עמוד 1 מתוך 1
הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ג' יוני 14, 2022 9:57 pm
על ידי אברך
שמעתי היום מת"ח אחד שהפרש הגילאים הרצוי בין החתן לכלה שהשידוך יצליח הוא לחלק את גיל החתן ל2 ולהוסיף 7, כלומר אם החתן בן 24 רצוי שהכלה תהיה בת 19.
האם מישהו שמע על רעיון כזה, או מישהו יודע מה מקור הדבר?
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ג' יוני 14, 2022 10:12 pm
על ידי קו ירוק
עוד חכם אחד..
ואם הוא בן 32, אז לפי החשבון ראוי שהכלה תהיה בת 23.
ואם הוא בן 35 שתהיה בת 24.5 ואז זה נפלא
ואם בן 60 שתהיה בת 37?
בן גילו זה ההגיוני. ויש טווח של בני גילו, אף שיש דברים חריגים.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ג' יוני 14, 2022 10:15 pm
על ידי בריושמא
האם הכלל הזה תקף בזיווג ראשון או בזיווג שני או בשניהם גם יחד?
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ג' יוני 14, 2022 10:17 pm
על ידי קו ירוק
עושים ממוצע בין הזיווג ראשון לשני, ומוסיפים איזה תבלין
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ג' יוני 14, 2022 10:47 pm
על ידי מה שנכון נכון
איש בלא אשה הוא פלג גופא. וכשנושא זוכה לז' מעלות האמורות ביבמות סב, ב, שסימנן 'שב"ח אשת"ו' כמ"ש במד"ק ע' נשים.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ד' יוני 15, 2022 12:24 pm
על ידי מגדל
בריושמא כתב:האם הכלל הזה תקף בזיווג ראשון או בזיווג שני או בשניהם גם יחד?
הנוהג ע"פ כלל זה לא יצטרך כלל לזיווג שני, ופשוט.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ד' יוני 15, 2022 1:18 pm
על ידי קו ירוק
לפרסם את הסגולה בכל העולם..
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ד' יוני 15, 2022 2:27 pm
על ידי אש משמים
מגדל כתב:בריושמא כתב:האם הכלל הזה תקף בזיווג ראשון או בזיווג שני או בשניהם גם יחד?
הנוהג ע"פ כלל זה לא יצטרך כלל לזיווג שני, ופשוט.
מובטח לו שלא תמות אשתו לפניו?
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ד' יוני 15, 2022 11:15 pm
על ידי מענה איש
ואם החתן בן 14 מה עושים......
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ה' יוני 16, 2022 3:03 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
יש מח' כמדומני בין הרב הלל לרב ע' מנצור בענין זה אם לקחת אשה גדולה ממנו בשנים.
ויש ראיה של הרב חמ"ד ויסמנדאל בזה ואכמ"ל כעת.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ה' יוני 16, 2022 7:29 am
על ידי שמואל דוד
אברך כתב:שמעתי היום מת"ח אחד שהפרש הגילאים הרצוי בין החתן לכלה שהשידוך יצליח הוא לחלק את גיל החתן ל2 ולהוסיף 7, כלומר אם החתן בן 24 רצוי שהכלה תהיה בת 19.
האם מישהו שמע על רעיון כזה, או מישהו יודע מה מקור הדבר?
מוזר מאוד
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ה' יוני 16, 2022 11:13 am
על ידי עובדיה חן
ידוע אצל הרבה האדמורים לוקחים מבוגרת מהם.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ו' יוני 17, 2022 4:17 pm
על ידי תורה יהדי''ר
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש מח' כמדומני בין הרב הלל לרב ע' מנצור בענין זה אם לקחת אשה גדולה ממנו בשנים.
ויש ראיה של הרב חמ"ד ויסמנדאל בזה ואכמ"ל כעת.
עיין בכל זה באריכות בשו”ת מרכבות ארגמן ח”ו סימן ל’.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ו' יוני 17, 2022 4:37 pm
על ידי תוכן
אברך כתב:שמעתי היום מת"ח אחד שהפרש הגילאים הרצוי בין החתן לכלה שהשידוך יצליח הוא לחלק את גיל החתן ל2 ולהוסיף 7, כלומר אם החתן בן 24 רצוי שהכלה תהיה בת 19.
האם מישהו שמע על רעיון כזה, או מישהו יודע מה מקור הדבר?
https://en.wikipedia.org/wiki/Age_dispa ... en%22_rule
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ו' יוני 17, 2022 4:53 pm
על ידי באמונתו
כעת למדנו בדף יומי - יבמות קא, ב:
ההוא מיבעי ליה לכדתניא וקראו לו - ולא שלוחם, ודברו אליו - מלמד שמשיאין לו עצה ההוגנת לו, שאם היה הוא ילד והיא זקנה, הוא זקן והיא ילדה, אומרים לו: מה לך אצל ילדה, מה לך אצל זקנה, כלך אצל שכמותך ואל תכניס קטטה לתוך ביתך.
בסנהדרין עו, ב:
אמר רב יהודה אמר רב: המשיא את בתו לזקן, והמשיא אשה לבנו קטן, והמחזיר אבידה לנכרי - עליו הכתוב אומר למען ספות הרוה את הצמאה לא יאבה ה' סלח לו. מיתיבי: האוהב את אשתו כגופו, והמכבדה יותר מגופו, והמדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה, והמשיאן סמוך לפירקן - עליו הכתוב אומר וידעת כי שלום אהלך ופקדת נוך ולא תחטא! - סמוך לפירקן שאני.
רש"י:
למען ספות - לחבור, כמו ספו שנה על שנה (ישעיה כט). רוה את הצמאה - שבע בדבר עם צמא לדבר, זקן וילדה זאת צמאה לתשמיש וזקן שבע, וכן גדולה לקטן וכו' סמוך לפירקן - עדיין קטנים הם. סמוך לפירקן שאני - דלאו היינו קטן כולי האי, דמשום שנה או חצי שנה לא תזנה עליו.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ש' יוני 18, 2022 9:33 pm
על ידי עזריאל ברגר
ומאידך, ראו סנהדרין קד,א (גמרא משולבת עם רש"י בסוגריים - מתוך "גמרא נוחה"):
'העיר רבתי עם' (עם שמתרבה והולך יותר משאר עם) - אמר רבא אמר רבי יוחנן: שהיו משיאין קטנה לגדול וגדולה לקטן כדי שיהו להם בנים הרבה (שכבת זרע של קטן אינו מבושל ואינו מזריע מהר כשל גדול, וכן רחם של קטנה אינה קולטת מהר כשל גדולה, לפיכך משיאין גדולה לקטן: כדי לכשתהא זרעו [מבושל] קולט מהר, וקטנה לגדול כדי שיהא שכבת זרעו קולט מהר, ולא קטנה לקטן: ששוהין להוליד; ולא 'קטן' ו'קטנה' ממש, אלא שעומדין על פרקן, וראויין הם להוליד, ומיהו אין זרע שלהם מבושל כל כך).
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: ש' יוני 18, 2022 10:27 pm
על ידי תרשישי
בספר מנהג ישראל תורה על אבן העזר האריך יפה על ענין זה [אינו תח"י כעט לציין מקומו].
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: א' יוני 19, 2022 12:20 am
על ידי אברך
תוכן כתב:אברך כתב:שמעתי היום מת"ח אחד שהפרש הגילאים הרצוי בין החתן לכלה שהשידוך יצליח הוא לחלק את גיל החתן ל2 ולהוסיף 7, כלומר אם החתן בן 24 רצוי שהכלה תהיה בת 19.
האם מישהו שמע על רעיון כזה, או מישהו יודע מה מקור הדבר?
https://en.wikipedia.org/wiki/Age_dispa ... en%22_rule
ייש"כ. אני די בהלם, זה כלל חברתי גויי למהדרין,
ממי ששמעתי ממנו הוא אדם משכמו ומעלה, יר"ש עצום, ת"ח מבוגר, ומח"ס רבים, ושאלתיו שוב, מה המקור, הוא אמר לי ששמע זאת לפני זמן רב מאיזה ת"ח אחר, והוא אכן לא יודע אם יש לזה מקור אמיתי או כלל חברתי.
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: א' יוני 19, 2022 1:03 am
על ידי באמונתו
אברך כתב:תוכן כתב:אברך כתב:שמעתי היום מת"ח אחד שהפרש הגילאים הרצוי בין החתן לכלה שהשידוך יצליח הוא לחלק את גיל החתן ל2 ולהוסיף 7, כלומר אם החתן בן 24 רצוי שהכלה תהיה בת 19.
האם מישהו שמע על רעיון כזה, או מישהו יודע מה מקור הדבר?
https://en.wikipedia.org/wiki/Age_dispa ... en%22_rule
ייש"כ. אני די בהלם, זה כלל חברתי גויי למהדרין,
ממי ששמעתי ממנו הוא אדם משכמו ומעלה, יר"ש עצום, ת"ח מבוגר, ומח"ס רבים, ושאלתיו שוב, מה המקור, הוא אמר לי ששמע זאת לפני זמן רב מאיזה ת"ח אחר, והוא אכן לא יודע אם יש לזה מקור אמיתי או כלל חברתי.
כלל חברתי?! אמונות טפלות!
Re: הפרש גיליאים בין החתן לכלה - אופן הראוי
פורסם: א' יוני 19, 2022 1:58 am
על ידי אברך
מה שמופיע שם בויקי זהו כלל חברתי, כלומר כלל שאינו מגובה במדע, או תאוריה כל שהיא, אלא על נסיון מעשי, כלומר מקובלות חברתית שבצורה כזאת זה אמור להצליח,
אין כאן שייכות לאמונה כלל.