בגמרא בעבודה זרה (כ:) מובא שלא להסתכל בבע"ח בשעה שנזקקין זה לזה משום הרהור. אולם בשבת קודש קראתי בספר חמאת החמדה לרבי שת בר יפת ושם כתוב שהוא קשה לשכחה.
האם ידוע מהיכן שאב מקור לדבריו.
אישצפת כתב:בגמרא בעבודה זרה (כ:) מובא שלא להסתכל בבע"ח בשעה שנזקקין זה לזה משום הרהור. אולם בשבת קודש קראתי בספר חמאת החמדה לרבי שת בר יפת ושם כתוב שהוא קשה לשכחה.
האם ידוע מהיכן שאב מקור לדבריו.
ששה דברים משכיחין את החכמים: העובר בין שתי נשים, המספר עם אשה בשוק, העובר תחת אפסרו של גמל וכ״ש תחת גמל עצמו, והמסתכל לזכר ולנקבה בשעת תשמיש, והמסתכל בפני המת, והקורא כתב על גבי קבר. שאלו תלמידיו את ר׳ אליעזר בן יעקב מפני מה כלב מכיר את קונו וחתול אינו מכיר את קונו, א״ל ומה האוכל ממה ששייר העכבר משכח תלמודו האוכל עכבר עצמו לא כ״ש.
חוקר ספר כתב:בס"ד
עיין בספר זכרון לגרח"ק זצוקללה"ה יתכן ומביא את המקור לזה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים