חד ברנש כתב:האם נתפרש היכן שהוא, בחז"ל בראשונים או באחרונים, שכל כהני בית אב מחוייבים לטבול ביום שלפני יום עבודתם ולהמתין להערב שמש, "לפי שנטמאו בקרי מסתמא", בהיותם בביתם.
אפשר לחשבן שלפי כמה ראשונים יש חובה כזו (עי' יאיר נתיבות, תמיד כו ע"א, עמ' סד-סה), אבל אני מחפש משהו יותר מפורש.
נתפרש במסכת תמיד, שכהני בית אב היו ישנים בבית המוקד, ובגדי כהונה למראשותיהם.
ואת זה כמעט שאין אפשרות לעשות בלא טבילה כשרה לפני כן...
ואמנם טמא-שרץ (ודומיו) מותר להיכנס לבית המוקד ולגעת בבגדי כהונה, אבל מסתמא היו גם אוכלים ושותים שם, וכל האוכל היה לפחות חולין-בטהרה, וקשה לי להאמין שהכהנים היו נותנים לטמאי שרץ להסתובב ביניהם בבית המוקד בלא טבילה (ואולי אפילו הערב-שמש).
ובפרט שכפסע בין הנכנס שם לבין כניסה לעזרה המקודשת - שאין בינו לבינה אלא ראשי פסיפסין.