גימפעל כתב:מה שעניתי ליהודי שהתלונן על החרדים: "מילא תפילה, ללמוד תורה, אני יכול איכשהו להבין. אבל מה הטירוף שלכם עם המקוואות אני לא יכול להבין את זה", הוא התריס:
https://col.org.il/news/124402
יד החסידים על העליונה.זו ההרגשה שמלוה אותי מיום שישי סמוך לחצות.
אחרי ארבעה שבועות שלא ראיתי את המקוה, הלכתי שעה לפני חצות למקוה עירוני הסמוך לביתי מתוך תקוה כי בשעה כזאת 'מתה' (קרוב ל12) לא יהיה עומס.
ובכן הכניסה למקוה וכל הרחוב היה גדוש באנשים - רובם ככולם חסידים - שעמדו והמתינו במרחק ראוי אחד מחבירו. שאלתי אחד מהם, כמה זמן צפויה להיות ההמתנה. ענה לי, שעה וחצי. לאחר שערכתי חישוב מהיר, החוק מתיר 3 אנשים בו זמנית. ממוצע שהות לאדם הוא לא פחות מ8 דקות. הגעתי למסקנא שאכן כך, ושרכתי את רגלי למקוה שבשכונת קרית הרצוג. לא מרכז העיר, מקוה ענקית, איזור לא חסידי. המקוה היתה סגורה על מנעול ובריח. ידידים טובים הפנו אותי למקוה פרטית, לא רחוק משם, קטנה יחסית. היה שומר בפתח, המתינו אחד שנים בחוץ. גבו דמי כניסה כפולים ומכופלים בכל המקומות. ממה שנכחתי לראות, היה נקי מאוד ומתוחזק בחיטוי וכו' להפליא.
התפעלתי מהמסירות של החסידים לעקרונותיהם, ובעיקר מן היכולת שלהם ושל שלוחיהם להתעקש על דבר שהוא לא מחויב ומוכרח ע"פ הלכה, ואינו אלא מידת חסידות, ובדליכא, יש גם פתרון של תשעה קבין, והנה סידרו את הענין, גם עם הרשויות, וגם בהתנהלות נבונה של דילול הביקוש. מי שלא חשוב הענין, לא ממתין זמן רב ומשלם פי כמה.
תקפו אותי מחשבות נוגות, למה לא יכלו לסדר פרוצודורה כזאת גם בבתי המדרשות. תחת לנעול אותם בשם החוק, היה ניתן למצוא סידור דומה,
להכניס אנשים במשורה, ואולי אפילו לדרוש כמה שקלים, כך ידללו את הביקוש.
להעסיק שומר יעלה פחות, די בגבאי מבפנים, שישמור על מילוי ההוראות.
למה לא?? כ"כ הרבה היכלי תורה ותפילה מרווחים ישנם, המון חדרים,
ומה בכך שיש גג, גם בבנקים ובכל המשרדים ובתי העסק יש.
ואם משום ההגיינה והנגיעות בספרים, גם על זה ניתן להתגבר עם מעט יוזמה.
קצת כפפות, הרבה אלכוג'ל, וקצת ספרים מן הבית.
אני מקוה שלא תענו לי, שהלימוד בבית כמוהו כלימוד בבית המדרש בדיוק.