הוד_והדר כתב:אכן מופיע גם בלקוטי צבי בשם רש"י ישן כנ"ל
זקן ששכח כתב:הוד_והדר כתב:אכן מופיע גם בלקוטי צבי בשם רש"י ישן כנ"ל
ושוב שמעתי היום שכן מופיע בדרשות חת"ס, אבל אין לי מקור מדוייק. תודה לכל המסייעים.
יאיר כתב:http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=29356&st=&pgnum=4
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... t=&pgnum=5
חכם באשי כתב:'ליקוטי צבי' ו'סוד מישרים' אינם קיימים היום (וספק אם בכלל החיבורים נכתבו)
חכם באשי כתב:'ליקוטי צבי' ו'סוד מישרים' אינם קיימים היום (וספק אם בכלל החיבורים נכתבו).
וראה עוד במאמרו של ר"ח ליברמן על 'הג"ה דרבינו עובדיה' הנדפס ב'אהל רח"ל' (וקודם לכן ב'סיני'). מצוי באוצר.
בזמנו דיברו מעט על 'הגה דר"ע' זה בפורום.
יודל'ה כתב:והעיקר שכחתי, מי יכול להעלות את הליקוטי צבי שכולם מביאים ממנו.
חכם באשי כתב:וראה עוד במאמרו של ר"ח ליברמן על 'הג"ה דרבינו עובדיה' הנדפס ב'אהל רח"ל' (וקודם לכן ב'סיני'). מצוי באוצר.
דרומי כתב:אם קבלה היא נקבל. האם לא הוסיפו איזה טעם / אסכמתא לקביעה זו?
בקרו טלה כתב:דרומי כתב:אם קבלה היא נקבל. האם לא הוסיפו איזה טעם / אסכמתא לקביעה זו?
שברי לוחות כתב:חיפשתי באגודת שמואל בירמיה שם ולא מצאתי את אשר מביאים בשם רש"י ישן על ראש חודש כסליו
האם יש מהדורה אחרת של אגודת שמואל על ירמיה
אני עיינתי בשני מהדורות המופיע באוצר החכמה ובהיברו בוקס
לכאורה נראה שיש עוד מהדורות מאגודת שמואל ואולי היה ראוי שיהיו באוצר החכמה
מורה צדק כתב:מנהג האתיופים (כן, גם להם יש מנהגים טובים, ובבקשה לא לזלזל), שחמישים יום לאחר יום הכפורים מתכנסים שוב בצום, תפלה ותחנונים, והם מאמינים בסיום מחילת העוונות ביום זה, ואחר השקיעה חוגגים כצאת הכהן הגדול מבית קדשי הקדשים.
לי לישועה כתב:דברי רבי חיים פלג'י במועד לכל חי [סימן כז סק"א] חדש כסליו כי ה' יהיה בכסלך, ושמר רגלך מלכד, נחזי אנן, חנוכה דתנו רבנן:
החודש הזה בבחינת תפארת, כמו שכתב בספר מעשה הצדקה ע"ש, ולפי זה צריך שיזהר ביותר שלא להיות הולך רכיל מגלה סוד בחדש הזה טפי מעלי מכל החדשים, וכן בענין סרך גזל וגניבה, ובאכילת איסור, כי הפגם גדול, ויזהר בכבוד אביו ואמו יותר ויותר משאר חדשי השנה, ועיין כף אחת סימן כ, והחדש הזה הוא כמו בחינת חדש סיון ושקולים הם ע"כ.
מדוע יש להזהר בחודש הזה בכיבוד או"א יותר משאר החדשים?
יודל'ה כתב:הקפצה-ותוספות.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לי לישועה כתב:דברי רבי חיים פלג'י במועד לכל חי [סימן כז סק"א] חדש כסליו כי ה' יהיה בכסלך, ושמר רגלך מלכד, נחזי אנן, חנוכה דתנו רבנן:
החודש הזה בבחינת תפארת, כמו שכתב בספר מעשה הצדקה ע"ש, ולפי זה צריך שיזהר ביותר שלא להיות הולך רכיל מגלה סוד בחדש הזה טפי מעלי מכל החדשים, וכן בענין סרך גזל וגניבה, ובאכילת איסור, כי הפגם גדול, ויזהר בכבוד אביו ואמו יותר ויותר משאר חדשי השנה, ועיין כף אחת סימן כ, והחדש הזה הוא כמו בחינת חדש סיון ושקולים הם ע"כ.
מדוע יש להזהר בחודש הזה בכיבוד או"א יותר משאר החדשים?
כי כיבוד או"א שיייך לתפארת יבואו יודעי חן ויאריכו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים