מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

חיפושי מקורות וכדומה
עזריאל ברגר
הודעות: 13929
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 31, 2024 10:22 pm

עמוס התקועי כתב:האם נמצא אשכול על ההגייה הנכונה של שמות רבנים מפורסמים ... חַיות (חַיות או חִיות) ...?

viewtopic.php?t=63645

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' ינואר 31, 2024 11:15 pm

האם יש אשכול העוסק בניגון הטעמים (להאשכנזים) לאור דברי הגר"א דלהלן, דלכאו' ק"ק להבין במה ה'תביר' פחות מפסיק מה'טפחא', ועוד כיו"ב, לפי הניגון המורגל אצלינו.

הגר''א.png
הגר''א.png (21.63 KiB) נצפה 6074 פעמים

עיון
הודעות: 55
הצטרף: ב' מרץ 27, 2023 1:01 am
מיקום: [email protected]

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עיון » ה' פברואר 01, 2024 3:20 am

האם והיכן נכתב בפורום על אודות הדיון אם יש איסור ליקח דבר 'חי' ולחממו כשיעור יס"ב,

כמדומני שהחזו"א בסי' רנ"ג ס"ל לאיסור, והמ"ב דעתו דאין בזה כל איסור,

וכמו שהביא בסי' רנ"ג ס"ק י"א בשם הרשב"א בשם רב האי גאון,

כמו"כ אשמח מאוד באם יוכל א' מהת"ח בכאן לציין מאמרים שדנו בזה לאורך ולרוחב,

מדין קידרא חייתא, וממה שיש לדון בזה מסי' שי"ח סעיף ו' והמסתעף,

חותם בכל הכבוד, עיון.

גם אשמח לכל מידע על דין החימום דבר יבש לאחר שנתבשל כמאב"ד.

עיון
הודעות: 55
הצטרף: ב' מרץ 27, 2023 1:01 am
מיקום: [email protected]

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עיון » ה' פברואר 01, 2024 6:58 pm

עיון כתב:האם והיכן נכתב בפורום על אודות הדיון אם יש איסור ליקח דבר 'חי' ולחממו כשיעור יס"ב,

כמדומני שהחזו"א בסי' רנ"ג ס"ל לאיסור, והמ"ב דעתו דאין בזה כל איסור,

וכמו שהביא בסי' רנ"ג ס"ק י"א בשם הרשב"א בשם רב האי גאון,

כמו"כ אשמח מאוד באם יוכל א' מהת"ח בכאן לציין מאמרים שדנו בזה לאורך ולרוחב,

מדין קידרא חייתא, וממה שיש לדון בזה מסי' שי"ח סעיף ו' והמסתעף,

חותם בכל הכבוד, עיון.

גם אשמח לכל מידע על דין החימום דבר יבש לאחר שנתבשל כמאב"ד.

?

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' פברואר 02, 2024 1:07 am

עושה חדשות כתב:מה האיסור לרמות אדם אחר שיש פיקו"נ, דהיינו ראובן אומר לשמעון בשבת שיש כאן חולה וצריך להדליק נר בשבילו אף שראובן יודע שאין כלום וכוונתו לגרום לשמעון להדליק נר לצורכו, לכאו' שמעון לא עבר שום איסור וא"כ גם ראובן אינו מכשילו בכלום, ואעפ"כ פשיטא שהדבר אסור, אבל מאיזה טעם. זכורני שנכתב ע"ז כאן בעבר, (אולי הובא ע"ז שיעור מאת הרב י"מ רובין מהר-נוף), ואינני מוצא היכן.
מצאתי כעת את השיעור של הרב רובין, מצורף.
יש לי הרגשת הלב, שהאיסור בזה הוא דוקא כשמכשיל ישראל, אבל אם מכשיל גוי כה"ג, אף שאיסור לפני עיור נאמר גם על מושיט אבר מן החי לבן נח, מ"מ אם רימה את הגוי שיש בזה פיקו"נ (דהיינו פקו"נ של ישראל דהא בגוי ליכא פטור 'וחי בהם') אין בכך שום איסור. אולי יוכל מי לסייע בעדי או לסתור דברי.


-------------


עושה חדשות כתב:המאירי מביא בחידושיו את פיה"מ להר"מ על כל משנה ומשנה בכל המסכתות, חוץ מר"ה סנהדרין ונדה. האם דובר על כך כאן או במקו"א?
מצאתי כאן.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' פברואר 20, 2024 8:15 pm

האם הועלה כאן פעם המאמר של י' זוסמן על כתיבת המשנה (פורסם בקובץ מחקרי תלמוד ג, כמדומני)?

מה שנכון נכון
הודעות: 11949
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' פברואר 20, 2024 9:59 pm

בברכה המשולשת כתב:האם הועלה כאן פעם המאמר של י' זוסמן על כתיבת המשנה (פורסם בקובץ מחקרי תלמוד ג, כמדומני)?

העליתיו כעת כאן.

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' מרץ 13, 2024 1:06 am

כאשר אדם קרא קריאת שמע או קריאת התורה, ופיסק והטעים באופן לא נכון, והוא גם סבור שזוהי האמת
כמו בדוגמא המפורסמת; "פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה רְאוּבֵן שִׁשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת", ונתכוין שמטה ראובן היה 1546 וניגן בהתאם
האם זה מעכב את הקריאה?
[ראיתי כמה אשכולות בעניני טעמי המקרא וההפסקים וכו', ורפרפתי קצת בספרים של ר"נ שרוני ור"א ויסבלום, וב'תורת הקורא', אבל לא מצאתי לע"ע את הנידון הזה].

איקטורין
הודעות: 522
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 12:26 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי איקטורין » ד' מרץ 13, 2024 11:44 am

עושה חדשות כתב:כאשר אדם קרא קריאת שמע או קריאת התורה, ופיסק והטעים באופן לא נכון, והוא גם סבור שזוהי האמת
כמו בדוגמא המפורסמת; "פְּקֻדֵיהֶם לְמַטֵּה רְאוּבֵן שִׁשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת", ונתכוין שמטה ראובן היה 1546 וניגן בהתאם
האם זה מעכב את הקריאה?
[ראיתי כמה אשכולות בעניני טעמי המקרא וההפסקים וכו', ורפרפתי קצת בספרים של ר"נ שרוני ור"א ויסבלום, וב'תורת הקורא', אבל לא מצאתי לע"ע את הנידון הזה].

וכי למה לא יעכב?
האם זה גרע מדברי המ"ב בסי' קמ"ב ס"ק ד' בשם שע"ש: "הוא הדין בנגינת הטעמים, כשהעניין משתנה ע"י זה, כגון שקרא משרת במקום מפסיק, מחזירין אותו".
וכ"ש הכא שלא רק שהיפך הטעמים, כדבריך, ושינה העניין, אלא אף במחשבתו סילף.

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' מרץ 13, 2024 2:03 pm

איקטורין כתב:וכי למה לא יעכב?
האם זה גרע מדברי המ"ב בסי' קמ"ב ס"ק ד' בשם שע"ש: "הוא הדין בנגינת הטעמים, כשהעניין משתנה ע"י זה, כגון שקרא משרת במקום מפסיק, מחזירין אותו".
וכ"ש הכא שלא רק שהיפך הטעמים, כדבריך, ושינה העניין, אלא אף במחשבתו סילף.
ובכל זאת שאלתי
א. אולי יש חולקים על השע"ש והמשנ"ב, או שמא כדבריהם נמצא כבר בקדמונים וכו'.
ב. בדוגמא שנתתי הטעות נוצרת בלי שינוי בטעמים אלא ע"י ההטעמה היתירה הנהוגה ב'תביר' ושמא יש בזה כדי לחלק.
ג. אם כתבו ע"ז בפורום, אולי דנו כיו"ב גם בפסקאות בתפילה ובברכות, כגון הטעות הזו וכיו"ב.


ובדרך אגב, לא מצאתי על איזה שו"ת בית יעקב מדובר כאן-
בית יעקב.png
בית יעקב.png (14.85 KiB) נצפה 5572 פעמים

רציני
הודעות: 968
הצטרף: ד' יולי 30, 2014 5:28 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי רציני » ב' מרץ 18, 2024 3:17 am

האם נכתב בפורום על חידושי הרי"מ על שו"ע יו"ד האם הם של השפת אמת?

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מרץ 19, 2024 7:59 pm

האם היה אשכול על הלכה שמשנה מציאות (כגון בתוליה חוזרים בגלל קביעת בית דין בלוח)?

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' מרץ 19, 2024 10:28 pm

בברכה המשולשת כתב:האם היה אשכול על הלכה שמשנה מציאות (כגון בתוליה חוזרים בגלל קביעת בית דין בלוח)?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=17894

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מרץ 20, 2024 4:09 am

מעט דבש כתב:
בברכה המשולשת כתב:האם היה אשכול על הלכה שמשנה מציאות (כגון בתוליה חוזרים בגלל קביעת בית דין בלוח)?

viewtopic.php?t=17894


תודה רבה!

ישראל אליהו
הודעות: 1803
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ב' אפריל 01, 2024 1:58 am

זכורני שכתבו בפורום על התגלות הריב"ש לגרע"י. האם היה או לא. והמסתעף.
אשמח לקישור.
תודה רבה

פלוריש
הודעות: 2613
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ב' אפריל 01, 2024 12:42 pm

רציני כתב:האם נכתב בפורום על חידושי הרי"מ על שו"ע יו"ד האם הם של השפת אמת?

viewtopic.php?f=6&t=21310&p=215230&hilit=%D7%A9%D7%A4%D7%AA+%D7%90%D7%9E%D7%AA+%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%93%D7%A2%D7%94#p215230

רציני
הודעות: 968
הצטרף: ד' יולי 30, 2014 5:28 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי רציני » ב' אפריל 01, 2024 6:33 pm

פלוריש כתב:
רציני כתב:האם נכתב בפורום על חידושי הרי"מ על שו"ע יו"ד האם הם של השפת אמת?

viewtopic.php?f=6&t=21310&p=215230&hilit=%D7%A9%D7%A4%D7%AA+%D7%90%D7%9E%D7%AA+%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%93%D7%A2%D7%94#p215230

תודה רבה
מעניין שעדיין לא תיקנו באוצר

אליסף
הודעות: 1355
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 6:11 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי אליסף » ה' אפריל 11, 2024 6:44 am

היכן דן איש ספר במנהג אשכנז לומר שיר של יום אחרי מוסף ולא אחרי שחרית?

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי במסתרים » ה' אפריל 11, 2024 7:04 am

אליסף כתב:היכן דן איש ספר במנהג אשכנז לומר שיר של יום אחרי מוסף ולא אחרי שחרית?

זה?
viewtopic.php?p=67135#p67135

פולסברג
הודעות: 1787
הצטרף: ג' אפריל 21, 2020 6:26 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי פולסברג » א' אפריל 14, 2024 5:22 am

פעם הובא בפורום ציטוט מא' מהקדמונים שגם השכל מתנת אלקים היא ואיך יסתור ה' את דבריו, או משהו כזה. איה מקום כבודו?

קאצ'קלה
הודעות: 1543
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » א' אפריל 14, 2024 6:06 am

פולסברג כתב:פעם הובא בפורום ציטוט מא' מהקדמונים שגם השכל מתנת אלקים היא ואיך יסתור ה' את דבריו, או משהו כזה. איה מקום כבודו?


אולי אתה מתכוון לזה?

איתן נוי
הודעות: 1776
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

ברכה על ההגדה

הודעהעל ידי איתן נוי » א' אפריל 21, 2024 4:41 pm

היכן נכתב עבור מדוע לא מברכים קודם על ההגדה?

עזריאל ברגר
הודעות: 13929
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ברכה על ההגדה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:01 pm

איתן נוי כתב:היכן נכתב עבור מדוע לא מברכים קודם על ההגדה?

הרבי מליובאוויטש בביאורו להגדה ליקט בזה כמה ביאורים (כנראה בתחילת מגיד).

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' אפריל 24, 2024 3:21 pm

א. על המשנ"ב נח,יב "יום ערבה דמפשי ברחמים וצריך להקדים את עצמו יכול לקרותה משעלה עמוד השחר", למה ריבוי התחינות בהושע"ר מהווה סיבה לקרוא קרי"ש מוקדם, הרי סו"ס לא יתפללו שמו"ע לכאו' קודם הנה"ח?

ב. ביאור הלכה שם "דהזהירים לקרות כוותיקין מותר לקרות ולהתפלל ביחידי אם אין להם מנין", אם מעלת הותיקין עדיפה על מעלת ציבור, למה זה רק למי שזהיר בכך?

איתן נוי
הודעות: 1776
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ברכה על ההגדה

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' אפריל 25, 2024 3:26 am

עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:היכן נכתב עבור מדוע לא מברכים קודם על ההגדה?

הרבי מליובאוויטש בביאורו להגדה ליקט בזה כמה ביאורים (כנראה בתחילת מגיד).

מדוע אין מברכים ברכה על הגדה של פסח.jpg
מדוע אין מברכים ברכה על הגדה של פסח.jpg (695.2 KiB) נצפה 3451 פעמים

גביר
הודעות: 3061
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי גביר » ה' אפריל 25, 2024 9:59 am

א.
על השאלה מפני מה אין מברכים על ההגדה ישנה תשובה שלמה בשו"ת חזון עובדיה של הרב עובדיה יוסף [לא הספרים בשם זה שיצאו בסוף ימיו, אלא הספר בהלכות פסח שהוציא לראשונה אאל"ט בתשי"ב ] באריכות ובפירוט עם מובאות רבות כדרכו.

ולכאורה היה אפשר לומר בפשטות שנכלל בברכת התורה, שהרי סיפור יציאת מצרים הוא לימוד תורה, אלא שנצטווינו ללמוד עניין יציאת מצרים בזמן זה [ליל טו ניסן] ובאופן זה [סיפור ושאלה ותשובה, כשמצה ומרור מונחים לפניך, וכיו"ב] דווקא.
ואע"פ שלפחות לדעת הרמב"ם סיפור יציאת מצריים הוא מצווה בפני עצמה, מצינו כיוצא בזה בק"ש, שהיא מצווה בפני עצמה של קבלת עומ"ש ואעפ"כ היא גם בגדר תלמוד תורה וכמו שמבואר בגמ' שבק"ש שחרית וערבית יוצאים י"ח והגית בו יומם ולילה.

ב.
בספר שיבולי הלקט כתב שאין מברכים על סיפור יציאת מצרים כיוון שכבר ברכו על ק"ש שיש בה הזכרת יציאת מצרים.
ונראה לומר לפי זה שבסיפור יציאת מצרים יש גם גדר של קבלת עומ"ש,
והדברים נתבארו להדיא בתדא"ר יז -
'וכן בימי יהושוע בן נון קבלו עליהם ישראל עול מלכות שמים באהבה, שנאמר: ויען העם ויאמר חלילה לנו מעזב את ה' לעבד אלהים אחרים כי ה' א-להנו הוא המעלה אותנו ואת אבותנו מארץ מצרים מבית עבדים'
הרי לנו שסיפור יציאת מצרים הוא בכלל קבלת עול מלכות שמים [ולכן גם בכל יום מזכירים יציאת מצרים בק"ש דווקא].

ובזה יבואר זה שאמרו התלמידים לחכמים שהיו מסובים בבני ברק 'רבותנו הגיע זמן ק"ש של שחרית', כלומר - עד עת קיבלתם עליכם עומ"ש בסיפור ביציאת מצרים אמנם עכשיו הגיע זמן ק"ש ויש לקבל עול מלכות שמים בקריאת שמע.
'

משה לוי11
הודעות: 170
הצטרף: א' אפריל 21, 2024 9:26 am

חיפוש אשכול

הודעהעל ידי משה לוי11 » ו' אפריל 26, 2024 2:55 am

פעם ראיתי אשכול [כמדומני ב"מטפחת ספרים"] המביא כמה מקורות שכל המילים בתורה הינם לשון הקודש;
כעת איני מוצאו, ואשמח לקישור אליו.

נוריאל עזרא
הודעות: 1902
הצטרף: א' אפריל 12, 2020 1:00 am
שם מלא: נוריאל עזרא

Re: חיפוש אשכול

הודעהעל ידי נוריאל עזרא » ו' אפריל 26, 2024 3:06 am


גביר
הודעות: 3061
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי גביר » א' אפריל 28, 2024 4:39 pm

גביר כתב:א.
על השאלה מפני מה אין מברכים על ההגדה ישנה תשובה שלמה בשו"ת חזון עובדיה של הרב עובדיה יוסף [לא הספרים בשם זה שיצאו בסוף ימיו, אלא הספר בהלכות פסח שהוציא לראשונה אאל"ט בתשי"ב ] באריכות ובפירוט עם מובאות רבות כדרכו.

ולכאורה היה אפשר לומר בפשטות שנכלל בברכת התורה, שהרי סיפור יציאת מצרים הוא לימוד תורה, אלא שנצטווינו ללמוד עניין יציאת מצרים בזמן זה [ליל טו ניסן] ובאופן זה [סיפור ושאלה ותשובה, כשמצה ומרור מונחים לפניך, וכיו"ב] דווקא.
ואע"פ שלפחות לדעת הרמב"ם סיפור יציאת מצריים הוא מצווה בפני עצמה, מצינו כיוצא בזה בק"ש, שהיא מצווה בפני עצמה של קבלת עומ"ש ואעפ"כ היא גם בגדר תלמוד תורה וכמו שמבואר בגמ' שבק"ש שחרית וערבית יוצאים י"ח והגית בו יומם ולילה.

'


עתה מצאתי שבספר סדר הערוך הביא תירוץ זה בשם הרב מפונוביז'.

ובדרשות חתם סופר לפסח תק"פ ד"ה ומה שמקשין [חלק ב, ירושלים תשל"ד רסח: בעמודה השניה] הראשונים - הביא את התירוץ שברכת אשר גאלנו היא ברכה על ההגדה ומברכים אותה אחרי הקריאה כיוון שמחויב לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים ולפיכך מתחיל בגנות ורואה את עצמו כאילו מתחילה היה עובד עבודה זרה ועכשיו התקרב לעבודת השי"ת, וא"כ הווי כגר שנתגייר וכשם שגר מברך לאחר שטובל כך בסיפור יציאת מצרים מספרים לאחר שמספרים.

משה לוי11
הודעות: 170
הצטרף: א' אפריל 21, 2024 9:26 am

Re: חיפוש אשכול

הודעהעל ידי משה לוי11 » ג' אפריל 30, 2024 10:35 am

נוריאל עזרא כתב:אולי זה:
viewtopic.php?f=45&t=42200

לא אך גם זה טוב. תודה רבה.

יהודה בן יעקב
הודעות: 3121
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ג' אפריל 30, 2024 10:43 am

גביר כתב:ובדרשות חתם סופר לפסח תק"פ ד"ה ומה שמקשין [חלק ב, ירושלים תשל"ד רסח: בעמודה השניה] הראשונים - הביא את התירוץ שברכת אשר גאלנו היא ברכה על ההגדה ומברכים אותה אחרי הקריאה כיוון שמחויב לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים ולפיכך מתחיל בגנות ורואה את עצמו כאילו מתחילה היה עובד עבודה זרה ועכשיו התקרב לעבודת השי"ת, וא"כ הווי כגר שנתגייר וכשם שגר מברך לאחר שטובל כך בסיפור יציאת מצרים מספרים לאחר שמספרים.

כן הוא גם בתורת משה פרשת צו - הגדה של פסח ד"ה עבדים היינו.

איתן נוי
הודעות: 1776
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

קדיש לאחר לימוד וקודם ערבית

הודעהעל ידי איתן נוי » ג' מאי 14, 2024 4:20 pm

האם דברו היכן שהוא בדין אמירת קדיש אחד או שניים לאחר לימוד וקודם ערבית?

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' מאי 15, 2024 3:19 pm

איתן נוי כתב:האם דברו היכן שהוא בדין אמירת קדיש אחד או שניים לאחר לימוד וקודם ערבית?

viewtopic.php?t=34027#p375503
viewtopic.php?t=32679

אברהם שרייבר
הודעות: 228
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: חיפוש אשכול

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ד' מאי 15, 2024 7:57 pm

משה לוי11 כתב:
נוריאל עזרא כתב:אולי זה:
viewtopic.php?f=45&t=42200

לא אך גם זה טוב. תודה רבה.

אולי קשור...
viewtopic.php?f=17&t=22062&hilit=

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' מאי 20, 2024 2:03 pm

הפסק נשימה באמצע מילה, האם הוא 'חותך' את המילה לשניים ומעכב את הכשר אמירתה?
(משנ"ב קכח,קסט ועוד...)

בשער המלך
הודעות: 115
הצטרף: א' מאי 26, 2024 6:13 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בשער המלך » א' יוני 02, 2024 6:44 pm

האם יש כאן מקור והנהגת על מעמד הקמת מצבה

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ג' יוני 04, 2024 1:40 am

עושה חדשות כתב:בדיני 'רואין אלו את אלו' המצרף לזימון ולמנין וכד', מה הדין כאשר יש חושך גמור וא"א לראות כלום, אבל אם היה אור היו רואים בודאי.
ומה הדין כה"ג לגבי דיני "רואה את הערווה" שאסור בקרי"ש וכד'.

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי במסתרים » ג' יוני 04, 2024 7:25 am

עושה חדשות כתב:בקרי"ש

עיין ש"ע א"ח סימן עה סעיף ו ובנו"כ

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' יוני 16, 2024 8:58 pm

האם יש קולא של 'אגרת' בשאר מגילות
ולמעשה מה הדין אם חסר אות במגילת שיר השירים וכד' האם מברכים על הקריאה בה.

עושה חדשות
הודעות: 12953
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' יוני 16, 2024 8:58 pm

חלוקת היום והלילה ל12 שעות זמניות, האם יש לה משמעות ומקור מה"ת.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים