מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בקשת מקור-בני יששכר כתב בשם תלתא סבי?

חיפושי מקורות וכדומה
נאשער
הודעות: 624
הצטרף: ד' מרץ 02, 2011 2:49 pm

בקשת מקור-בני יששכר כתב בשם תלתא סבי?

הודעהעל ידי נאשער » ב' אוקטובר 31, 2011 11:40 pm

אני מחפש מקור למש"כ איזה גאון בכת"י 'כידוע מה שכתב הבני יששכר בשם תלתא סבי ברוה"ק שבחנוכה זורח אור הגנוז ליראיו'...איפה כתוב כך בבני יששכר?, [אולי כוונתו לספר אחר של הבני יששכר].

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בקשת מקור-בני יששכר כתב בשם תלתא סבי?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ב' אוקטובר 31, 2011 11:53 pm

ענין אור הגנוז מופיע בבני"ש כמה וכמה פעמים.

האם אתה מחפש שמביא זאת בשם תלתא סבי? אם כן, יתכן שהכוונה לכך:
בני יששכר [מאמרי חדשי כסלו טבת, מאמר ב] הנה לפי מ"ש לך לעיל [אות ח'] בשם הרב עיר וקדיש בעל הרוקח ז"ל שהאור הניסיי הלז הוא הארה מן האור הגנוז, וכן נראה מדברי הגאון הקדוש מהר"ל מפראג בספרו אור חדש (כאשר יתבאר אי"ה), וכן כתב הרב הקדוש מהר"פ זצוק"ל וכמו שכתבתי לך, ועוד הוסיף הקדוש הנ"ל לומר שבכל חנוכה בשעת הדלקת הנרות מתגלה (הארה מן) האור הגנוז והוא אורו של מלך המשיח.

נאשער
הודעות: 624
הצטרף: ד' מרץ 02, 2011 2:49 pm

Re: בקשת מקור-בני יששכר כתב בשם תלתא סבי?

הודעהעל ידי נאשער » ג' נובמבר 01, 2011 12:18 am

נפלא, נכראה שלזה התכוין, ברם, הוא כתב שם שנאמר להם ברוח הקודש, מה כוונתו בזה?

נאשער
הודעות: 624
הצטרף: ד' מרץ 02, 2011 2:49 pm

Re: בקשת מקור-בני יששכר כתב בשם תלתא סבי?

הודעהעל ידי נאשער » ג' נובמבר 01, 2011 12:21 am

אכן זהו כוונתו כפי שמפורש בקטע דלהלן:

בני יששכר מאמרי חודש כסלו - טבת מאמר ב - אור תורה

כא) הנה העדתי לך שלשה עדים נאמנים אשר הארת אור חנוכה הוא מבחינת אור הגנוז, הלא המה הרב עיר וקדיש בעל הרוקח ז"ל אשר דבריו מקובלים מאליהו ז"ל, וכן מדברי הרב הגאון מהר"ל מפראג (יובאו דבריו אי"ה לקמן [מאמר ד' אות פ"ו]) ידוע דבריו נאמרו ברוח הקודש והיה משתמש בספר יצירה, והרב הקדוש אשר היה סמוך לדורותינו מפורסם ברוח קדשו הרב מהר"פ זצוק"ל מקארעץ, על כן היא מצוה שנרמזת בתורה (שנגנז בה האור) בגניזה, וכן בזוה"ק לא תמצא מדברים מעניני נר חנוכה (רק פעם אחד [ח"א רל"ח ע"ב] מוזכר שם נר חנוכה דרך העברה בעלמא וכן בתיקו"ז [כ"ט ע"א] אי"ה אביא דבריהם להלן [אות כ"ד]), והוא מטעם הנ"ל שהוא מן בחינת אור הגנוז, וקראו לימים האלה חנוכה שהוא חינוך לגאולה העתידה שיתגלה האור הגנוז, וכל ימי עניינו ומרודינו משנפסקה הנבואה האיר הש"י לנו הארת אור הגנוז בתורה על ידי מצות נר חנוכה, וכבר ידעת שהאור הגנוז מביטין בו מסוף העולם ועד סופו [חגיגה יב א], והארת נר חנוכה היא הארה מן האור ההוא במעט קט, ועל ידה אנחנו יכולין להביט בתורה אשר האור גנוז בה, הבן, והנה לבעבור זה הדורות שהן סמוכין לגאולה התחילו חכמי הדור לדבר מעניני המצוה הזאת מה שלא שיערו הראשונים, והוא סוד כמוס.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים