עמוד 1 מתוך 1

שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

פורסם: ג' יולי 13, 2021 12:22 am
על ידי מבק
החתם סופר (חולין לט ע"ב) כתב, ש'שונא מתנות יחיה' אינו אמור אלא במתנת בריא ולא במתנת שכיב מרע משום שנחשב כירושה.

וכתב שם:

ומצינו מחז"ל היו מהדרים אחר זה ולא שייך בזה שונא מתנות.

מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

פורסם: ג' יולי 13, 2021 1:20 am
על ידי בקרו טלה
מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה, ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א

Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

פורסם: ב' יולי 19, 2021 1:43 am
על ידי מבק
בקרו טלה כתב:
מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה, ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א



ייש"כ גדול.