עזריאל ברגר כתב:צופה_ומביט כתב:גדולה מזו כתבו גאונים [רבי שמואל בן חפני, רנ"ג, רס"ג]: הקשו מדוע צריך הקב"ה לצוות את ישראל על המצוות השכליות, ואיש מהם לא ענה "כי אחרת זה לא מחייב / לא יהיה על זה עונש / לא יהיה על זה שכר עוה"ב". אלא רק ביארו מה הוסיף הציווי.
היה יכול להיות ציווי כללי בתורה לקיים את המצוות השכליות, ואמירה שיש על זה שכר ועונש.
ובמקום זאת - יש ציווי מפורש על כל ענין וענין (חלקם - נכנסו לתוך עשרת הדברות!), ועל זה באים ההסברים שהציווי האלוקי מוסיף וכו'.
מחילה, כדאי לראות את הדברים במקורם לפני שמחליטים מה נאמר ועל מה נאמר.