יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר קדושת לוי - מגילת איכה
דוב אורב הוא לי אריה במסתרים. (איכה ג,י) הכלל, זה שהשם יתברך החריב את בית תפארתו ואנחנו ישראל בגלות הכל הוא בודאי טובה לישראל, כי בודאי ירחם ה' עלינו יותר ויותר ויבנה בית מקדשנו ביתר שאת ויתר עז. ונמצא מה שנראה עכשיו הגלות לא טוב אבל באמת להקדוש ברוך הוא נגלה כל הנסתרים שהכל הוא טובה לישראל. וזהו שאמר דוב אורב כו', הרמז על הגלות שהוא לא טוב. אריה במסתרים, אריה, רומז על מדת החסד, כי הוא צד ימין המרכבה מורה על חסד זהו במסתרים, שנסתר, היינו הכוונת של הצרה הגלות והחרבן בית המקדש הוא רק חסד על ישראל כנ"ל.
זכורני שם בילקוט הגרשוני כתב בדומה לזה ואיני מוצא.
מה שנכון נכון כתב:על 'חסדיו' של האריה ע"ס הברית.
בוצינא כתב:הגר"א כתב שפני אריה שבמרכבה היינו אריה הים הטהור ולא אריה דיבשה שהוא חיה טמאה
אם כן מה לנו לחפש חסדים אצל האריה דיבשה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בוצינא כתב:הגר"א כתב שפני אריה שבמרכבה היינו אריה הים הטהור ולא אריה דיבשה שהוא חיה טמאה
אם כן מה לנו לחפש חסדים אצל האריה דיבשה
היכן הגר"א?
בוצינא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בוצינא כתב:הגר"א כתב שפני אריה שבמרכבה היינו אריה הים הטהור ולא אריה דיבשה שהוא חיה טמאה
אם כן מה לנו לחפש חסדים אצל האריה דיבשה
היכן הגר"א?
על ת"ז תיקון ע (קנה, ב) ד"ה הנותן בים דרך
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בוצינא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בוצינא כתב:הגר"א כתב שפני אריה שבמרכבה היינו אריה הים הטהור ולא אריה דיבשה שהוא חיה טמאה
אם כן מה לנו לחפש חסדים אצל האריה דיבשה
היכן הגר"א?
על ת"ז תיקון ע (קנה, ב) ד"ה הנותן בים דרך
הנה דבריו הקדושים.
הנותן בים דרך כו' - ע"ל קכ"ב ב' ור"ל כאן בים דהוא ימינא יסוד המים וכן אריה הוא דימא כמ"ש בז"ח פ' יתרו כ"ח א' ות"ח תלת קטירין בב"נ מסט' דדכיו ואינון נפשא ורוחא ונשמתא כו' סטא לימינא ונטיל מיא וכליל בפומא דאריה כו' ישרצו המים אלין מאריהון דחכמה דאיהי נפש חיה דאינון כנונין דמתרבין בימא דאורייתא ואינון מסט' דאריה דימא דאיהו כשר בים דאריה דסט"א איהו פסול ביבשתא ואריה דימא איהו לימינא דאברהם כו' ובזה מתורץ מה שמקשין דהאיך חיה טמאה במרכבה ותי' דכ"א ביסודו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 111 אורחים