דרופתקי דאורייתא כתב:אם יש בית מדרש, בית כנסת, שבו כולם חובשים מסיכות, ויש מי שעובר על הכללים, אתה צודק.
אבל במקומות שמלכתחילה אין מי שלובש מסיכות כלל, מה לך כי תלין עליהם, כל אחד מסכים ומתיר לסכן עצמו בידיים. (הרי כמו שא"א לומר לאדם שבביתו יחבוש מסיכה כדי שלא ידביק את ב"ב, כך גם אצל אחרים כל מי שאיתם בכולל ובישיבה).
לבי במערב כתב:גופא דקושיתו היא: אה"נ דמחמת שאלד"ס גזרו על רביעית השעה לחייבו בבידוד, אך אף בפחות מזה יש ליזהר, ומצוה רבה דהצל"נ איכא בדבר.
דרומי כתב:חברים יקרים, המגזימים לשני הצדדים עושים טעות קשה.
אם באמת רוצים שהציבור ישמור לאורך זמן את ההנחיות, צריך לעשות אותן קלות ופרקטיות ככל האפשר, ואין גוזרים גזירה על הציבור אא"כ יכולים לעמוד בה.
אין שום תועלת בזה שבמשך שבוע עד"מ ישמרו כולם על הכל בכל מכל כל ואחרי שבוע יימאס להם ויבעטו.
בהתחלה היינו יותר מבוהלים ודחופים, חשבנו שאם נתאזר בסבלנות ונתאמץ מאוד הכל יסתדר מהר.
כעת מתברר שהמצב אינו 'זבנג וגמרנו' - ואני מתכוון לשני הצדדים. ברור לכל בר דעת שאי חבישת מסיכה לכמה דקות לא תגרום נזקים גדולים (כי אם זה היה כך אז במשך החדשים שעברו עלינו שבהם רוב הציבור לא חבש מסיכה היינו צריכים לראות כו' ה"י), וברור גם לכל בר דעת כי הזלזול במסיכה אינו מחכמה יתירה ויביא בסופו של דבר להגבלות וסגרים.
לכן מה שחשוב עכשיו לענ"ד הוא לא להכביד על הציבור יותר מידי, אבל מצד שני להיות עקביים ונחושים במה שכן שייך להקפיד.
ובקיצור, אם ילבשו מסיכה או לא במשך הדקות הספורות של שמו"ע (איני מדבר על ישיבת המקובלים שבה מתפללים שמו"ע במשך כמחצית השעה...) - לא זה מה שישנה את המצב הכללי.
[גילוי נאות: אני מאלה שלא מסתדרים עם המסכה ולכן אני מתפלל שחרית בבית. מנחה וערבית אני מתפלל במנין בחלל הפתוח ושם אני מרשה לעצמי להסיר את המסכה למשך תפלת שמו"ע (כמובן אני משתדל לעמוד רחוק מאנשים אחרים). ביום האחרון קצת חששתי כיון שהסתובבו הרבה משטרות באזור ולכן השארתי את המסכה...]
מה שבאמת ישנה את המצב זה אם יקפידו בעקביות ובאמת על הגבלת התקהלויות. לא להתקהל יותר מידי אנשים ביחד, גם אם חבושים מסכות. איני יודע מה המספר המדוייק, אם 40 או 50 או 30. אבל אם כל אחד יעשה מאמץ שלא להיכנס לשום התקהלות גדולה שאינו מוכרח בה זה יעזור מאוד בעז"ה, וברור שהטעות העיקרית שנעשתה עד כה היא לא בפתיחת מוסדות החינוך וכדומה אלא בפתיחת אולמות אירועים ומסעדות לעשרות אנשים ביחד. וגם בתי כנסת גדולים זו טעות לענ"ד, צריך לחלק את המניינים באופן שלא יהיו יותר מידי אנשים ביחד באותו חלל סגור.
ואין צריך לומר שהדבר הכי לא רצוי בתקופה זו הוא סעודה משותפת של ציבור, שמעצם טבעה היא מקרבת את הלבבות וגם את הפיות... ושומר נפשו ירחק מזה ותבוא עליו ברכה בתוך כלל ישראל.
דרומי כתב:שתי דוגמאות לשני הצדדים הקיצוניים שדיברתי עליהם
...
2) נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת הבהירו כי הם מתנגדים להורדת גובה קנס על אי עטיית מסכה, צפוי לעלות השבוע ל-500 שקלים, למרות דרישת הח"כים
...
וידיעה מס' 2 מבטאת לענ"ד טמטום מוחלט לצד השני, חושבים שהציבור יפנים מסרים רק בצורה ברוטאלית כזו...
שמואל שלומוביץ כתב:פסק הלכה. קיבלתי. לא יודע אם זה אמיתי או ליצנות.
איתן כתב:אם הייתה עיר שלמה של תושבים הללו - היה אפשר להסכים לזה. - לעשות סגר ומצור עליה אין יוצא ואין בא.
אך לא זה המצב. וכולנו באותה סירה. אחרי הכולל אותו אברך או אישתו הולכים לחנות ו...
לענין כתב:ואגב - גישה מענינת [מתוך אחד הקבצים שהועלו, אני לא אומר מי זה].
איתן כתב:הדברים הקלים שלא מזיקים לאיש - עטיית מסכה, אלכוג'ל (וסתם היגיינה).
עזריאל ברגר כתב:איתן כתב:הדברים הקלים שלא מזיקים לאיש - עטיית מסכה, אלכוג'ל (וסתם היגיינה).
עטיית מסיכה - מאוד מפריעה לנשימה.
אלכוג'ל - זה לא דבר בריא למרוח על הגוף.
אלא שהטענה היא שהתועלת מרובה על הנזק, ועל זה אפשר להתווכח.
לענין כתב:איתן, באמת מצחיק. במו עיני ראיתי שוטרים מעניקים דוח. שני השוטרים הכבודים היו עם מסכות על הסנטר.
איתן כתב:אני פעם ראיתי שמונה שוטרים כולל קצין עומדים בחצר תחנת המשטרה, בצפיפות וכולם ללא מסכות.
עזריאל ברגר כתב:איתן כתב:הדברים הקלים שלא מזיקים לאיש - עטיית מסכה, אלכוג'ל (וסתם היגיינה).
עטיית מסיכה - מאוד מפריעה לנשימה.
אלכוג'ל - זה לא דבר בריא למרוח על הגוף.
אלא שהטענה היא שהתועלת מרובה על הנזק, ועל זה אפשר להתווכח.
איתן כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אם יש בית מדרש, בית כנסת, שבו כולם חובשים מסיכות, ויש מי שעובר על הכללים, אתה צודק.
אבל במקומות שמלכתחילה אין מי שלובש מסיכות כלל, מה לך כי תלין עליהם, כל אחד מסכים ומתיר לסכן עצמו בידיים. (הרי כמו שא"א לומר לאדם שבביתו יחבוש מסיכה כדי שלא ידביק את ב"ב, כך גם אצל אחרים כל מי שאיתם בכולל ובישיבה).
אם הייתה עיר שלמה של תושבים הללו - היה אפשר להסכים לזה. - לעשות סגר ומצור עליה אין יוצא ואין בא.
אך לא זה המצב. וכולנו באותה סירה. אחרי הכולל אותו אברך או אישתו הולכים לחנות ו...
זאב ערבות כתב:יש עצה פשוטה לבעיית אי הנוחות של מסכה, והיא לרכוש מסכה מבד בתוספת שסתום לאויר. אך יש לוודות שהמסיכה לא מעבירה את הנגיף וניתן לעשות זאת ע"י נשיפה חזקה על נר או גפרור. אם מצליחים לכבותם המסיכה לא יעילה. וכן יש להימנע ממסכות המיוצרות בסין
זאב ערבות כתב:בסופו של דבר המסיכה זה השתדלות ותו לא. היא מפחיתה את הסיכון אך לא מונעת אותו.
דרופתקי דאורייתא כתב:איתן כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אם יש בית מדרש, בית כנסת, שבו כולם חובשים מסיכות, ויש מי שעובר על הכללים, אתה צודק.
אבל במקומות שמלכתחילה אין מי שלובש מסיכות כלל, מה לך כי תלין עליהם, כל אחד מסכים ומתיר לסכן עצמו בידיים. (הרי כמו שא"א לומר לאדם שבביתו יחבוש מסיכה כדי שלא ידביק את ב"ב, כך גם אצל אחרים כל מי שאיתם בכולל ובישיבה).
אם הייתה עיר שלמה של תושבים הללו - היה אפשר להסכים לזה. - לעשות סגר ומצור עליה אין יוצא ואין בא.
אך לא זה המצב. וכולנו באותה סירה. אחרי הכולל אותו אברך או אישתו הולכים לחנות ו...
מי שהולך ברחוב, בחנות, וכדו', ללא מסיכה, אתה צודק בהחלט!
לא על זה דיברתי כמובן.
איתן כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אם יש בית מדרש, בית כנסת, שבו כולם חובשים מסיכות, ויש מי שעובר על הכללים, אתה צודק.
אבל במקומות שמלכתחילה אין מי שלובש מסיכות כלל, מה לך כי תלין עליהם, כל אחד מסכים ומתיר לסכן עצמו בידיים. (הרי כמו שא"א לומר לאדם שבביתו יחבוש מסיכה כדי שלא ידביק את ב"ב, כך גם אצל אחרים כל מי שאיתם בכולל ובישיבה).
אם הייתה עיר שלמה של תושבים הללו - היה אפשר להסכים לזה. - לעשות סגר ומצור עליה אין יוצא ואין בא.
אך לא זה המצב. וכולנו באותה סירה. אחרי הכולל אותו אברך או אישתו הולכים לחנות ו...
'וכן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור [...] עוד כתבו שיש לברוח מן העיר כשדבר בעיר ויש לצאת מן העיר בתחילת הדבר ולא בסופו. וכל אלו הדברים הם משום סכנה ושומר נפשו ירחק מהם ואסור לסמוך אנס או לסכן נפשו בכל כיוצא בזה. ועיין בחושן משפט סימן תכ"ז' (שו"ע יו"ד קטז ה בהגהה).
'כל העובר על דברים אלו וכיוצא בהם ואמר הריני מסכן בעצמי ומה לאחרים עלי בכך, או איני מקפיד בכך - מכין אותו מכת מרדות והנזהר מהם עליו תבא ברכת טוב' (שו"ע חו"מ תכז י בהגהה).
שמואל שלומוביץ כתב:פסק הלכה. קיבלתי. לא יודע אם זה אמיתי או ליצנות.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים