דרומי כתב:ובקיצור: ההרגשה אצל רבים היא שלא מדובר במגפה של ממש, אלא בסיבוך נוסף המצטרף ומחזק את הסיבוכים והמחלות ה'ישנות'
שש ושמח כתב:האם יש עליה בשיעור הפטירות הכללי בארה"ק, וכמה?
עזריאל ברגר כתב:שש ושמח כתב:האם יש עליה בשיעור הפטירות הכללי בארה"ק, וכמה?
כבר אמרו שכן, וכבר אמרו שלא.
ואינני יודע איזה מהם דובר אמת.
דרומי כתב:אני לא מבין אותך הרב ספראי. אם זה המצב סביבך, איך אתה יוצא מהבית? ולמה אתה נוסע לצפת?... ולמה ישישים הולכים לבית הכנסת?
דרומי כתב:לא ראינו אינו ראיה.
נחומצ'ה כתב:משום מה אותם 'המעוררים' בענין המסיכות לא ראינום מעוררים על דיבור בתפילה.
אגב, ה'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' נאמר על עבודה זרה [והראשון שקישר זאת לשמירה על חיי הגוף, היה שר גוי שרכב על הסוס עיינו בגמרא ברכות].
עכ"פ כוונתי לומר, שענין המסיכות בתפילה, נקבע לפי רוב המתפללים. ואם רובם לא הולכים כנראה מוחלים א' לשני.
[אם הגעת לבית כנסת ירושלמי - חסידי, כנראה שאין 'רוח המקום' סובלת מסיכות....].
מוסר השכל יש ללמוד מן המעוררים. ש'ואל יבוש מפני המעליגים', זה גם על המחזיקים במכשירים פסולים...
נחומצ'ה כתב:משום מה אותם 'המעוררים' בענין המסיכות לא ראינום מעוררים על דיבור בתפילה.
אגב, ה'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' נאמר על עבודה זרה [והראשון שקישר זאת לשמירה על חיי הגוף, היה שר גוי שרכב על הסוס עיינו בגמרא ברכות].
עכ"פ כוונתי לומר, שענין המסיכות בתפילה, נקבע לפי רוב המתפללים. ואם רובם לא הולכים כנראה מוחלים א' לשני.
[אם הגעת לבית כנסת ירושלמי - חסידי, כנראה שאין 'רוח המקום' סובלת מסיכות....].
מוסר השכל יש ללמוד מן המעוררים. ש'ואל יבוש מפני המעליגים', זה גם על המחזיקים במכשירים פסולים...
בברכה המשולשת כתב:א. לגבי יעילות המסכות, מצ"ב מסמך שהעליתי כבר בעבר (ובקיצור, יש מחקרים רבים על כך שהמסכות אינן מועילות כלל, והן גם מזיקות. יש מחקרים הפוכים, אבל זה בוודאי לא דבר ברור)
ב. לגבי הנתונים, וניתוחם, אני מצרף קישור להודעה שלי באשכול אחר
viewtopic.php?f=73&t=49640&start=360#p651824
ב. לגבי הסיכון שאדם שאיננו נשא מאומת ידביק מישהו, אחזור בערך על מה שכתבתי באשכול אחר:
הסיכון הרלוונטי הוא הסיכון שאדם כלשהו הוא נשא בלתי מאומת ללא ידיעתו כפול סיכון ההדבקה לאחרים כפול סיכון התמותה למי שנדבק.
אם נגדיל את אחוז הנשאים הבלתי מאומתים מתוך האוכלוסייה הכוללת (יעויין במחקרים שקישרתי אליהם לעיל) זה מקטין את אחוזי התמותה בהתאם, וכן להפך, אם נחשב את אחוזי התמותה לפי הנשאים המאומתים בלבד אז בכלל אין סיכון, כי אז אנחנו מניחים שמי שלא מאומת הוא לא נשא בכלל (שזו הנחה בלתי ניתנת להיאמר, כמובן, וממילא על כורחינו שיש נשאים בלתי מאומתים, וממילא סיכון תמותה נמוך יותר)
ש. ספראי כתב:קיבלתי את דעתך, נוטר.
לא רציחה אלא הפקרות.
ואכתי לא הבהרת, מהיכן תלו ההפקרות הזאת. איזה רב מרבני מביני העם הורה לזלזל בזה.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים