מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרי זו דרך אכזריות

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
חולין
הודעות: 73
הצטרף: ה' ינואר 14, 2016 12:42 am

הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי חולין » ב' אוגוסט 10, 2020 11:43 pm

לצערנו רב בימים אלו נפטרים באר"י בכל יום כעשרה אנשים ממגפת הקורונה, ואיני יודע מדוע ההרגשה היא כי 'אין איש שם על לב' ואף התקשורת מדווחת כנתונים 'יבשים' בעלמא, אך אין כאן התעוררות מכך, ולוואי שטועה אני בזה, ולא תוסיף הצרה צרות אחרות.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי דרומי » ג' אוגוסט 11, 2020 11:37 am

אני אכן אומר בכל יום כמה פרקי תהלים כהוספה מיוחדת לנוכח המצב (בל"נ)

אולם לעצם הענין, לצד כל הכאב והצער, הרי רוב הנפטרים ל"ע יש לתלות פטירתם בעוד בעיות בריאותיות הקיימות מאז ומעולם, ה' יצילנו מכל מחלה ופגע רע

כך שהצירוף כאילו 'עשרה אנשים' נפטרו באותו היום מאותה סיבה ישירה נראה בעיני רוב הציבור כלא נכון עובדתית, וקשה להתחקות אחר האמת המדוייקת בכל הענין

ובקיצור: ההרגשה אצל רבים היא שלא מדובר במגפה של ממש, אלא בסיבוך נוסף המצטרף ומחזק את הסיבוכים והמחלות ה'ישנות', וכמובן צריך להתחזק בתפלה לה' שיצילנו מכל נגע ומחלה וירפא לכל חולי עמו בית ישראל בכל מקום ובכל מצב

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי שש ושמח » ג' אוגוסט 11, 2020 3:36 pm

האם יש עליה בשיעור הפטירות הכללי בארה"ק, וכמה?

חרסון
הודעות: 1211
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי חרסון » ד' אוגוסט 12, 2020 4:04 am

דרומי כתב:ובקיצור: ההרגשה אצל רבים היא שלא מדובר במגפה של ממש, אלא בסיבוך נוסף המצטרף ומחזק את הסיבוכים והמחלות ה'ישנות'


ומה החילוק הגדול? אם בפועל מכה הנגיף בקרב מחננו? (ובסגנון אחר: מניין שגדר 'מגיפה של ממש' הוא דווקא נגיף הממית רח"ל לבדו ולא ב'צירוף'?)

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' אוגוסט 12, 2020 8:24 am

למגיפה של ממש יש גדרים (כבר נדון בתחילת בהלת קורונה) 3 מתים מתוך 500 מבני העיר וכו'.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אוגוסט 12, 2020 10:22 am

שש ושמח כתב:האם יש עליה בשיעור הפטירות הכללי בארה"ק, וכמה?

כבר אמרו שכן, וכבר אמרו שלא.
ואינני יודע איזה מהם דובר אמת.

פלוריש
הודעות: 2614
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי פלוריש » ד' אוגוסט 12, 2020 8:58 pm

עזריאל ברגר כתב:
שש ושמח כתב:האם יש עליה בשיעור הפטירות הכללי בארה"ק, וכמה?

כבר אמרו שכן, וכבר אמרו שלא.
ואינני יודע איזה מהם דובר אמת.

כאן עולה שבארה"ב יש עליה, וישראל לא יודעים מהסיבה האירונית שהעובדים של הלמ"ס יצאו לחל"ת...
https://www.makorrishon.co.il/news/254805/

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ה' אוגוסט 13, 2020 1:04 am

ושחולים מאומתים או חצי מאומתים מסתובבים בתוכינו, בגלל הרצון להתפלל במנין וכדומה, זאת לא אכזריות ורשע?

ר' ראובן התקשר לידידו ר' שמעון, כדי להתעניין בשלומו, לאחר שר' שמעון לוקה בקורונה. ר' שמעון סיפר לידידו כך: "בשבוע האחרון הרגשתי נורא ואיום, אבל היום הרגשתי קצת יותר טוב, אז ירדתי לבית הכנסת למנחה- מעריב. אבל אחרי התפילה הרגשתי סחוט ועייף בצורה שלא תתואר. עליתי במדרגות כאילו אני סוחב איתי ערימת בלוקים"....
הקטע שקראתם עתה הוא אמיתי לחלוטין. סיפר לי אותו ר' ראובן....

הייתי השבוע בצפת. בכל השטיבלאך שהייתי בהם עמדו כמה וכמה יהודים חסידיים ללא מסכות, כשבמנין עצמו התפללו גם ישישים.
עמדתי בפתח הקלויז של טשרנוביל והתפללתי. לידי נעמד ירושעלמר אחד, עם מסכה על הסנטר, והסביר בפלפון לאמו שהוא עם חום כבר יומיים "כי כנראה נדבקתי מחיים ששכב במיטה שלי והשויגער שלי מאד לחוצה, וכעת לקחתי אקמול וירד לי החום אז אני במעריב".
סיימתי שמונ"ע וסימנתי לו ביד בזעם שיקח את הרגלים ויעוף מפה. הוא ברח....
חוץ מהכולל של הרב קפלן (ישיבת צפת), בכל מקום שהייתי התפללו רבים ללא מסכות, בצפיפות גדולה.

אנחנו ספק רוצחים? לא יאומן.

אש משמים
הודעות: 2495
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי אש משמים » ה' אוגוסט 13, 2020 2:34 am

לצערנו הרב, סיפורים כאלה הפכו לנפוצים מאוד. חוסר זהירות ברמת פיקו"נ הפך להצהרה של 'ביטחון' או של 'קנאות' ושאר דברים בסגנון זה. קלות הדעת באה מראשוני המזלזלים ובעלי הקונפירציות והם יתנו עליה את הדין.
לענ"ד חשוב מאוד מאוד שכל אלו המטיפים על חשיבות קיום עולם הישיבות ע"פ מחקרים כאלו ואחרים, ידגישו בצורה ברורה שיש לשמור על מקסימום שמירת הכללים למניעת הדבקה במחלה גם אם הולכים לתפילה וללימוד בבית כנסת או בישיבה. נוצר מצב שמובן מאליו שאלו האוחזים בפתיחת הישיבות גם כופרים בשמירת כללי שמירת הבריאות.
חשוב להדגיש כי אין שום היתר לאדם בעל תסמינים להסתובב בחברת אנשים לפי כל הדיעות והשיטות!
כמו כן צריך לזכור שעדיין לא הוכח שאדם שהיה חולה מוגן מפני התדבקות חוזרת.

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ה' אוגוסט 13, 2020 9:39 am

הרבי משומרי אמונים נפטר הבוקר מקורונה ואנשים ממשיכים להדביק אחרים. לא יאומן

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי דרומי » ה' אוגוסט 13, 2020 10:54 am

אני לא מבין אותך הרב ספראי. אם זה המצב סביבך, איך אתה יוצא מהבית? ולמה אתה נוסע לצפת?... ולמה ישישים הולכים לבית הכנסת?

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ה' אוגוסט 13, 2020 12:24 pm

דרומי כתב:אני לא מבין אותך הרב ספראי. אם זה המצב סביבך, איך אתה יוצא מהבית? ולמה אתה נוסע לצפת?... ולמה ישישים הולכים לבית הכנסת?


בביהכנ"ס באלעד בו אני מתפלל שומרים על ההנחיות.
לא ידעתי שזה המצב בשטיבלאך דצפת. אין לי רוה"ק לע"ע. ומאז שראיתי- התפללתי רק תחת כיפת השמים או במנינים ליטאים השומרים על ההנחיות.
למה ישישים יוצאים? לזקני צפת הפתרונים....

הנה מייל שקיבלתי כעת מת"ח בני ברקי: כולי תפילה שכל החסידים ישמעו ויראו ולא יוסיפו עוד לדאבה, וישמרו על ההוראות, ולא יזלזלו, לדוגמא אני שכן בבנין שמולי גר אחד בן של איזה אדמו''ר בבני ברק, שהוא ואשתו הרגישו בתסמינים, והוא כמובן לא לובש מסיכה לא בתפילה ולא ברחוב, וכמובן שהדביק לפני זה, וגם אחרי שהרגיש שנחלה בהוראת האדמו''ר לא עושים בדיקות, אז הוא עשה סוג של בידוד שישב בשולחן רחוק מבני משפחתו בסעודת שבת, אבל משפחתו לא שמרה בידוד ובניו המשיכו להתפלל במקומות מרכזיים, ולא חוששים שמא הם חולים, וכך הדבקה גורמת הדבקה.
ויהי רצון שתעצר המגיפה ונזכה לראות במשיח צדקינו במהרה בימינו אמן.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי דרומי » ה' אוגוסט 13, 2020 12:33 pm

אם כבר נכנסים לעדתיות, אז אני הק' נמצא כעת בצפון והשתתפתי במנין גדול שנערך תחת כיפת השמים באחד המושבים שיש בו הרבה נופשים. רוב רובם של המתפללים (בעיקר כיפות סרוגות) עטו מסכות כל העת, למעט כשלושה 'ליטאים' (על פי מראם) שהיו ללא מסכות...

אש משמים
הודעות: 2495
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי אש משמים » ה' אוגוסט 13, 2020 1:02 pm

כידוע, ישנם 'ליטאים-קנאים' שהולכים ללא מסיכות בדווקא. יתכן שאת אלו ראית או סתם ליטאים מזלזלים. אצל רוב הליטאים אין הוראה ללכת ללא מסיכות משא"כ אצל החסידים והירושלמים בחלקם הגדול.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' אוגוסט 13, 2020 1:20 pm

לגבי עצם נדון האשכול והשלכותיו, יעויין במחקרים שצירפתי כאן

viewtopic.php?f=73&p=651824#p651824

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' אוגוסט 16, 2020 3:46 pm

משום מה אותם 'המעוררים' בענין המסיכות לא ראינום מעוררים על דיבור בתפילה.

אגב, ה'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' נאמר על עבודה זרה [והראשון שקישר זאת לשמירה על חיי הגוף, היה שר גוי שרכב על הסוס עיינו בגמרא ברכות].
עכ"פ כוונתי לומר, שענין המסיכות בתפילה, נקבע לפי רוב המתפללים. ואם רובם לא הולכים כנראה מוחלים א' לשני.
[אם הגעת לבית כנסת ירושלמי - חסידי, כנראה שאין 'רוח המקום' סובלת מסיכות....].

מוסר השכל יש ללמוד מן המעוררים. ש'ואל יבוש מפני המעליגים', זה גם על המחזיקים במכשירים פסולים...

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי דרומי » א' אוגוסט 16, 2020 4:00 pm

לא ראינו אינו ראיה.

ויש הרבה יהודים עדינים שקשה להם להעיר, אך הם לא מוחלים כלל למי שהולך בסביבתם בלי מסכה.

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' אוגוסט 16, 2020 4:36 pm

דרומי כתב:לא ראינו אינו ראיה.


אבל ה'חיות' שיש להעיר על מסיכה כש'רוממות ההלכה' בגרונם,... איפה זה בענין הדיבור באמצע התפילה..
אמנם, היראים ושלימים מקיימים פסק המשנ"ב לגעור במשוחחים בתפילה,

חולין
הודעות: 73
הצטרף: ה' ינואר 14, 2016 12:42 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי חולין » ב' אוגוסט 17, 2020 12:09 am

אף שכל ההערות על הצורך הן בשמירת הגוף והן בשמירת הנפש במקומם, עיקר כוונתי הייתה שלכאורה יש חובה גדולה על כל א' וא' להשתדל בתפילה ותחנון לבורא העולמים שיסיר מעלינו חרון אפו, 'ולא תוסיף הצרה צרות אחרות ח"ו'.
[ומה שהעירו שהנפטרים סבלו ממחלות שונות, איני מבין והרי יכלו לחיות עוד זמן טובא עם מחלותיהם, וכי אין זו גזירה נוראה שנתקצרו ימיהם.]

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ב' אוגוסט 17, 2020 12:38 am

לגוף שאלת פותח האשכול, התשובה היא עניין חשבוני פשוט:

א. מכיוון שבעקבות הגל השני עלה אחוז הנדבקים אצל האוכלוסיה הכללית (כולל הצעירה שלא לקתה בתסמינים), אז באופן חשבוני זה גרם לעליית אחוז הנדבקים גם אצל אוכלוסית הישישים - שהיו אמורים להיפטר מן העולם בלאו הכי גם בלי הידבקותם ואולי אף מבלי שהיא זירזה כלל את מועד פטירתם...
רק מה: לולי נדבקו, הם לא היו נספרים כחלק מנפטרי ההידבקות, אלא היו נספרים כחלק מהנפטרים הרגילים שלא קשורים אליה, אבל כיון שלפני פטירתם אשר כאמור הייתה מתרחשת בלאו הכי - הם נדבקו מחמת הגל השני (כי הוא גרם לעלייה בהידבקות אצל האוכלוסיה הכללית כולל הצעירה ולכן גם אצל זאת הישישה) - אז לכן הנפטרים הישישים האלה החלו להיספר כחלק מנפטרי ההידבקות - כאילו הם נפטרו מחמתה או כאילו שמועד פטירתם הוקדם מחמתה...
בטח תשאלו "מנין לדעת שזה מה שהיה?", תשובה: אולי זה מה שהיה...

ב. לא זו אף זו: ההידבקות גרמה לרוב האוכלוסיה לשמור על הכללים, מה שמנע זיהומים כלליים אחרים - גם בלי קשר למגפה העולמית (תשאלו את סובלי האסטמה ואת נפגעי העישון הפאסיבי ועוד ועוד), וגם גרם לרוב האוכלוסיה - להישאר יותר בבית - במקום להסתכן בתאונות דרכים (או בתאונות עבודה וכדומה), וכך קרה - שאחוז הנפטרים בקיץ זה - ירד פלאים לעומת זה שהיה כאן בקיץ של אשתקד.
ובנקודה הזאת כבר לא שיך לשאול "מנין לדעת שזה מה שהיה?", משום שהירידה הזאת במספר הנפטרים בקיץ הזה - יחסית לקיץ של אשתקד - כבר צוינה ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה...

ג. מה שכן: אילו לא רק רוב האוכלוסיה - אלא ממש כל האוכלוסיה כולה - הייתה שומרת על הכללים, ובמיוחד אילו לא רק רוב האוכלוסיה - אלא ממש כל האוכלוסיה כולה - הייתה נשארת בבית (במקום לצאת לעבודה או לקניות או להבדיל לבתי כנסת), אז אולי אחוז הנפטרים בקיץ זה היה יורד עוד יותר - יחסית לזה שהיה כאן בקיץ של אשתקד...
רק אולי...

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' אוגוסט 17, 2020 1:19 am

נחומצ'ה כתב:משום מה אותם 'המעוררים' בענין המסיכות לא ראינום מעוררים על דיבור בתפילה.

אגב, ה'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' נאמר על עבודה זרה [והראשון שקישר זאת לשמירה על חיי הגוף, היה שר גוי שרכב על הסוס עיינו בגמרא ברכות].
עכ"פ כוונתי לומר, שענין המסיכות בתפילה, נקבע לפי רוב המתפללים. ואם רובם לא הולכים כנראה מוחלים א' לשני.
[אם הגעת לבית כנסת ירושלמי - חסידי, כנראה שאין 'רוח המקום' סובלת מסיכות....].

מוסר השכל יש ללמוד מן המעוררים. ש'ואל יבוש מפני המעליגים', זה גם על המחזיקים במכשירים פסולים...


מה זה קשור??????????
אם מישהו מדבר בתפילה או מחזיק אייפון- זה ענין רוחני שלו. לא שלי.
מצוות תוכחה לא מתאימה לכל אחד, עי' בפוסקים וכידוע. דברי החזו"א שלא שייך בימינו וכו' וכנודע.
אבל מי שבא לבית הכנסת ללא מסיכה - בא להרוג אותי פיזית. הוא לא מזיק לרוחניות שלו. הוא בא לרצוח את הציבור בכל מיני טצדקי.
זה כמו שאחד ינסה לירות עליך באקדח ותצרח עליו, ואז יבואו אליך בטענות למה לא גערת בו כשהוא דיבר בחזרת הש"ץ.
מי שמעיר לשני שבא בלי מסיכה, עושה זאת כדי שהשני לא יהרוג אותו, לא יכניס אותו לבידוד ויגרום לו נזק.
למה שאתה תכניס אותי באלול לבידוד, כשיש לי 20 תלמידים שאני רוצה כבר מאד ללמד אותם והם (אני מקווה...) רוצים ללמוד, להתחיל את הישיבה החדשה שלהם?
באיזה היתר?
בשטויות כמו "מוחלים" או "רוח המקום"?
הרבי משומרי אמונים נפטר מקורונה, מקורונה, לא ממשהו אחר.
התפרסמו גלריית תמונות מהטיש של בנו הרבי החדש, כולם צפופים, אפס מסכות.
אתם רוצים שהנכד יהיה הרבי?
אני לא קולט!!!!!!!!!!!!!
ליצנות אחת מטופשת שלך דוחה מאה תוכחות פשוטות
נערך לאחרונה על ידי ש. ספראי ב ב' אוגוסט 17, 2020 1:29 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

פרנקל תאומים
הודעות: 4589
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוגוסט 17, 2020 1:23 am

נחומצ'ה כתב:משום מה אותם 'המעוררים' בענין המסיכות לא ראינום מעוררים על דיבור בתפילה.

אגב, ה'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' נאמר על עבודה זרה [והראשון שקישר זאת לשמירה על חיי הגוף, היה שר גוי שרכב על הסוס עיינו בגמרא ברכות].
עכ"פ כוונתי לומר, שענין המסיכות בתפילה, נקבע לפי רוב המתפללים. ואם רובם לא הולכים כנראה מוחלים א' לשני.
[אם הגעת לבית כנסת ירושלמי - חסידי, כנראה שאין 'רוח המקום' סובלת מסיכות....].

מוסר השכל יש ללמוד מן המעוררים. ש'ואל יבוש מפני המעליגים', זה גם על המחזיקים במכשירים פסולים...

אנחנו מדברים כאן על אביזרייהו דרציחה, אנשים שיודעים בנפשם שהם נדבקו (ואיך לא ידבקו? הלא הם לא שמרו כלום) ויוצאים כך לרחוב ולביהכ''נ.
מן הראוי היה להלקות אותם ל'''ט מלקות בכיכר העיר, עם כל השמונה בגדים הבנש''קיים שלהם, ואתה מתפטפט כאן על דיבורים בתפילה ומכשירים פסולים?? -דברים חמורים מאד אך לא קשורים לכאן ממטר. יוכ''פ מחללים בשביל ספק פיקו''נ, אבל בשופו''א לא בשביל מניעת אייפון או דיבורים בתפילה.


ו''מחילה'' ממש לא מועילה כאן, גם לו יהיבנא שכולם מוחלים. ואפי' א''נ שמותר לאדם ''למחול'' ולהסכים שידביקו אותו במחלה מדבקת, הלא הוא אח''כ יוצא לרחוב ומפיץ אותה הלאה. הוא בסופו של דבר יגרום למותו בלא עת של סבא שלי! רוצח! מה הקשר מחילה??? הבל ורעות רוח!

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוגוסט 17, 2020 1:33 am

הרב ספראי,
אולי כדאי להפסיק כבר עם ה'רציחה'...

אצלינו בשכונה יש כמה סוגי בתי כנסיות, ויש גם מניני חצירות,
אולי מי שמתעקש לבוא להתפלל בבעלזא הוא 'רוצח' את עצמו,
נכון, הוא בא עם מסיכה, אבל אתה הרי יודע שיש כאן הרבה בלי מסכות, אז תלך למקום אחר!!
בבתי כנסיות של העצניקים, שהליטאים ה'רגילים' גם בימים כתיקונם מדירים את רגליהם מהם
(וזה נושא בפנ"ע של 'אהבת חנם' ועוד חזון),
אין לנו את הבעיה הזאת, להיפך, היו אנשים שהגיעו כדי להתפלל ללא מסיכה...

למה לקרוא את המפה בשחור לבן?
אני חושב שכל הצדדים תפסו פה קיצוניות, זו דעתי שהבעתי אותה הרבה פעמים,
ולצעוק רוצח זה לא פחות הזוי מחולה מאומת שמגיע להתפלל, תלוי איפה הוא עושה את זה.
כל אחד צריך להתאים את עצמו להיכן שהוא נמצא, ולא להזיק לאנשים לפי נוהלי המקום,
ולא להתעקש לחנך אנשים במקום שלהם.


אחת התובנות הברורות שעלתה לי ולהרבה מחולי הקורונה שפגשתי,
למעשה, כמעט כל ההידבקויות מתרחשים בתוך המשפחה,
שזה אומר שמבחינה סטיסטית על רוב ההדבקות אין לך בכלל שליטה,
אף אחד לא הולך עם מסיכה בתוך הבית לפני שנודע משהו,
ואחרי שנודע, בדר"כ זה מאוחר,
ועיקר הנושא - לכל הדעות - זה לא המסכה.

ומי שלא מאמין לי, שיבקר במלוניות ויראה
אחוזים מטורפים מבין החולים של זהירים במיוחד.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי הרואה » ב' אוגוסט 17, 2020 1:45 am

מי היה מאמין שאנשים ירצחו ויסתכלו על זה כאיזה חומרא בעלמא של קהילות מסויימות, כאילו שזה ללבוש גארטל.
תמיד היה קשה לי איך הנביאים דיברו על הרוצחים ושהאחרים לא מוכיחים אותם וכו', אף פעם לא הבנתי את זה, כנראה שזה הכל עניין של הרגל.

פרנקל תאומים
הודעות: 4589
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוגוסט 17, 2020 1:49 am

ר' נוטר,
ראשית כל, ברוך רופא חולים, לך ולמשפחתך על החלמתכם מנגיף הקורונה בו נדבקתם, ויה''ר שגם אלו שעדיין חולים מבני ביתך יתרפאו במהרה ומבלי שח''ו תבוא תקלת הדבקת אחרים על ידם.

לצערנו, בגישתך לגבי מסיכות אתה טועה מאד, ה' ירחם, אבל אני יודע שאין טעם לדבר על כך.

הרב ספראי מדבר כאן על הפקרות בה גם אנשים שיודעים בנפשם שהם חולים, הולכים לביהכ''נ, לרבות ביהכ''נ שמתפללים בהם זקנים מבני עדתם. וכי האנשים הללו אינם ''רוצחים'' גם לשיטתך?? וכי אפשר לעמוד בשלוות נפש ובמכבסות מילים מהוקצעות מול אנשים כביכול יראים ושלמים שלא חוששים כי הוא זה מלאו דלא תרצח??! מדוע אינך קם ומחזק את ידיו של הרב ספראי במחאתו זעקתו נגד אותם פושעים?? רציחה! ממש כך! רציחה!

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' אוגוסט 17, 2020 2:05 am

הרב הנוטר, באמת לא הבנתי אותך.
אני לא מנסה לקנטר אותך, פשוט מנסה להבין.
יש חולק על כך שאדם ללא מסיכה נתון להדבקה הרבה יותר מאדם עם מסיכה?
יש רופא אחד בעולם שטוען את זה?

אני לא מתפלל בבעלזא אלא בביהכנ"ס השכונתי שלנו. מאה מגיעים עם מסיכה, כמה לא. מי התיר להם?
מי התיר לעצניקים ללכת בלי מסכות? איזה רופא? איזה רב? תן לי שם ברור של רב או רופא, בבקשה. אדרבה, הגרא דויטש לובש מסיכה. הגרבש דויטש כתב ודיבר על זה בחריפות. אז מי התיר?

וזה שבביכנ"ס פלוני הולכים בלי מסכות, ואני לא אכנס לשם, לא יפתור בעיות. כי ראובן שהתפלל שם שלשום ונדבק, ולא הלך להיבדק, נכנס הבוקר לביהכנס בו אני מתפלל, או למכולת, או לאוטובוס, והדביק אחרים. שכן של אותו אחד נדבק ממנו ונסע לבקר את אביו המבוגר שחלה ומת.
למה זה לא רציחה במלוא מובן המילה? תסביר לי בבקשה.

אגב, כמדומני שלא העצניקים פה מפיצי מחלה, אלא חוגים אחרים. ראיתי בשבועות האחרונות הרבה תמונות של אותם חוגים ידועים, ללא מסכות.
הם חולים, ללא תסמינים, ומדביקים אחרים בכל מקום, באוטובוסים, בחנויות, ולאו דווקא בבתי הכנסת.

ולמה רק חולים מאומתים צריכים להיזהר ולחבוש מסכות?
בחיים לא יעצרו ככה את שרשרת ההדבקה.
אלו החיים שלנו. הזקנים, הישיבות, הכוללים, התפילות בימים נוראים, המסחר והכלכלה, הכל. מה ההיתר?
נערך לאחרונה על ידי ש. ספראי ב ב' אוגוסט 17, 2020 2:09 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי לבי במערב » ב' אוגוסט 17, 2020 2:07 am

להרב 'נחומצ'ה' -

לא זכיתי להבין, מפני מה נראה כביכול תלויים הם זה בזה: המקל בפיקוח נפשות ומניעת היזק הסובבים אותו - 'מחמיר' בדיבור בשעת התפלה והחזקת מכשירים פסולים (אף שאין כל קשר ביניהם), וכן להיפך.

האמת היא, שחובה עלינו לקיים בעצמנו מאה"כ (קהלת ז, יח): "ט֚וֹב אֲשֶׁ֣ר תֶּאֱחֹ֣ז בָּזֶ֔ה וְגַם־מִזֶּ֖ה אַל־תַּנַּ֣ח אֶת־יָדֶ֑ךָ כִּֽי־יְרֵ"א יֵצֵ֥א אֶת־כֻּלָּֽם".
איסור מה"ת הוא לתור אחר מחשבת הלב וראיית העינים, וחוב קדוש הוא לנו לשמור בריאות גופנו ושלא להזיק הסובבים לנו, ובשניהם עלינו לאחוז בכל עוז ורוב תעצומות כאשר ציוונו הבורא ית"ש.

הזלזול בדברי קדוש ישראל ה'לבוש' נ"ע (יו"ד ר"ס קטז) צורם 'קמעא'.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוגוסט 17, 2020 5:32 am

בוקר טוב.

אכן, אין אדם נורמלי שלא כועס על חולים או קרוב לודאי חולים שמסתובבים ומדביקים ומסתייג מהם. לענ"ד הם לא רבים.
וזה לא ביחס משוואתי לאלו שלא חובשים מסכות, או אפילו שאינם נבדקים.

הבעיה היא שאני בכלל לא ראיתי צורך להיכנס לזה, אלא הערתי על השימוש הבלתי פוסק במושג רציחה וחילולו.
יש כאן זלזול, הפקרות, וכו'. אבל לא כ"כ מהר מדברים על רציחה. לטעמי.

בא נדבר גלויות. כל עוד המצב בתחלואה במודיעין עילית או אפילו בבני ברק, בהם לחוגים המדוברים אין ייצוג גבוה,
אינו משופר בהרבה מאותם שכונות בירושלים ובבית שמש,
ואולי להיפך,
אות הוא כדברים הפשוטים שאנחנו טוענים.

בסופו של דבר אף אחד לא מת מ"מספרים" של הדבקה שמשרד הבריאות מפרסם, הסכנה היא הנגיף.
המציאות היא שחבישת מסכות וכו' לא מונעת את ההדבקה המשמעותית ביותר שהיא בתוך המשפחה פנימה,
ושרשרת ההדבקה נגזרת מן הצפיפות וגודל המשפחות והחיים יחד.
ככל שאינך מאשים את כולנו ואת משה"ב ברציחה ע"י אי פירוד בתוך המשפחה, לפחות באופן בו נבדקו כולם,
חלקם יצאו חיוביים וחלקם שליליים, ובמקרים כאלו אף שולחים את כולם יחד למלונית, ומדביקים את הנותרים,
כך לא תוכל, לענ"ד, להשתמש במילה זו כלפי כל מי שאינו לובש מסיכה או אינו נבדק, וגם חולה שאינו מאומת שבא במגע עם ציבור.
חולה מאומת זה סיפור אחר, וגם לא הייתי ממהר לקבוע שהוא רוצח.

הזילות במתן הפסקים וההגדרות הגורפות מצד המחמירים בונשמרתם גורמת שהדברים אינם מתקבלים.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אוגוסט 17, 2020 8:40 am

א. לגבי יעילות המסכות, מצ"ב מסמך שהעליתי כבר בעבר (ובקיצור, יש מחקרים רבים על כך שהמסכות אינן מועילות כלל, והן גם מזיקות. יש מחקרים הפוכים, אבל זה בוודאי לא דבר ברור)
ב. לגבי הנתונים, וניתוחם, אני מצרף קישור להודעה שלי באשכול אחר
viewtopic.php?f=73&t=49640&start=360#p651824
ב. לגבי הסיכון שאדם שאיננו נשא מאומת ידביק מישהו, אחזור בערך על מה שכתבתי באשכול אחר:
הסיכון הרלוונטי הוא הסיכון שאדם כלשהו הוא נשא בלתי מאומת ללא ידיעתו כפול סיכון ההדבקה לאחרים כפול סיכון התמותה למי שנדבק.
אם נגדיל את אחוז הנשאים הבלתי מאומתים מתוך האוכלוסייה הכוללת (יעויין במחקרים שקישרתי אליהם לעיל) זה מקטין את אחוזי התמותה בהתאם, וכן להפך, אם נחשב את אחוזי התמותה לפי הנשאים המאומתים בלבד אז בכלל אין סיכון, כי אז אנחנו מניחים שמי שלא מאומת הוא לא נשא בכלל (שזו הנחה בלתי ניתנת להיאמר, כמובן, וממילא על כורחינו שיש נשאים בלתי מאומתים, וממילא סיכון תמותה נמוך יותר)
קבצים מצורפים
מסכות 2.docx
(20.23 KiB) הורד 151 פעמים

ידידך - נעים ההליכות
הודעות: 118
הצטרף: א' ינואר 13, 2013 3:53 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ידידך - נעים ההליכות » ב' אוגוסט 17, 2020 9:38 am

בברכה המשולשת כתב:א. לגבי יעילות המסכות, מצ"ב מסמך שהעליתי כבר בעבר (ובקיצור, יש מחקרים רבים על כך שהמסכות אינן מועילות כלל, והן גם מזיקות. יש מחקרים הפוכים, אבל זה בוודאי לא דבר ברור)
ב. לגבי הנתונים, וניתוחם, אני מצרף קישור להודעה שלי באשכול אחר
viewtopic.php?f=73&t=49640&start=360#p651824
ב. לגבי הסיכון שאדם שאיננו נשא מאומת ידביק מישהו, אחזור בערך על מה שכתבתי באשכול אחר:
הסיכון הרלוונטי הוא הסיכון שאדם כלשהו הוא נשא בלתי מאומת ללא ידיעתו כפול סיכון ההדבקה לאחרים כפול סיכון התמותה למי שנדבק.
אם נגדיל את אחוז הנשאים הבלתי מאומתים מתוך האוכלוסייה הכוללת (יעויין במחקרים שקישרתי אליהם לעיל) זה מקטין את אחוזי התמותה בהתאם, וכן להפך, אם נחשב את אחוזי התמותה לפי הנשאים המאומתים בלבד אז בכלל אין סיכון, כי אז אנחנו מניחים שמי שלא מאומת הוא לא נשא בכלל (שזו הנחה בלתי ניתנת להיאמר, כמובן, וממילא על כורחינו שיש נשאים בלתי מאומתים, וממילא סיכון תמותה נמוך יותר)

https://www.washingtonexaminer.com/news ... U8a9ueTLPc

https://hebrewnews.com/article/35163

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' אוגוסט 17, 2020 9:56 am

קיבלתי את דעתך, נוטר.
לא רציחה אלא הפקרות.

ואכתי לא הבהרת, מהיכן תלו ההפקרות הזאת. איזה רב מרבני מביני העם הורה לזלזל בזה.
נערך לאחרונה על ידי ש. ספראי ב ב' אוגוסט 17, 2020 10:08 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ב' אוגוסט 17, 2020 10:07 am

א. יש ב"ה שפע בתי מדרש. וע"כ יש בחירה היכן לבא להתפלל. לכן שאתה בא לבית כנסת שפחות מקפידים שם על מסיכות בתפילה [לא ברחוב....], אל לך להעיר לאחרים.
ב. שאחד מעיר עם טענות של בריאות וגשמיות. זה מקובל וטוב. אך שעוטף זאת עם טענות הלכתיות. ע"ז אמרתי שלא ראיתי את 'חיותו' באיסורים אחרים.
ג. כל אחד אם גיסו או אחיו יחתן, לא מן הנמנע שהוא ישתתף וישמח בשמחת אחיו. למחרת הוא גם ישלח את ילדיו לתתי"ם. נו, באיזה אחריות הוא שולח? חכה 5-7 ימים אם יופיעו לך תסמינים או לא, ואז תשלח בטוח. [ואח"כ כועסים על ההורים ששלחו את ילדיהם לחיידר ושירשרו את ההדבקה. לי אישית ידוע על חתונה שנדבקו שם מעל 50 איש, עם נפטר אחד רח"ל. אז למה שם לא צועקים רוצחים, למה רק בתפילה או בלימוד צועקים רוצחים??].

נ.ב. אני אישית עוטה מסיכה בתפילה ובלימוד, כדי לא לצער אחרים. אף שאישית אני לא מאמין בה.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוגוסט 17, 2020 10:20 am

ש. ספראי כתב:קיבלתי את דעתך, נוטר.
לא רציחה אלא הפקרות.

ואכתי לא הבהרת, מהיכן תלו ההפקרות הזאת. איזה רב מרבני מביני העם הורה לזלזל בזה.

אתה מערבב כאן כמה נושאים, ומפני הכבוד אשיב על מה שמתרחש אצלינו פחות או יותר מתוך מאמץ לדייק.
על חבישת מסכה בבית הכנסת ובבית המדרש בזמני תורה ותפילה, חיוו דעתם כמה רבנים חשובים,
ועל פיהם נוהגים כולם. פוק חזי איך הם עצמם נוהגים. האחים הרבנים דויטש חוששים לעצמם כי הינם בקבוצת סיכון גבוהה ביותר.
אני לא רואה צורך לפרט. (הידועים: הגרי"י קלמנוביץ'; הגר"נ קופשיץ; ועוד רבים שנוהגים כך למעשה כמו הגר"ז שוב ועוד.
כשהציבור הכללי יסביר לנו מהי דעתו המדויקת של הגר"ח קניבסקי שליט"א אני יאלץ לפרט ולהתווכח על דעות הרבנים).
חבישת מסכה ברחוב - זה ברור שכמעט ואין כאן נושא של סכנה ופיקו"נ,אלא ענין של שמירת החוק והתחשבות באלו שמקפידים על כך.
חבישת מסכה בחנויות וכד', רוב הציבור שלנו מקפיד על כך. אתמול הייתי במכירה פנימית של 'חסדי שלום' בגבעת ישיבת פוניבז' - רוב הציבור היה עם מסכות!).
בידוד לאנשים שחשודים כחולים מחמת תסמינים או שא' מבני המשפחה חולה מאומת - רוב רובו המכריע של הציבור מקפיד מאוד מאוד שלא לבא במגע עם הציבור.
דיווח לרשויות ועריכת בדיקות, אין לי מושג באחוזים, יש ויש, תלוי הרבה בנסיבות.

מבחינתי, ההפקרות הגדולה היא היכן שהדרישה באה ממקום הגיוני ולא חששות בעלמא,
במקרה של חולה מאומת או ספק, וכן חייב בידוד מחמת חולי בן משפחה.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי דרומי » ב' אוגוסט 17, 2020 11:17 am

ארשה לעצמי לסכם את הדיון, שהמתקרב לאנשים אחרים כשהוא ללא מסכה, כל עוד לא ברור במאה אחוז שאותם אנשים לא איכפת להם מכך, הרי הוא קצת יותר גרוע מהנהנה מסעודה שאינה מספקת לבעליה (שעליה כותב הרמב"ם: "חמשה דברים העושה אותם אין חזקתו לשוב מהם, לפי שהם דברים קלים בעיני רוב האדם, ונמצא חוטא והוא ידמה שאין זה חטא, ואלו הם: א) האוכל מסעודה שאינה מספקת לבעליה, שזה אבק גזל הוא, והוא מדמה שלא חטא ויאמר כלום אכלתי אלא ברשותו"). וד"ל. והזמן עתה לשוב בתשובה שלימה.

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי שש ושמח » ב' אוגוסט 17, 2020 11:50 am

לא סיכמת את הדיון כלל. לענ"ד פשוט שאסור להתקרב לחבירו ללא מסכה [באופן שרוב הציבור מקפיד ע"ז] גם אם ברור במאה אחוז שחבירו מסכים לכך, כי הרי שניהם יחד יבואו אח"כ במגע עם אנשים אחרים.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הרי זו דרך אכזריות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אוגוסט 17, 2020 1:05 pm

האם כשאדם פותח אשכול על ענינים רוחניים ומסיטים אותו לענינים גשמיים - זו לא אכזריות?!
לא די לכם בכל האשכולות החדגוניים של דיוני ה"כן-מסכה-לא-מסכה"?!


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים