איש_ספר כתב:משהו מוזר מתרחש בימים האחרונים. כך למשל היום התפרסמה ידיעה לפיה, דרעי, פרוש, טסלר, ואף גלעד ארדן, קוראים לממשלה להסדיר את התפילות בציבור - הנעשות בהתאם לכללים - כחק. וכן שלא יעלה על הדעת להתיר קיום הפגנות ולמנוע תפילה בציבור. רה"מ הגיב שראש המלל מאיר בן שבת ישקול את הבקשה וכו'.
נתחיל עם החלק הראשון. לאן נעלמו אלו המכונים ליטאים? איפה קולם של עסקני הציבור הליטאי בענין זה? או בלשון אחר, איך קרה שדוקא הציבור הליטאי הפך לסמל של ציות עיוור וכנוע לכל הוראה היוצאת מהרשות?
לתחושתי, העבודה שהכוללים והישיבות המשיכו בפעילותם במתכונת הרגילה, מה שהתברר בדיעבד כנקודות של הפצת הנגיף בציבור, והביקורות בציבור הכללי שהתעוררה כנגד זה, היא שמשתקת את עסקנינו להשמיע הגה.
ובכן האם זה סביר שכל אורח חיינו, עבודת השם שלנו, תושפע מחוסר המעש של עסקנים מבועתים ונכלמים? האם יש הגיון שכולנו נמתין בקוצר רוח עד שמר בן שבת ימצא זמן לדון באפשרות לקיים תפילות בציבור? מן הסתם יש לו עיסוקים דחופים יותר בעיניו, לא בטוח שגם בעינינו.
איש_ספר כתב:ע"ד שאמרו על הפוסקים שביטלו ת"ב שלבסוף החמירו בו יותר.
איש_ספר כתב:לתחושתי, העבודה שהכוללים והישיבות המשיכו בפעילותם במתכונת הרגילה, מה שהתברר בדיעבד כנקודות של הפצת הנגיף בציבור, והביקורות בציבור הכללי שהתעוררה כנגד זה, היא שמשתקת את עסקנינו להשמיע הגה.
מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
מלבב כתב:לא מבין את השאלה,
איש ימיני כתב:מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
לא ברור לי אם אתה מדבר בתמימות או בציניות. אם הממשלה היתה אומרת שאפשר לקיים מניינים האם לדעתך הרבנים היו אומרים שזה פיקוח נפש ואסור לקיימם למרות הנחיות הממשלה?
איש_ספר כתב:נתחיל עם החלק הראשון. לאן נעלמו אלו המכונים ליטאים? איפה קולם של עסקני הציבור הליטאי בענין זה? או בלשון אחר, איך קרה שדוקא הציבור הליטאי הפך לסמל של ציות עיוור וכנוע לכל הוראה היוצאת מהרשות?
חיים סגל כתב:איש ימיני כתב:מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
לא ברור לי אם אתה מדבר בתמימות או בציניות. אם הממשלה היתה אומרת שאפשר לקיים מניינים האם לדעתך הרבנים היו אומרים שזה פיקוח נפש ואסור לקיימם למרות הנחיות הממשלה?
היו שכבר אסרו את המניינים לפני שהדבר נאסר ע"י הממשלה.
איש_ספר כתב:משהו מוזר מתרחש בימים האחרונים. כך למשל היום התפרסמה ידיעה לפיה, דרעי, פרוש, טסלר, ואף גלעד ארדן, קוראים לממשלה להסדיר את התפילות בציבור - הנעשות בהתאם לכללים - כחק. וכן שלא יעלה על הדעת להתיר קיום הפגנות ולמנוע תפילה בציבור. רה"מ הגיב שראש המלל מאיר בן שבת ישקול את הבקשה וכו'.
נתחיל עם החלק הראשון. לאן נעלמו אלו המכונים ליטאים? איפה קולם של עסקני הציבור הליטאי בענין זה? או בלשון אחר, איך קרה שדוקא הציבור הליטאי הפך לסמל של ציות עיוור וכנוע לכל הוראה היוצאת מהרשות?
לתחושתי, העבודה שהכוללים והישיבות המשיכו בפעילותם במתכונת הרגילה, מה שהתברר בדיעבד כנקודות של הפצת הנגיף בציבור, והביקורות בציבור הכללי שהתעוררה כנגד זה, היא שמשתקת את עסקנינו להשמיע הגה.
ובכן האם זה סביר שכל אורח חיינו, עבודת השם שלנו, תושפע מחוסר המעש של עסקנים מבועתים ונכלמים? האם יש הגיון שכולנו נמתין בקוצר רוח עד שמר בן שבת ימצא זמן לדון באפשרות לקיים תפילות בציבור? מן הסתם יש לו עיסוקים דחופים יותר בעיניו, לא בטוח שגם בעינינו.
ברוז כתב:בניגוד אליהם חכ"י אגו"י מלבד לדבר ולהצהיר כל העת, אינם עושים כלום. פשוט כלום...
לבי במערב כתב:ברוז כתב:בניגוד אליהם חכ"י אגו"י מלבד לדבר ולהצהיר כל העת, אינם עושים כלום. פשוט כלום...
זכרון עמום מדגדג במוחי, והוא מתעקש להזכיר כי ישנו יהודי (ח"כ אגו"י, למרבה הפליאה!) בשם ר' יעקב שי' ליצמאן; יתכן שעשה דבר או שניים לשיפור המצב הנוכחי...
איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
איש_ספר כתב:התפרסמה ידיעה לפיה, דרעי, פרוש, טסלר, ואף גלעד ארדן, קוראים לממשלה להסדיר את התפילות בציבור - הנעשות בהתאם לכללים - כחק.
נתחיל עם החלק הראשון. לאן נעלמו אלו המכונים ליטאים? איפה קולם של עסקני הציבור הליטאי בענין זה?
דוק וחלד כתב:חיים סגל כתב:איש ימיני כתב:מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
לא ברור לי אם אתה מדבר בתמימות או בציניות. אם הממשלה היתה אומרת שאפשר לקיים מניינים האם לדעתך הרבנים היו אומרים שזה פיקוח נפש ואסור לקיימם למרות הנחיות הממשלה?
היו שכבר אסרו את המניינים לפני שהדבר נאסר ע"י הממשלה.
אולי באמת צריך לעדכן את הערך המקושר לעיל במכלול, שיש מקרים בהם השבוי יותר מחמיר מהשובה.
איש_ספר כתב:משהו מוזר מתרחש בימים האחרונים. כך למשל היום התפרסמה ידיעה לפיה, דרעי, פרוש, טסלר, ואף גלעד ארדן, קוראים לממשלה להסדיר את התפילות בציבור - הנעשות בהתאם לכללים - כחק. וכן שלא יעלה על הדעת להתיר קיום הפגנות ולמנוע תפילה בציבור. רה"מ הגיב שראש המלל מאיר בן שבת ישקול את הבקשה וכו'.
נתחיל עם החלק הראשון. לאן נעלמו אלו המכונים ליטאים? איפה קולם של עסקני הציבור הליטאי בענין זה? או בלשון אחר, איך קרה שדוקא הציבור הליטאי הפך לסמל של ציות עיוור וכנוע לכל הוראה היוצאת מהרשות?
לתחושתי, העבודה שהכוללים והישיבות המשיכו בפעילותם במתכונת הרגילה, מה שהתברר בדיעבד כנקודות של הפצת הנגיף בציבור, והביקורות בציבור הכללי שהתעוררה כנגד זה, היא שמשתקת את עסקנינו להשמיע הגה.
ובכן האם זה סביר שכל אורח חיינו, עבודת השם שלנו, תושפע מחוסר המעש של עסקנים מבועתים ונכלמים? האם יש הגיון שכולנו נמתין בקוצר רוח עד שמר בן שבת ימצא זמן לדון באפשרות לקיים תפילות בציבור? מן הסתם יש לו עיסוקים דחופים יותר בעיניו, לא בטוח שגם בעינינו.
איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
הרואה כתב:אי אפשר להסיק כלום מזה שפורסם בתקשורת דרישה כזו מח"כ פלוני ולא מאחר.
א. הח"כים אומרים הרבה כל הזמן, ואנשי התקשורת בוחרים מה מתוך זה לפרסם ומה לא.
ב. לא תמיד משתלם שפלוני ידרוש נושא מסוים, יש בנושא הזה הרבה 'שמור לי ואשמור לך' שח"כ מסוים מעלה הצעות חוק שנדרשו ע"י אחר משלל סיבות.
כמובן שלמ"ד מסוימים לא צריך ראיות לכך שהיהדות לא מעניינת את אנשי דגל, זה הרי כתוב מפורש בין השורות בעיתון שהם קוראים מידי יום שמונה שנים, וטענות כאלו מספיק טובות בשביל אסמכתא ולטעמיך.
פרנקל תאומים כתב:איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
אם דקדקתם ונזהרתם מאד, ב''ה וב''ש. הלוואי על כולם. בכל מקרה, לא הבנתי מה החרפה ומה הלעג, אברכים הנשמעים לרבנים ולא לוקחים צ'אנס בענייני נפשות מזוויעים שמטלטלים את כל העולם? וכל זה אחרי שכבר התברר לנו כל מה שהתרחש בב''ב ובריכוזים החרדיים? מה קורה לכם? אינכם יכולים להסתכל קדימה? אינכם יכולים ללמוד מטעיות העבר? ממה שהתרחש ומתרחש בחו''ל? אינכם יכולים להיות חכמים הרואים את הנולד? לא הקזנו כבר מספיק דם? לא קראתם את מה שכתבו כאן ידידנו המבועתים תושבי חו''ל?
החרפה והלעג (למרבה העוגמה והעצב) הם שאנשים כמותך כותבים כאן כה''ל.
ואגב, אם יורשה לי קצת בנוסח מוכר: בעבר, טרום עידן ''החרדי החדש'', דיבורים בסגנון של ביקורת על אברכים הנשמעים לגדולי הרבנים היו מוקעים אל עמוד הקלון, ומאמרי מערכת נוטפניים היו מעלים אותם על המוקד בכל לשון של גנאי וחריפות.
איש ימיני כתב:מלבב כתב:לא מבין את השאלה, הרי כל הרבנים פסקו שזה פיקוח נפש, וכי בגלל שהממשלה תתיר זה כבר לא פיקוח נפש?
לא ברור לי אם אתה מדבר בתמימות או בציניות. אם הממשלה היתה אומרת שאפשר לקיים מניינים האם לדעתך הרבנים היו אומרים שזה פיקוח נפש ואסור לקיימם למרות הנחיות הממשלה?
איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
נוטר הכרמים כתב:כבוד הרב ספראי,
ועוד הערה,
תפנים את מה שאתה אומר, אתה בעצם מודה שיש כאן צד ש'תורה מגנא ומצלא' וכיו"ב,
אלא שאתה ממתין להוראות המדויקות של 'מרן שר התורה'.
לפי דעתך כללי רודף (על כל המשתמע מכך) - ביחס לכלל הציבור - נקבעים בדיוק לפי שיקול דעתו הבלעדי?
אום אני חומה כתב:איש_ספר כתב:במשך כל ימי החג קיימנו מניין בחצר הבית לדרי הבית, תוך הקפדה מלאה ותקיפה על כל הכללים וההנחיות. בקריאת התורה רק היודע לקרוא עולה והוא עולה ומברך. מי שמתקרב ואפי' בטעות ננזף מיד בלא קריצות. ב"ה עלה בידנו בטוב, עם קריה"ת מהודרת, נשי"כ, ושאר דברים שבקדושה. אשרינו מה טוב חלקינו.
במנין השתתפו שכנים משתי הכניסות, ביניהם משפחה של פרסיים כהנים (?) שעלו מאיראן לפני כמה שנים (קריאתם מדוקדקת להפליא, הרב מאזוז היה מלקק אצבעות...) משפחה של ליוורנזים סרוגים (טעמי מקרא שונים לגמרי ויפים מאד), ועוד כמה אברכים. מי לא ירד למטה? ניחשתם היטב! כמה אברכים, שיוצאים עם הילדים להתרעננות בטווח של מאה מטר, אבל לא יורדים למנין כי משמע להו ממכתב זה או אחר שזה נגד וכו'. תְּשִׂימֵנוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ, לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינו.
שמא רבם הורה להם באופן הכי מפורש בעולם 'להתפלל במניין זו עבירה, לקרוא בתורה זו עבירה' ? שמא גם להם עומדת טענת 'אנחנו עושים עפ"י רבותינו' ?
נוטר הכרמים כתב:כבוד הרב ספראי,
אם הבנתי נכון, הרב אי"ס לא בא להתווכח עם ההגיון של אלו שלא מארגנים מנינים עם כל הכללים,
אכן קשה לעמוד בזה, ולהישמר וכו', ואולי יש כאן ענין של תקנת הרבים.
הוא בא לחדד את האבסורד, שאפילו לדתיים לאומיים ואנשים סתם מהרחוב אין הקנאות הזאת שיש לאותם אברכים,
חלילה לא להשתמש באותו מנין שנפתח להם מתחת לבית.
לי היה מספיק לשמוע שוב שוב ושוב את השיח של שכניי, אברכים מהזן הרדוד,
'מצוה הבאה בעבירה' מסייע לידי עוברי עבירה וכו'.
בימים כתיקונם אני רואה אותו מפספס לרוב ק"ש ותפילה בזמנה, לפחות בציבור,
וכאן הוא נהיה כזה צדיק.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים