שבע כתב:ההסתברות שריבוי כל כך גדול של מגעים לא גרם הדבקה ודווקא המגעים שבתקופת הסגר הם אלה שיגרמו את ההדבקה היא הסתברות אפסית
שבע כתב:ההסתברות שריבוי כל כך גדול של מגעים לא גרם הדבקה ודווקא המגעים שבתקופת הסגר הם אלה שיגרמו את ההדבקה היא הסתברות אפסית
שבע כתב:קבלתי במייל:
כשל לוגי בטיפול השלטוני בקורונה
דרומי כתב:אז כנראה שהחסינות שהיתה לו באדר לא הועילה באלול...
והכל לטובה...
אסף128 כתב:בקצרה, הוא טוען -
א. כנראה הרבה אנשים נדבקו. יותר ממה שאנחנו יודעים.
ב. כשמסתכלים על אדם מסויים, אז סביר מאוד שהוא נדבק בעצמו, או לפחות היה במגע עם מישהו שנדבק.
ג. אם הוא נדבק בעצמו, אין סיבה להזהר שלא יידבק. אם הוא לא נדבק בעצמו, אז מאחר שסביר מאוד שהוא כבר היה במגע עם מישהו שנדבק, ולמרות זאת הוא לא נדבק, אז סביר מאוד שהוא חסין מהידבקות.
ד. מסקנה - מאוד לא סביר שאדם מסויים שייך לקבוצה, שסביר מאוד שהיא קבוצה זעירה, של אלו שעלולים עדיין להידבק. ולכן מדינת ישראל (וכל המדינות בעולם) סתם מבזבזת כח ומאמץ.
מקווה שהצלחתי לתמצת בצורה טובה.
עזריאל ברגר כתב:נקודה למחשבה:
נניח שהנגיף פועל לפי רמת החומציות בדם (כפי אחת התיאוריות שנפוצו לאחרונה).
אם אתמול היתה לו רמת חומציות של "חסינות", ומאז הוא שינה קצת את התזונה שלו והגיע לרמת חומציות אחרת - לא פלא אם עכשיו הוא יחלה.
אסף128 כתב:מאמר יפה, אבל נראה לי שעדיין זה לא סותר את הנקודה העיקרית -
די ברור שכמה שנשמור יותר על ריחוק, יידבקו פחות אנשים. ודי ברור שכמה שיידבקו פחות אנשים, גם יחלו וימותו פחות אנשים.
חוץ מזה, וזה לא תלוי בדעתכם על הממשלה ועל ההתנהלות שלה - אם יידבקו פחות אנשים, זה מגדיל את הסיכוי שהממשלה תקל את ההגבלות, ותאפשר חזרה לפעילות סדירה יחסית של מוסדות תורה, בתי כנסת, ולהבדיל גם מקומות עבודה של הרבה מאוד אנשים. זה נראה לי דבר שכולם יסכימו שהוא מועיל.
כל הדיבורים על זה שהממשלה סתם סוגרת, משיגים את המטרה ההפוכה - הם גורמים לאנשים להקפיד פחות ולהידבק יותר, וממילא לממשלה לסגור יותר.
נוטר הכרמים כתב:לדעתי, היה צריך להפסיק עם כל הנושא של המסכות ברחוב שאין לזה כמעט שום משמעות,
דרומי כתב:אני מקפיד הרבה יותר מכל סביבי בכמה עניני הרחקה (בל"נ), ואעפ"כ אני הולך ברחוב בלי מסכה (במקומות שנראה לי שאין חשש לשוטרים), משום שהמסכה מציקה לי מאוד, וגם בעת תפילתי בשבת אני יוצא כמה פעמים החוצה להוריד המסכה ולשאוף מעט אויר צח.
מקדש מלך כתב:בתור חובש מסיכה הדוק אני מכיר את האי נעימות ולא מכחיש אותה (למרות שאם הדבר מונח כחוק בל יעבור, הרי שברוב המקרים ההרגל נעשה טבע).
אבל כמדומני שלאחר סיור עומק בערי החרדיות הקלאסיות, יראה כת"ר בעיניו במי ומי המדובר... (ויש גם הנוהגים שרק הנשים חובשות מסיכה ולא הגברים. עוד תופעה מרתקת).
נוטר הכרמים כתב:כהמשך לדברי הרב דרומי,
מה שיצא לי לשמוע מכמה וכמה אנשים ברי דעת,
לכאורה הדבר הכי חשוב עכשיו הוא מיקוד,
היינו התמקדות בצעדים הנדרשים נטו,
ולא בכל מיני גזירות ותקנות 'לא פלוג'.
לדעתי, היה צריך להפסיק עם כל הנושא של המסכות ברחוב שאין לזה כמעט שום משמעות,
ואפילו למעט את ההתעסקות בנושא המסכות במרחבים סגורים,
שבין כה וכה קשה לאכוף את זה - בגדול,
אלא למנוע בכל מחיר התקהלויות גדולות.
ז"א לעזוב את שיטת 'או הכל או כלום',
ולמנוע בכל מחיר אירועים גדולים.
אם נקח את אירועי החג, למשל,
הרי יהיו כאלו שיתעקשו לערוך הכל כדאשתקד,
ואזי התגובה הקיצונית היא 'כמו בפסח',
וזו הטעות. זה לא הגיוני ולא קביל לבטל את שמחת החג ללא תועלת.
הפתרון של 'מרחב פתוח' לא יעיל ברוב המקרים.
כדאי לערוך את השמחה במתכונת מוגבלת - קהילתית.
יותר אירועים ופחות משתתפים.
יותר מנינים וקטנים - במידת האפשר.
בינתיים נראה שאיבדו את השיתוף פעולה עם הציבור,
ולא מקדמים צעדים מועילים.
מקדש מלך כתב:נוטר הכרמים כתב:לדעתי, היה צריך להפסיק עם כל הנושא של המסכות ברחוב שאין לזה כמעט שום משמעות,
למסכות ברחוב באמת אין חשיבות רבה עקרונית, אבל יש בהן כן חשיבות הצהרתית.
לאמור: גם אני נמנה בין יראי ה' ומקדשי שמו!
גם אני מציית להוראות המומחים. חובש את המסיכה (מן הסתם) גם במקום שבאמת זקוקים לה, ולא נמנע מכך מטעם מסתורי לא ברור (כנראה בעיקר הצהרה - התרסה). גם אני נבדק שיש צורך בכך, ולא מנופף אצבע בפלפולי "השתדלות" ו"שכיח הזיקא" (כפי שלא עשה כן אדם מעולם בנושאים בריאותיים, עד עתה), שומר בידוד כפי הנדרש, ובכלל - אין לי מומחיות פנומינאלית, לא ברפואה ואפידמיולגיה, ולא במימשל (אכן בורות מביישת, ומיעוט מזהיר).
עתניאל בן קנז כתב:מקדש מלך כתב:נוטר הכרמים כתב:לדעתי, היה צריך להפסיק עם כל הנושא של המסכות ברחוב שאין לזה כמעט שום משמעות,
למסכות ברחוב באמת אין חשיבות רבה עקרונית, אבל יש בהן כן חשיבות הצהרתית.
לאמור: גם אני נמנה בין יראי ה' ומקדשי שמו!
גם אני מציית להוראות המומחים. חובש את המסיכה (מן הסתם) גם במקום שבאמת זקוקים לה, ולא נמנע מכך מטעם מסתורי לא ברור (כנראה בעיקר הצהרה - התרסה). גם אני נבדק שיש צורך בכך, ולא מנופף אצבע בפלפולי "השתדלות" ו"שכיח הזיקא" (כפי שלא עשה כן אדם מעולם בנושאים בריאותיים, עד עתה), שומר בידוד כפי הנדרש, ובכלל - אין לי מומחיות פנומינאלית, לא ברפואה ואפידמיולגיה, ולא במימשל (אכן בורות מביישת, ומיעוט מזהיר).
נו נו.
אם כל ענין המסכות כבר עבר מזמן את גבול השתדלות הבריאות, והפך לזירת הצהרה האם אני שייך לגוש הנכון.
אזי דומני שאין כל דופי במי שאינו רואה ב'חשיבות הצהרתית' הנ"ל ערך עליון.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים