חיים ל. כתב:בקפידת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע שלא לעשות צורה שאפילו דומה במצקת לשתי-וערב.
יעקל כתב:דברי ר' עזריאל ודברי הרב במסתרים - שניהם דברי א"ח הן. מדובר אכן בדבר שראייתו מפריעה לו בלי להיות חפצא של ע"ז כבימי אנוש...
בגלל זה באה לי השאילה : האם מותר בידעבד ובשעת הדחק - נגיד שכרתי דירה שדבר ההוא תלוי על כותליה - לקרוא ק"ש כנגדו ? מה עם ד"ת כנגדו הן בדיבור והן בהרהור ? האם אפשר להשוות את זה לגרף של רעי או לצואה, או לא ? מה עם דברים שבקדושה כגון קדיש וכדו' ?
האם מותר להתפלל מול ארגזים של חפצים שיוצרו בשווייץ ועליהם דמות השתי-וערב המקובלת כסמל שוויץ?
ראה שוע"ר [קיג, ו]. אבל שם הוא שו"ע של ע"ז וכאן קיל שהא סמל ומותג מסחרי, וכמו זה שעל מטבעות של אירופה ועוד שלא החמירו מלהכינם לצדקה על השולחן מול פניו בשעת התפילה.
במסתרים כתב:אבל הצורה אינה של ע"ז אלא זכר לתלייתו.
יעקל כתב:לפי פסק המו"ץ שהובא ע"י ר' עזריאל עם המטבעות, קשה להכריע בסמל גדול שתלוי בקיר, כי הרב בש"ע שלו כתב להחמיר בסמל של ודאי ע"ז - דהיינו שעובדים לה , בעוד שלפי מה שכתב הרב במסתרים, הדבר אצל הנוצרים הוא רק זכר לתלייתו, ולא - אם אני לא טועה - דבר שעובדים אותו. (וה"מ ודאי היכא דאינו מבלבלו)
ולפי מה שכתב ר' עזריאל , שיש בעייה של נראה כמשתחווה, האם זה שייך גם לסמל זכרוני (וה"מ כמובן היכא דאינו מבלבל מחשבתו) ?
מטה עז כתב:במסתרים כתב:אבל הצורה אינה של ע"ז אלא זכר לתלייתו.
וכבר ידוע שכותב רמד ואלי (שאין כמוהו שכתב על טומאת הנצרות ונלחם בה בייחודים ותיקונים), כי הגמרא בעניין מחיצות, האומרת כי כל מחיצה שאינה של שתי וערב אינה מחיצה, באה לרמוז שאין בעולם מחיצה של טומאה כמו אותה מחיצת ״שתי וערב״
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים