הודעהעל ידי יואל שילה » ה' אפריל 02, 2020 1:13 pm
קיבלתי:
יקירי הנחמד, מחמל ליבי, אהוב עלי מאד מזה שנים רבות, ועתה עצוב לי מאד ממנו...
אנא – חזור בך, כל עוד לא מאוחר מדי, אל נא תחשוב שנתוניך הם יותר נכונים מאשר נתוניו של קדוש ישראל רבנו הגרח"ק, שמחשבותיו משוטטות בשמים ובארץ, ואין לנו שיור רק התורה הזאת...
שאל למשל את... ולא היו לו ילדים שנים רבות (אינני זוכר אם המספר 14 שעולה בזכרוני הא נכון, אבל בוודאי יותר מעשר שנים) והלך למרן הגרח"ק, ואמר לו (כדרכו – בלי שום חקירה ומחשבה מוקדמת, במשפט קצר אחד) – תלמד מסכת קידושין. וכך עשה במשך כמה חדשים עמל על מסכת זו, ובא לפני מרן ואמר לו שעשה כדבריו, ואמר לו (שוב: בלי טיפת חשיבה, כמו שהוא עונה על המסובכים בשאלות, הן בלימוד והן בהלכה): אם כן – מגיע לך על פי הדין שיוולד לך בן! (אתה יכול לומר משפט כזה???), וכמו באגדות: באותה שנה נולד לו בן ראשון.
שאל למשל אותי, שהייתי צמוד אליו בזמן מלחמת המפרץ, היאך הוא ידע את כל מה שקורה (ואף מרן הגראי"ל זצ"ל... אמר שבוודאי שאפשר לסמוך על דברי הגרח"ק, שהרי אמנם אין זו דרכנו, אבל מאחר שהוא אמר – זה פשוט שהוא יודע את האמת), ואף שכל נתוני המודיעין ונתוני הג"א (פיקוד העורף דאז) היו הפוכים, כך אמר מרן ב"חוסר אחריות ממדרגה ראשונה", ואם היית אז – היית מוציא כתבי פלסתר כמו עכשיו ר"ל...
שאל למשל את הפוסק הצדיק והיקר, הרב... על השלישיה שהיו במעי אשתו לפני יותר מ-40 שנה, והרופאים אמרו מה שאמרו בענייני דילול עוברים וסכנה וכו', והלך לרב הוברמן זצ"ל, "הצדיק מרעננה" לשאול אם לשמוע לדעת הרופאים, ואמר לו שהוא אינו יודע, אבל מחר יש לו סנדקאות, והוא ישאל את אליהו הנביא מה לעשות (משום מה הוא לא אמר לו שבלי נתונים רפואיים הוא לא יכול להכריע...), ולמחרת אמר לו לא לשמוע לרופאים, אלא לחכות עד חנוכה, ואז יוולדו לו שלישיה, שתי בנות ובן, וכך הוה – לידת השלישה היה בדיוק בערב חנוכה.
הדבר האחרון שאספר לך עליו הוא סיפור מוכר מאד על אדם, שקראו לו מרדכי הצדיק, והוא אמר כמה דברים משונים נגד המציאות הריאלית, כמו לא ללכת לסעודתו של אחשוורוש, שכל הפוליטיקה אמרה שבוודאי שצריך ללכת כי זה פיקוח נפש וכו', וביותר – לא להשתחוות להמן, דבר שגם ההלכה היתה נגדו, וטענו שבגללו יהיה פוגרום בעם ישראל, וכל הגזירות שיצאו היו בגללו (קצת דומה לטענות של אהוב נפשי על השוכבים בבית חולים עם מחסור בנשימה וכו'...) – ובסוף האמת הידועה מי הצודק ומי הקטנצ'יק, שנשאר עם המכנסיים למטה...
עד כאן.
סיום: יקר שלי, אהוב נפשי, אנא התעשת נא, חזור בך ברגע זה מכל הטומאה שיצאה מפיך (או ממקלדתך...) נגד גדול העולם, הגם שהכרעותיו שונות מהנתונים שהבאת, הגם שמה שנראה בשטח הוא לטובתך ולא לטובתו, זה כל כך פשוט שאין לנו שיור בעולם ללא שנסמוך בעיניים עיוורות על גדולינו, אמנם ישנם שהולכים לפי שרירות עיניהם והם המחליטים על גורלם, וסופם יהיה כסוף כל מי שהולך בשרירות ליבו, מי שמחמיר כאן ומיקל כאן – שלא עפ"י ראשם של גדולי ישראל – אינני מקנא בו. אנא, בכל לשון של תחינה, אינני מוצא את נפשי מרוב דאגה לך – אל נא תסתפח אל נחלתם של הסומכים על עצמם ועל "נתוניהם"...
חזור בך, חזור בך, חזור בך, אמנם אצלי תישאר תמיד בלב חבר אהוב ויקר מאין כמוהו, שנפשי יוצאת אליך בדברי (וכשייגמרו רגעי הניסיון הזה – עז רצוני לחבק אותך אל ליבי, בינתיים אני/אתה נגוע, תרתי משמע...).
אנא, תעשה לי טובה, ותעשה לעצמך טובה, וגם לכל הדורות הבאים תאיר ותזרח זכותו ושכרו של הצדיק הרב יואל שילה, שזכתה להיכנס לאורם של הצדיקים, שלא מקשים את עורפם, ומקבלים תוכחה וחוזרים בהם – אין ערוך לגובה נשמתם המאירה...
אקווה שאינך כועס עלי, אני מעיד שמיים וארץ שהכל נעשה לכבודך ולטובתך, והאהבה מקלקלת את השורה...
השבתי:
פשוט לא הבנת אותי.
כל הנידון של רוח הקודש, וברכות צדיק, הוא מישור אחד, חשוב ככל שיהיה, ונכון ככל שיהיה, אך אין שום קשר בינו לבין הנהגה.
ברכות, תפילות, וכל כיו"ב - מעוגן בגמ' - ילך אצל חכם ויתפלל עליו, וממילא זה לגיטימי
אפשר לדון על פלוני אם יש לו רוח הקודש, אם ברכותיו מתקיימות, וכל כיו"ב, זה לא הדיון, ואין בזה שום נפ"מ מעשית.
אבל יש עוד גמרא, שלמרות האיסור החמור של מורה הלכה בפני רבו, ואצ"ל להזכיר לך את המהלך של הגר"ח שמואלביץ' בזה, איסור זה מועף החוצה בבעיטה ככל הנוגע לפיקוח נפש, ששם ההלכה שאין חולקין כבוד לרב, ומותר להורות הלכה בפני רבו.
כתוב כאן דבר פשוט - פיקוח נפש מעל הכל, וחכם כמוך יכול ללא קושי להביא לזה ראיות רבות.
אם דוחה ספק ספיקא של חילול שבת ויוהכ"פ, ואם מאכילים את החולה ביוהכ"פ כשיש מחלוקת רופאים וכל כיו"ב - אזי חכם כמוך צריך להבין שכשיש חשש פיקו"נ אפילו של יחיד - אין חולקין כבוד לרב, במילים אחרות כל מה שכתבת לא רלוונטי.
ק"ו כפול מיליון - כשיש מגיפה משתוללת, וכל אחד שמכיר את הנתונים יודע שמדובר בפיקו"נ ודאי של מאות, אלפים ואולי רבבות רח"ל, שמהם רבים רבים מהעם היושב בני ברק - אין חולקים כבוד לשום רב, וצריך להכריז ברמקולים שאסור לשמוע לו.
אותה הנחיה אומללה, שגרמה לחיידרים כוללים וישיבות להשאר פתוחים - גרמה למצב הקטסטרופה שרק מתחיל בבני ברק כעת, ולחילול השם שאין כמוהו.
אתה יודע כמה בכולל בית הלל נדבקו כי הכולל נשאר פתוח? כמה בתפרח? כמה בפוניבז' של הרב מרקוביץ'?
או שאתה לא יודע את הנתונים, או שאתה מתעלם מהם
המוזר הוא שאני זעקתי את זה איך שיצאה ההוראה הזו, לאחד מידידי - נכדו של הגרח"ק, וחוץ מחיוך לא זכיתי לשום התייחסות.
מדוע אני, שאין לי רוח הקודש מיד הבנתי, וסגרתי את עצמי בבית, לא הלכתי לכולל, לא לתפילות במנין, ולאחר מכן החלתי ללבוש כפפות, וכעת גם מסכה - והחכמים המחוכמים של בני ברק לא הבינו דבר כזה פשוט?
אני מקוה שגם בפני בית דין של מעלה אוכל לומר - ידי לא שפכו את הדם הזה.
אם הבנת אותי עד כאן - תוכל להמשיך לשלוח לי חיבוק וגם נשיקה וירטואלים.