האם מצאנו במדרשים או במקורות קדומים אחרים, שהעניקו את הכינוי 'עבד' או 'שפחה' (או כינוי דומה) ככינוי לעג לאחד ממלכי הגויים או לאשתו, המלכה?
חשוב לי במיוחד הכינוי הזה, כשהוא נאמר על המלכה.
תודה רבה לכל סיוע ועזרה!!
דרומי כתב:ראה במדרשים על מגילת אסתר, בעת החילופי דברים שבין אחשורוש לושתי.
חד ברנש כתב:האם מצאנו במדרשים או במקורות קדומים אחרים, שהעניקו את הכינוי 'עבד' או 'שפחה' (או כינוי דומה) ככינוי לעג לאחד ממלכי הגויים או לאשתו, המלכה?
חשוב לי במיוחד הכינוי הזה, כשהוא נאמר על המלכה.
תודה רבה לכל סיוע ועזרה!!
חד ברנש כתב:האם מצאנו במדרשים או במקורות קדומים אחרים, שהעניקו את הכינוי 'עבד' או 'שפחה' (או כינוי דומה) ככינוי לעג לאחד ממלכי הגויים או לאשתו, המלכה?
חשוב לי במיוחד הכינוי הזה, כשהוא נאמר על המלכה.
תודה רבה לכל סיוע ועזרה!!
ובמדרש (אסתר רבה ג, יג) ר' פנחס ור' חמא בר גוריא בשם רב אמר בקשה לכנוס אפילו בצלצול כזונה ולא הניחה אותה אמר לון וערומה אמר אכניס בלא כתר הן אומרים שפחה היא זו תלבש בגדי מלכות ותכנס א"ר הונא אין הדיוט משתמש בבגדי מלכות, ויש להקשות כי איך אמרו תלבש בגדי מלכות ותכנס הרי לא היה כוונת אחשורוש רק שתהא ערומה לכך מזה המדרש יש להוכיח שלא היה כוונתו של אחשורוש להביאה ערומה בשביל זנות
להסתכל בה רק הין רוצים שלא יהיו מלבושי מלכות עליה כי אם יש עליה בגדי מלכות מחלישין מלכות המלך אבל כאשר אין עליה בגדי מלכות אינם מחלישין כבוד מלכותו ומצד הזה יכולה לבא לפניהם שאין ראוי שתבא מלכה לפני הדיוט והיא במלכותה והיינו כאשר יש עליה בגדי מלכות ולכך אמרו שלא יהיה בגדי מלכות עליה כי באותה שעה שאינה לובשת בגדי מלכות כאילו אינה מלכה ולכך אין זה גנאי למלכות אבל אם היה עליה בגדי מלכות היה גנאי אף למלך אחשורוש שתהיה המלכה באה לפני הדיוטות ולכל המלכות הוא גנאי כאשר היו נוהגים במלכות מנהג הדיוט אבל כאשר היא ערומה מבגדי מלכות א"כ אין המלכות עתה עמה ולכך תבוא לפניהם אע"ג שיש עליה כתר מלכות אין הכתב מורה רק סימן שהיא מלכה אבל אינה בכבוד מלכות כי הבגדים הם כבוד המלכות כדלעיל כך יראה פי' זה, וכך מוכח דלא קאמר ערומה רק מבגדים שלה שהם בגדי מלכות דאי ר"ל ערומה ממש מאי מהני צלצול קטן מבגדי מלכות וכי דבר זה הוא כיסוי הוא אלא ר"ל ערומה מבגדי מלכות ובקשו שיהיה עליה צלצול קטן מבגדי מלכות שיהא נראה עליה קצת בגדי מלכות ולא הניחו אותה כי לכך אמרה שתבוא ערומה כי באותה שעה כאלו אינה מלכה ורואי שתבוא לפני הדיוטים ולכך אמרו שבקשה בצלצול קטן של מלכות ולא הניחו אותה רק שתהא ערומה ממלבושי כבוד לגמרי ג"כ בקשו שלא תכנס בלא כתר שאז נראה ג"כ כאלו היא אינה מלכה כלל ואמרו א"כ יאמרו שפחה היא זאת ודבר זה בודאי הוא בזיון כאשר אין בה סימן שהיא מלכה רק הדיוטית גמורה אז אמרו תלבש בגדי מלכות בלא כתר וזהו ג"כ כאלו אינה מלכה וע"ז אמרו אין הדיוט משתמש בבגדי מלכות וכאשר אין הכתר עליה כאילו היא הדיוטית ואין ראוי לה בגדי מלכות לכך אין לכנוס לה בלא כתר רק שתכנס ערומה מבגדי מלכות אבל יש כתר עליה והוא סימן שהיא מלכה,
חד ברנש כתב:ישראליק,
למרות האריכות, אין זה נוגע לדרוש לי.
בן מיכאל כתב:חד ברנש כתב:ישראליק,
למרות האריכות, אין זה נוגע לדרוש לי.
אני חושב שכוונת המדרש שיאמרו כי שפחה תלבש בגדי מלכות ותיכנס תחת ושתי, ולא שושתי היא שפחה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים