חד ברנש כתב:יישר כוח!!
זהו מקור חשוב לעניין. אבל לכאורה משם משמע להיפך, שההשתתפות בסעודת הצדיקים לעת"ל היא גם לאחד שאינו נימול, כמו גוי כשר.
עדיין לא הצלחתי לאתר את הקטע ב'יפה מראה' שציינת אליו.
זה לשון היפה מראה:
"שהודיעו שאינו יכול להאכילו משה הפסח, אילו היה קרבן פסח בימיו, ומן לויתן את מייכל לי וכו'. אבל לפירוש זה פליג רבי אדתני דבי אליהו דאיתא התם: פעם אחת מצאני זקן אחד, אמר: רבי, יש אומות העולם לימות המשיח וכו'. אמר לי: רבי, תאמר הואיל והן באין לימות המשיח יהו באין לעולם הבא. אמרתי לו: וכל ערל לא יאכל בו, והרי הדברים קל וחומר,
ומה אם הפסח שהוא דבר קל אמר הכתוב וכל ערל לא יאכל בו, עולם הבא שכולו קודש קדשים על אחת כמה וכמה. ועוד קשה, מאי כיון דשמע כן 'אזל וגזר', והלא לפי דברי רבי לא היה צריך לימול, ואי משום אכילת פסח, הא לא הוה פסח בימיו וכו'. ולכן היותר נכון, דמה שאמר לו רבי, אין רצונו לומר אם יתגייר, וקאמר ליה סתמא אין, לחדודיה אם יקשה עליו מקל וחומר דפסח אם יבין דבעודו ערל קאמר, וכשאמר לו מן אימר פיסחא וכו' אמר לו מה נעביד וכו', כלומר שפיר מותבת
דהתם כל ערל לא יאכל בו וכל שכן בלויתן, ואנא נמי לכשתמול קאמינא להאכילך".
אמנם ליתר המפרשים בירושלמי שם, הדברים כפשוטם, שגם מי שלא נימול יזכה לאכול מהלויתן. ולפי"ז אכן נחלקו הירושלמי ותנא דבי אליהו.