עתניאל בן קנז כתב:חודש/ירח במקרא הוא חדש הלבנה. ולכן בלתי יתכן שאי פעם מישהו חשב שהחדש המקראי הוא בן 25 יום, בעוד סיבוב הלבנה הוא בין 29 ל 30 יום.
יתכן ש"כוונת המפרסם" היתה שחודש נחשב אז רק הימים בהם רואים את הירח בפועל [כי רק ימים אלה ניתן לתארך על ידי צורת הירח בהם, בלי להזדקק לרישומים וחשבונות], ולכן ממחזור הירח בן 29.5 יום יש להוריד כיומיים מכל צד [ראה בויק' "מופע הירח"] - שהם אינם שייכים לשום חודש, אלא הם זמן ביניים שאין לתארכו [כנ"ל כיון שלא נראה ברקיע בימים אלה שום סימן מיוחד לכל אחד מהם שניתן יהיה להבחין ולומר על פי צורת הירח איזה יום הוא זה בחודש].
ממילא טען שימי החודש היו אז רק 25 יום.
וא"ת א"כ נקשה על כך מ"אחד לחודש השביעי" - לא קשיא, כי יטען שהוא מה שאנו קוראים ג [או ד] לחודש.
[אלא שלפי זה יצא מוזר ש-טו לחודש (זמן שני חגים) אינו יום הירח המלא, אבל למי שלא התרגל לקשור בין החגים לירח המלא אין זו קושיא].