שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע
פורסם: ג' יולי 13, 2021 12:22 am
על ידי מבק
החתם סופר (חולין לט ע"ב) כתב, ש'שונא מתנות יחיה' אינו אמור אלא במתנת בריא ולא במתנת שכיב מרע משום שנחשב כירושה.
וכתב שם:
ומצינו מחז"ל היו מהדרים אחר זה ולא שייך בזה שונא מתנות.
מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?
Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע
פורסם: ג' יולי 13, 2021 1:20 am
על ידי בקרו טלה
מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?
בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה,
ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א
Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע
פורסם: ב' יולי 19, 2021 1:43 am
על ידי מבק
בקרו טלה כתב:מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?
בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה,
ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א
ייש"כ גדול.