כדכד כתב:בדקתי במנהגי קומרנא שבאוצר
הוא באות רי"ב ובהערות א ב הביא ציטוטים מהיכל הברכה בפ' ויצא ובפ' במדבר
ובציטוט מפ' במדבר מובא בן נפתלי
בהערה על מנהגי קומרנא כתוב שמנהג דינוב לקרוא תמיד בב' שינ"ין ואולי בהשר הזה כתב מהרצ"א על בן אשר ובן נפתלי
צבי-שפייר כתב:האם מישהו יודע אם יש בספרי המהרצ"א מדינוב על החילופים בין בעלי המסורות בן אשר ובן נפתלי? והאם יש עוד מגדולי החסידות שדיברו על זה?
כדכד כתב:בענין קריאת השם יששכר בש' אחת או בשנים נדמה לי שמוזכר אצל לפחות חלק מגדולי החסידות וגם בכתבי מהרצ"א מדינוב
מה שאני זוכר שראיתי זה במנהגי קומרנא על קריאת השם יששכר בהערות הוא מביא כמהמקורות מגדולי החסידות ובכלל ומזכיר גם את בן אשר ובן נפתלי
בחפשי כותב כתב:צבי-שפייר כתב:האם מישהו יודע אם יש בספרי המהרצ"א מדינוב על החילופים בין בעלי המסורות בן אשר ובן נפתלי? והאם יש עוד מגדולי החסידות שדיברו על זה?כדכד כתב:בענין קריאת השם יששכר בש' אחת או בשנים נדמה לי שמוזכר אצל לפחות חלק מגדולי החסידות וגם בכתבי מהרצ"א מדינוב
מה שאני זוכר שראיתי זה במנהגי קומרנא על קריאת השם יששכר בהערות הוא מביא כמהמקורות מגדולי החסידות ובכלל ומזכיר גם את בן אשר ובן נפתלי
ראה מה שכתב הגרי"א ווייס זצ"ל אבדק"ק סוואליווע וראבדק"ק מונקאטש בספרו 'תולדות יצחק' (מכתב ג) וז"ל: "ואת אשר בקשה נפשך להודיעך דעתי בקריאת שם יששכר בתורה, דע לך כי זה פלוגתא בין בן אשר ובן נפתלי, שני בעלי המסורה, לדעת בן אשר השי"ן שניה איננה נקראת, ולדעת בן נפתלי נקראת השי"ן שניה בשווא. והנה אנחנו קיי"ל הלכה כבן אשר כמו שכתב הרמב"ם וכו', וכן אני נוהג זה רבות בשנים לקרות ישכר וכו', ומכל מקום כשאני קורא בספר תורה בצבור בבית המדרש דפה, אני קורא יששכר, לפי שכאן נתפשט כן המנהג על פי הרב הקדוש מוהרצ"ה מזידיטשוב זצוק"ל ותלמידיו הקדושים, ועל פי הרב מוהרצ"א מדינאב זצוק"ל, אשר היה מרא דאתרא פה, והואיל והמה תפסו כשיטת בן נפתלי, אינני רוצה לשנות מפני המחלוקת, כי יש להם על מה לסמוך, אבל להלכה ולמעשה אני מורה ובא אליבא דהלכתא כדעת בן אשר כנ"ל".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים