יהודה בן יעקב כתב:כתוב בספר אמרי שפר למהראנ"ח שכתב, עני הצריך לצדקה ומתבייש ליקח אין לעשות תחבולה להלוותו ברבית כדי להטעותו שיסבור שמלוה לו, דהוי כגונב ע"מ לשלם תשלומי כפל. ראה http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=149 הערה 3.
צ"ל הנותן אמרי שפר להראנ"ח, אך חיפשתיו ולא מצאתיו. אשמח לקבל הפנייה מדוייקת [את הנכתב לעיל לא הבנתי], או אחרים הכותבים בענין זה.
שברי לוחות כתב:יהודה בן יעקב כתב:כתוב בספר אמרי שפר למהראנ"ח שכתב, עני הצריך לצדקה ומתבייש ליקח אין לעשות תחבולה להלוותו ברבית כדי להטעותו שיסבור שמלוה לו, דהוי כגונב ע"מ לשלם תשלומי כפל. ראה http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=149 הערה 3.
צ"ל הנותן אמרי שפר להראנ"ח, אך חיפשתיו ולא מצאתיו. אשמח לקבל הפנייה מדוייקת [את הנכתב לעיל לא הבנתי], או אחרים הכותבים בענין זה.
פרשת משפטים דף ל"ז ע"א
שברי לוחות כתב:במדרש תלפיות סוף ערך דין מאריך בענין שהלומד תורה בעוה"ז ואינו מבין חוזרים ומלמדים אותו בעוה"ב, אולי הכוונה לזה
וע"ע ערך גן עדן בענין היכלות הצדיקים
אהרן תאומים כתב:בספר שדה צופים ע"מ מגילה דף כט ע"א שמע מינה האי מאן דיהיר בעל מום הוא בזה פירש החידושי הרי"ם הא דעבודה זרה דף ו' "א דקאמר נח תמים בדרכיו צדיק במעשיו הוה ופרש"י תמים בדרכיו שהי' עניו ולכאורה מנ"ל דתמים פירושו עניו אמנם לפי מ"ש הכא דהאי מאן דיהיר בעל מום הוא א"כ נח כיון שתמים הי' הרי הוא עניו ודפח"ח , עכ"ד
צילצלתי למחבר הרה"ג הרב שמואל דוד פרידמאן שליט"א ושאלתיו איה מקורו כי לא מצאתי בחידושי הרים דבר זה וחיפשתי עד כמה שידי והמקלדת מגיעים, וענה לי שכך שמע שאומרים בשמו
אשמח אם אי מי יוכל לעזור לי בחיפוש ואולי אמר זאת אחד מאדמו"רי גור משמו וזה מופיע בספר
חיים סגל כתב:מה המקור ל"חדי הקב"ה בפלפולא"?
דרומי כתב:בכתבי חבד מוזכר הדבר בכמה מקומות. ומנהג האדמורים להוסיף בהפטרת של פרשת בראשית כמה פסוקים בשנה מעוברת (כלומר: בדרך כלל מפטירים כמנהג הספרדים יותר בקיצור, ובשנה מעוברת מוסיפים ואומרים כמנהג האשכנזים שזה יותר ארוך)
עובדיה חן כתב:האם יש מקור לזה ששנה מעוברת היא שנה קשה יותר?
הוד_והדר כתב:המנחת אלעזר בספרו דברי תורה כותב: "על פי הידוע בספר מדרש תלפיות (*) כי מה שהצדיק רגיל לעשות בעולם הזה, גם שם בעולם העליון עושה אחר כך" - האם יש מי שיודע להפנות למיקום מדוייק בספר מדרש תלפיות או במקום אחר
ועד"ז מביא במקום אחר בספרו: "היינו שזהו עָסַק שם בתפלות ובקשות בקולות ובצווחות כדרכו בחיים חיותו - (כן עושים שם גם בעולם הבא כנודע בספרים הקדושים (*)), והגאון הנזכר עסק שם בתורה בעיון גדול ונמרץ"
תודה לכל המסייעים.
עובדיה חן כתב:האם יש מקור לזה ששנה מעוברת היא שנה קשה יותר?
יקר כתב:שמעתי בשיעור דאיתא בגמרא דבעת ששור עולה על חבירו אות הוא שיש להעמיד לפניו את הפרות ויעברן, ואיני מוצא את מקור הדברים. אשמח לסיוע באיתורם.
וכמו שאמרו ברב ע"ה, שלא היה מסתכל חוץ מארבע אמותיו
חיים סגל כתב:וכמו שאמרו ברב ע"ה, שלא היה מסתכל חוץ מארבע אמותיו
מה המקור?
שבענו מטובך כתב:חיים סגל כתב:וכמו שאמרו ברב ע"ה, שלא היה מסתכל חוץ מארבע אמותיו
מה המקור?
תשובות הגאונים - שערי תשובה סי' קעט. וראה רש"י מנחות קי ע"א ד"ה שימי את.
יבנה כתב:שבענו מטובך כתב:חיים סגל כתב:וכמו שאמרו ברב ע"ה, שלא היה מסתכל חוץ מארבע אמותיו
מה המקור?
תשובות הגאונים - שערי תשובה סי' קעט. וראה רש"י מנחות קי ע"א ד"ה שימי את.
תשובות הגאונים שע"ת אינה אמינה, ואף זה בכלל.
מגילה ה:
רב חזייה לההוא גברא דהוה קא שדי כיתנא בפוריא ולטייה ולא צמח כיתניה
סנהדרין סז:
אמר ליה רב לרבי חייא לדידי חזי לי ההוא טייעא דשקליה לספסירא וגיידיה לגמלא וטרף ליה בטבלא וקם
חולין צ"ה
דרב הוה יתיב אמברא דאישתטית חזיא לההוא גברא דהוה קא מחוור רישא נפל מיניה אזל אייתי סילתא שדא אסיק תרין אמר רב עבדי נמי הכי אסרינהו ניהליה
עוד שם
רב הוה קאזיל לבי רב חנן חתניה חזי מברא דקאתי לאפיה אמר מברא קאתי לאפי יומא טבא לגו אזל קם אבבא אודיק בבזעא דדשא חזי חיותא דתליא טרף אבבא נפוק אתו כולי עלמא לאפיה אתא טבחי נמי לא עלים רב עיניה מיניה אמר להו איכו השתא ספיתו להו איסורא לבני ברת
חיים סגל כתב:בכל אופן יש לנו עדיין המקור מ'יש נוחלין'
שייף נפיק כתב:צריך בדחיפות
ראב"ן ביבמות שרק בגר אומרים כקטן שנולד ולא בגיורת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים