עמוד 1 מתוך 1

תניא על משנה בטהרות

פורסם: ב' נובמבר 11, 2024 8:29 pm
על ידי אלון בן שמרי
בזכרוני שראיתי באיזה מקום שלפעמים הגמ' אומ' תניא על משניות בטהרות.
האם ידוע מקור לומר כן?

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ב' נובמבר 11, 2024 9:42 pm
על ידי שמואל דוד

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ב' נובמבר 11, 2024 9:49 pm
על ידי אלון בן שמרי
תודה!
וז"ל הכותב שם:
"יש אומרים באופן עקרוני, שאין צורך לשנות את הגירסא, מפני שמשניות מסדר טהרות לא היו כל כך מפורסמות אצל האמוראים והתייחסו אליהם כאל "ברייתא". [אולי ניתן לומר, שהם היו ידועות אבל לא השתמשו בהם בהרחבה לצורך הלכה מעשית.]"
ועכשיו השאלה מי הם ה"יש" שאומרים כן?

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ב' נובמבר 11, 2024 9:59 pm
על ידי שמואל דוד
עיין ספר וירא מנוחה חלק ב פרק מא (עמוד עב)

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ב' נובמבר 11, 2024 10:53 pm
על ידי בן האלקשי
אלון בן שמרי כתב:בזכרוני שראיתי באיזה מקום שלפעמים הגמ' אומ' תניא על משניות בטהרות.
האם ידוע מקור לומר כן?

עי' סוכה ד' ע"א תוד"ה בית
מדבר בזה ומציב בזה הכללים

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ג' נובמבר 12, 2024 8:50 am
על ידי אלון בן שמרי
עיינתי שם ולא מצאתי כלום, אולי תוכל לבאר כוונתך?

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ג' נובמבר 12, 2024 11:54 am
על ידי כדכד
רש"י סוכה יד. ד"ה משום הכי. עקרון דומה לענין אחר

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ג' נובמבר 12, 2024 1:49 pm
על ידי בן האלקשי
אלון בן שמרי כתב:
בן האלקשי כתב:
אלון בן שמרי כתב:בזכרוני שראיתי באיזה מקום שלפעמים הגמ' אומ' תניא על משניות בטהרות.
האם ידוע מקור לומר כן?

עי' סוכה ד' ע"א תוד"ה בית
מדבר בזה ומציב בזה הכללים

עיינתי שם ולא מצאתי כלום, אולי תוכל לבאר כוונתך?

בית שמילאהו תבן או צרורות וביטלו בטל. ... והיא משנה במסכת אהלות פט"ו ...ולא גרסינן נמי במסכת אהלות ...והיא היא דהא בהא תליא אלא שדרך הש"ס לקצר משניות של סדר טהרות כשמביאם.
ואין [לומר] דהך דמייתי [הכא] ברייתא היא דאין לו להביא מן הברייתא כיון שיכול להביא מן המשנה וכו'

Re: תניא על משנה בטהרות

פורסם: ג' נובמבר 12, 2024 4:21 pm
על ידי שמואל דוד
בן האלקשי כתב:
בית שמילאהו תבן או צרורות וביטלו בטל. ... והיא משנה במסכת אהלות פט"ו ...ולא גרסינן נמי במסכת אהלות ...והיא היא דהא בהא תליא אלא שדרך הש"ס לקצר משניות של סדר טהרות כשמביאם.
ואין [לומר] דהך דמייתי [הכא] ברייתא היא דאין לו להביא מן הברייתא כיון שיכול להביא מן המשנה וכו'

מענין לענין