נוטר הכרמים כתב:ובספר "פניני רבינו הגרי"ז" (עמ' קנט) הוסיף בזה, דאותו מקשן שאל עוד את הגאון בעל בית הלוי זצ"ל: הלא אני הנני בעל דקדוק ולא הבנתי זאת, ומנא ליה למר? והשיבו הביה"ל זצ"ל עפ"י הביאור הידוע בפסוק "סדין עשתה ותמכר וחגור נתנה לכנעני", שהסדין מוכרת אבל החגור נותנת במתנה, ה"נ העמל בתורה טובא ניתנות לו שאר הידיעות במתנה, משא"כ הבא לקנות חגורות לבד משלם עבורן תמורתן בשלימות טבין ותקילין, הכ"נ העוסק בדקדוק לבד צריך להתייגע טובא וכולי האי ואולי, והא ראי' שלא ידע לעמוד על דבר פשוט כזה.
ארי שבחבורה כתב:נוטר הכרמים כתב:ובספר "פניני רבינו הגרי"ז" (עמ' קנט) הוסיף בזה, דאותו מקשן שאל עוד את הגאון בעל בית הלוי זצ"ל: הלא אני הנני בעל דקדוק ולא הבנתי זאת, ומנא ליה למר? והשיבו הביה"ל זצ"ל עפ"י הביאור הידוע בפסוק "סדין עשתה ותמכר וחגור נתנה לכנעני", שהסדין מוכרת אבל החגור נותנת במתנה, ה"נ העמל בתורה טובא ניתנות לו שאר הידיעות במתנה, משא"כ הבא לקנות חגורות לבד משלם עבורן תמורתן בשלימות טבין ותקילין, הכ"נ העוסק בדקדוק לבד צריך להתייגע טובא וכולי האי ואולי, והא ראי' שלא ידע לעמוד על דבר פשוט כזה.
מעניין שאותו סיפור בדיוק מסופר על הנצי"ב (ראה 'מוולוז'ין עד ירושלים', א, עמ' 140 ועוד), ואכן ביאור זה מופיע ב'פתח העמק השלישי' (הקדמת הנצי"ב השנייה לשאילתות) אות ז'.
יבנה כתב:כשמסתכלים בעמוד הראשי של פורום קורונה, רוב הנושאים הם תורניים כגון צירוף למנין, קריאת התורה כו'. וחלקם שימושיים, כגון מידע כו' למי שאין לו גישה לכל ההנחיות המתחדשות בכל יום. או שמות לתפילה. וכן עצות איך להתמודד עם לימוד הילדים וזמן קיץ כו'. או ליידע את הציבור על הסכנה שיש בדבר, שחלק לא קלטו שעניינו הצלת נפשות.
יש גם את החלק ההשקפתי שחלקם חשובים, כגון לשמור על שפיות בהלכה גם בעידן זה, או איך להתייחס להוראת שלטון שעניינם פיקו"נ כשאיננו מסכימים לערכים שלהם, או איך הציבור אמור לקבל החלטות.
כל אלו קיימים כיוצ"ב בפורומים הרגילים, ולא זו הבעיה. [מלבד "תעלה חיוך לרגע" שאין כיוצ"ב].
הבעיה הוא בעיקר כשיש את הנושא של הפילוג הליטאי שאצל כמה זה יוצא מכלל דיון ענייני, או ויכוחי אראל עם זאב שכולו אישי, שבהם אכן יש צורך לטפל.
וכן יש אנשים מסויימים משועממים, שאכן מורידים את הרמה.
זאב ערבות כתב:מעניין כמה מהחברים כאן היו מגיבים באותה דרך סלחנית שאני הגבתי לו היו כותבים עליהם בריש גלי שהם מוסרים.
הפצת המעיינות כתב:זאב ערבות כתב:מעניין כמה מהחברים כאן היו מגיבים באותה דרך סלחנית שאני הגבתי לו היו כותבים עליהם בריש גלי שהם מוסרים.
החברים לא היו מגיבים כלל זה כל ההבדל
לענ"ד הקלה והפעוטה,
אפשר להשאירו פתוח רק בתנאי שאוחזים את המחק ביד, ומוחקים ללא רחם, וכל ספק מחיקה לחומרא.
הכותבים הנכבדים שרוב כתיבותם בד"ת, ופעמים שאינם מתאפקים ומכניסים פוליטיקה [כגון הרבנים ---- ודומיהם], יש להזהירם, ואילו הכותבים שאינם נכנסים לכאן אלא לצורך עניני פוליטיקה [כגון -- ודומיו] יש לחסום כליל.
בהודאה על העבר,
ובתפילה על העתיד שיחזור הפורום לגדולתו הראוי לו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש לעיין האם מותר לשולח לכתוב כגון וכו'?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:האשכול הראשון העולה היא הנתונים של המגזר החרדי כאן. למה? איך זה נכנס לפורום כזה?
השני הוא מכתב הרבנים כאן. האם אתר חדשות יש כאן? למה התירו את זה? צריכים למחוק את האשכול הזה ולהשאיר את הדברים למקומם, באתרי הנייעס וכדו'.
והנה השלישי ברשימה מידע שימושי בענין הקורונה כאן. גם צריכים למחוק, זה לא אתר עבור מידע שימושי, גם אם המידע היא נחוצה מאד.
איש_ספר כתב:ארי שבחבורה כתב:נוטר הכרמים כתב:ובספר "פניני רבינו הגרי"ז" (עמ' קנט) הוסיף בזה, דאותו מקשן שאל עוד את הגאון בעל בית הלוי זצ"ל: הלא אני הנני בעל דקדוק ולא הבנתי זאת, ומנא ליה למר? והשיבו הביה"ל זצ"ל עפ"י הביאור הידוע בפסוק "סדין עשתה ותמכר וחגור נתנה לכנעני", שהסדין מוכרת אבל החגור נותנת במתנה, ה"נ העמל בתורה טובא ניתנות לו שאר הידיעות במתנה, משא"כ הבא לקנות חגורות לבד משלם עבורן תמורתן בשלימות טבין ותקילין, הכ"נ העוסק בדקדוק לבד צריך להתייגע טובא וכולי האי ואולי, והא ראי' שלא ידע לעמוד על דבר פשוט כזה.
מעניין שאותו סיפור בדיוק מסופר על הנצי"ב (ראה 'מוולוז'ין עד ירושלים', א, עמ' 140 ועוד), ואכן ביאור זה מופיע ב'פתח העמק השלישי' (הקדמת הנצי"ב השנייה לשאילתות) אות ז'.
ידידנו הרב הגה"מ (אאל"ט) כתב ע"כ בקובץ ע"ח כמדומני.
היא שיחתי כתב:מציע לפתוח בפורום קורונה תת פורום בשם 'אספקלריא'
מענה איש כתב:אני מרשה לעצמי לומר שחלק מההידרדרות הוא מפני ומשום שגם בארזים נפלה שלהבת
ניקים שבמשך שנים הקיפדו על עניינים מסוימים (כמו להימנע מעיסוק במחלוקת) השתתפו בוויכוחים כאלו ואחרים
ברגע שהשלהבת תכבה הכל יחזור בס"ד על מקומו בשלום
עזריאל ברגר כתב:היא שיחתי כתב:מציע לפתוח בפורום קורונה תת פורום בשם 'אספקלריא'
לאור דברי הכותבים כאן - עלתה בי ההתלבטות בין שתי אפשרויות מועילות:
א. להשאיר את הפורום הראשי של הקורונה, ולפצל אותו לתת פורומים (הלכה, דרוש, היסטוריה, עזרה הדדית, וסל מיחזור...).
ב. לעשות תתי-פורומים בכמה מקומות בעניני הקורונה - לדוגמא בבית המדרש לעשות תת פורום "דיונים תורנייים בנושא הקורונה", ובאספקלריא לעשות "דיוני השקפה בנושא הקורונה" וכל כיו"ב.
נ.ב. חזרתי בי מהסכמתי הראשונית לנעול את הפורום.
לדעתי הכי פשוט להשאיר את פורום הקורונה כך, אבל לפתוח בתוכו תת פורום "קורונה - שיחת חולין" ולהעביר לשם את כל מה שלא תורני, אלא רק נתונים ומחשבות וכו'.
את התת-פורום של שיחת חולין יהיה אפשר לנעול לפעמים או לאו, כפי דעת ההנהלה. אבל כל מה שלא בתוך זה, הרי הוא כשאר הפורומים שיש בהם דברי תורה בהלכה ובאגדה, ואי"צ לחלק להרבה חלוקות. (כמו שבכל 'מועד' לא עושים חלוקות פנימיות).
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים