שייף נפיק כתב:חשש רציחה ונזק דרבים.
כעת התפרסם שכמה מקומות שכן נזהרו גם נדבקו אם כן החובה לא להדבק בשביל לא להדביק היא גדולה!
נוטר הכרמים כתב:באופן כללי, מקובלני מרבי הגרש"א זצוק"ל שמי ששואל בבית האבל או בהלויה, איך הוא נפטר וכו',
זה בכלל דברי הרמב"ם בהל' תעניות שהרי זה דרך אכזריות וכו'.
אבל כאשר מישהו נכנס לנושא, מותר להגיב, שהדברים במקרה הזה לא מדויקים.
קודם כל, ישנה מחלת רקע, וגם היו טעויות גדולות בדרכי הטיפול. (שמעתי מבן דודו בצאת השבת).
יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די.
מענה איש כתב:נוטר הכרמים כתב:באופן כללי, מקובלני מרבי הגרש"א זצוק"ל שמי ששואל בבית האבל או בהלויה, איך הוא נפטר וכו',
זה בכלל דברי הרמב"ם בהל' תעניות שהרי זה דרך אכזריות וכו'.
אבל כאשר מישהו נכנס לנושא, מותר להגיב, שהדברים במקרה הזה לא מדויקים.
קודם כל, ישנה מחלת רקע, וגם היו טעויות גדולות בדרכי הטיפול. (שמעתי מבן דודו בצאת השבת).
יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די.
לא זכיתי להבין ראשית דבריך
וגם להעיר מהגמרא עירובין כט. אכל בצל והשכים ומת אין אומרין ממה מת, שמשמע שכן היו דורשים בסיבת המות
לכשיבקע כתב:שמעתי בשם חכ''א שליט''א ששאלוהו מכמה ישיבות שרוצים לעשות כן מטעם הנ''ל וכדן כדי שכולם יוכלו להתפלל בצוותא בימים הנחמדים הבעל''ט, והשיב שאסור משום שאסור לאדם לחבול בעצמו, ואף בלצער עצמו הדין כן כמבואר בב''ק (צא:) דילפינן לה מנזיר.
ולענ''ד אין הנידון דומה לראיה כלל מכמה טעמים נכוחים לכל מעיין, ואשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום שליט''א בעניין.
ואציין שדעת תוס' בסוגיא שם שגם לצורך אסור וכמו שיצוטט לקמיה, וכן יש לדון האם כשעצם הצער מצילו מצער אחר גדול יותר כי הכא נמי אסור (וכמפיס מורסא). ועיין.
בברכת התורה.
_____________________________________________________________________________________________________________________________
לשון תוס' שם
אלא האי תנא הוא דתניא מקרעין כו' - וא"ת ומאי ס"ד השתא וכי על זה צריך להביא ראיה דמקרע בגדים עובר משום בל תשחית ואור"י דאין מביא ראיה אלא שאסור לחבול אפי' לצורך כגון אשה שטפחה על ראשה וכן ההיא דאך את דמכם שהרג את עצמו בשביל שום דבר שירא וכן מקרע על המת זהו לצורך.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים