עמוד 1 מתוך 1

מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ו' מאי 17, 2024 1:00 am
על ידי י. אברהם
נתבקשתי לשאול:
היכן כתוב במקורותינו שמי שאין לו חוש למוזיקה חשיב כמת, או משהו כזה

Re: מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ו' מאי 17, 2024 3:11 am
על ידי חיים ל.
זה?
Screenshot 2024-05-16 201025.png
Screenshot 2024-05-16 201025.png (25.58 KiB) נצפה 687 פעמים
(ספר השיחות מוהריי"צ א' דפסח תרצ"ז)

Re: מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ג' מאי 21, 2024 12:35 am
על ידי נים ולא נים
במלבי"ם על ספר שמואל, לגבי מעלות דוד המלך כתוב נבון דבר וידוע נגן. כי יש בזה חידוש שסתמיי אותם שיכולים לנגן הם אינם דקי השכל והחידוש בדוד על אף שיכול לנגן מכל מקום היה נבון דבר.
והעולם אומרים חזן ר''ת חזנים זענען נארנים.
ויש מי שהוסיף נישט אלע נארנים זענען חזנים אבער אלע חזנים זענען נארנים.
יש מי שאמר: כשאני מדבר איתו נדמה לי כחזן, כשאני שומע אותו מנגן, נדמה לי כחכם...

Re: מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ג' מאי 21, 2024 9:32 pm
על ידי רציני
י. אברהם כתב:נתבקשתי לשאול:
היכן כתוב במקורותינו שמי שאין לו חוש למוזיקה חשיב כמת, או משהו כזה

תנחומא סוף פרשת וזאת הברכה: אֶלָּא רָשָׁע בְּחַיָּיו חָשׁוּב כְּמֵת, מִפְּנֵי שֶׁרוֹאֶה חַמָּה זוֹרַחַת וְאֵינוֹ מְבָרֵךְ יוֹצֵר אוֹר, שׁוֹקַעַת וְאֵינוֹ מְבָרֵךְ מַעֲרִיב עֲרָבִים, אוֹכֵל וְשׁוֹתֶה וְאֵינוֹ מְבָרֵךְ עָלֶיהָ. אֲבָל הַצַּדִּיקִים, מְבָרְכִין עַל כָּל דָּבָר וְדָבָר שֶׁאוֹכְלִין וְשׁוֹתִין וְשֶׁרוֹאִין וְשֶׁשׁוֹמְעִין. וְלֹא בְּחַיֵּיהֶם בִּלְבָד, אֶלָּא אֲפִלּוּ בְּמִיתָתָן מְבָרְכִין וּמוֹדִין לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר, יַעַלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד, יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם, רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם (תְּהִלִים קמט ה-ו).

Re: מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ה' מאי 23, 2024 11:50 am
על ידי מחשב מסלול
חיים ל. כתב:זה?
Screenshot 2024-05-16 201025.png
(ספר השיחות מוהריי"צ א' דפסח תרצ"ז)


אם אפשר תרגום לעברית

Re: מי שאין לו חוש למוזיקה

פורסם: ה' מאי 23, 2024 12:22 pm
על ידי ארזי ביתר
מחשב מסלול כתב:אם אפשר תרגום לעברית

הרה"צ ר' הלל מפאריטש אמר: מי שאין לו חוש בנגינה, אין לו חוש בחסידות. נוסחא אחרת: מי שיש לו חוש בנגינה יש לו חוש טוב יותר בחסידות. ההפרש בין שני הנוסחאות מובן.