהודעתי לעיל)
ולענין השאלה הרי מה קרה בסוף, ברי הוא נהרג ע"ז, אולם התשובה היא שר"ע אמנם נהרג, אולם בזכות מה שעשה נשארה התורה לדורות, כי לימד את תלמידיו איך צריכים למסור נפש על התורה.
וסיימתי בזה, שעלינו להפנים את גודל השעה, שגדו"י רואים בסגירת הישיסות סכנה גדולה יותר מהסכנה ההפוכה, ורת זה הם צריכים לזכור ולהנחיל בבוא העת לדורות הבאים.
ט. כתב מהריק"ש בתשובותיו כ"י הנקרא ספר אהלי יעקב בסימן צ"ג, וז"ל, יש לדון ולהורות שלא לקבוע זמן לבא לבית דין בזמן שיש חשש מגפה באותה העיר, ואם קבעו אין לו לחוש. וראיה, ממ"ש שאין קובעין זמן בערב שבת ובערב יום טוב לבא לבית דין, ואפילו קבעו א"צ לבא, ואפילו הזמינו בערב שבת ובערב יום טוב לבא אח"כ ולא בא, אין קונסין אותו, לפי שטרודין להכין לצורך שבת וי"ט, כ"ש בהיות בני אדם טרודין בפקוח נפשיהם ובניהם, וק"ו לצאת ברחובות עיר בהיותם נחבאים מפני חרב מ"ה, ולרוב פשיטות דין זה א"צ להאריך. עכ"ל. ועיין בהגהותיו.
ש. ספראי כתב:משל: קונסוליה של 100 מומחי קורונה מתכנסים יחדיו למצוא דרכים לפתרון המחלה.
מגיע כפרי ונזעק: אתם מאה אנשים!!! תתחלקו לעשר עשר!!!....
ואז מסבירים לו: הם צריכים לדון יחד. הם יפתרו יחד יותר טוב את הבעייה. הכינוס שלהם גופא הוא הפתרון. הם עוסקים בפיקוח נפש.
צוחק הכפרי: הם פיקוח נפש?? אני מכיר אותם, הם ייצאו לחופש עוד שבועיים, וגם לפני שנה הם יצאו לחופש...
מנין כתב:ש. ספראי כתב:ואם שר התורה לוקח אחריות על הלומדים, וסבור שא"א לבטל עולם ישיבות מתלמודו (הרי המצב יכול להימשך חודשים, אולי שנים, ה"י), אז מי אנחנו שנתווכח.
אף אחד לא לקח אחריות!
השואל הרי הוא שופך דמים שהטעה את סבו ואמר לו שהממשלה רוצה לסגור חיידרים "עד שידעו מה קורה עם המגייפה". ולא אמר לו שיודעים גם יודעים את אחוז ההדבקה והתמותה!
והשואל - הרי זה שופך דמים!
ש. ספראי כתב:מנין כתב:ש. ספראי כתב:וא...........
אף אחד לא לקח אחריות!
השואל הרי הוא שופך דמים שהטעה את סבו ואמר לו שהממשלה רוצה לסגור חיידרים "עד שידעו מה קורה עם המגייפה". ולא אמר לו שיודעים גם יודעים את אחוז ההדבקה והתמותה!
והשואל - הרי זה שופך דמים!
מנין לך זאת?
מי התיר לך לשפוך את דמו של 'אותו נכד של סבו'?
על סמך מה אתה עושה את גדול הדור לטמבל שנכדו אמר לו שהממשלה רוצה לסגור חיידרים, וזהו?
למה אתה כ"כ בטוח שרק אתה מעודכן והגרח"ק לא? כי ראית סרטון?...
מנין כתב:ש. ספראי כתב:מנין כתב:ש. ספראי כתב:ואם שר התורה לוקח אחריות על הלומדים, וסבור שא"א לבטל עולם ישיבות מתלמודו (הרי המצב יכול להימשך חודשים, אולי שנים, ה"י), אז מי אנחנו שנתווכח.
אף אחד לא לקח אחריות!
השואל הרי הוא שופך דמים שהטעה את סבו ואמר לו שהממשלה רוצה לסגור חיידרים "עד שידעו מה קורה עם המגייפה". ולא אמר לו שיודעים גם יודעים את אחוז ההדבקה והתמותה!
והשואל - הרי זה שופך דמים!
מנין לך זאת?
מי התיר לך לשפוך את דמו של 'אותו נכד של סבו'?
על סמך מה אתה עושה את גדול הדור לטמבל שנכדו אמר לו שהממשלה רוצה לסגור חיידרים, וזהו?
למה אתה כ"כ בטוח שרק אתה מעודכן והגרח"ק לא? כי ראית סרטון?...
ב. מה שכתבתי זה לימוד זכות על הרב, נראה לך יותר סביר שהוא יודע שמתים אלפים והרופאים שעליהם סומכים ביום כיפור מורים הוראות, והוא אומר לצפצף על ההוראות?
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
מקוה אני שהמערכת תמחק את הדו-שיח המחריד.
צר לנו מאוד על דברי האיוולת שנוגע בדיני נפשות שכתב הרב ספראי (שתמיד אנו נהנים מדבריו וחידושיו).
חידושים נחמדים ורעיונות פרשת שבוע אינם אמורים לא להישמע ואפילו לא להיחשב בדיני נפשות כשמגיפה משתוללת.
ואקרא לשאר המגיבים לא להיכנס כלל לדין ודברים שנדע את משמעותן כשחללים יפלו מסביבנו ר"ל.
ולרב הכותב אקרא לחזור בתשובה במהרה.
יואל שילה כתב:החושב כתב:ש. ספראי כתב:פורסם שמרן שליט"א אמר השבוע כי וירוס הקורונה אינו בגדר מגפה, שהרי נאמר במשנה בתענית פ"ג מ"ד: "איזהו דבר? עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה שלשה מתים בשלשה ימים זה אחר זה הרי זה דבר פחות מכאן אין זה דבר".
בעיר של 200,000 איש, כמה צריכים למות תוך שלושה ימים בשביל שזה ייקרא מגיפה ולא מקרה ודרך העולם?
בכלל לא הבנתי אלו שהביאו את החשבון הזה
מהיכי תיתי למנות מנין שלשה מתים על כל 500 - ולהסתכל על המצב העכשוי.
הרי אם אותו נגיף באותה תפוקה במדינה אחרת כבר גורם לכמות המתים הזו - הרי שזו מגיפה גם במדינות שנמצאות בשלבה הראשוני של ההתפרצות ולכן בחמלת השם עדיין אין בהן מתים כלל.
כלומר, מספר זה הוא סימן ולא סיבה, ודי בהתגשמות הסימן אצל מחריבי בית המקדש, מגרשי ספרד, ובקרוב גם בארץ הנאצים.
יתן חן כתב:זה עתה שבתי מחנות 'רמי לוי' אשר בעירי, היו שם יותר ממאה לקוחות יחדיו, ללא אלכוג'ל וכדומה, ללא בדיקת חום בכניסה לחנות וכו'.
לשאלתי למה המשטרה מתירה הפקרות זאת וסוגרת בתי כנסת וישיבות נעניתי שה'סופרמרקט' קריטי, והשאר לא.
וכל אחד יסיק מסקנותיו לבד.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים