מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תיקוני הזוהר באלול

חיפושי מקורות וכדומה
איתן נוי
הודעות: 1781
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי איתן נוי » ד' אוגוסט 23, 2023 9:19 am

מה המקור לעניין לקרוא תיקוני הזוהר בחודש אלול?

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי במסתרים » ד' אוגוסט 23, 2023 10:31 am

אחד מהם - הקדמת כסא מלך.
לכל השאר, עיין בהקדמות לתקונים של מתוק מדבש ודומיו.

איתן נוי
הודעות: 1781
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי איתן נוי » ד' אוגוסט 23, 2023 1:43 pm

במסתרים כתב:אחד מהם - הקדמת כסא מלך.
לכל השאר, עיין בהקדמות לתקונים של מתוק מדבש ודומיו.

זה לא גם מרבינו האר"י/בן איש חי?

סמל אישי של המשתמש
בוצינא
הודעות: 434
הצטרף: א' דצמבר 22, 2013 1:31 am

Re: תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי בוצינא » ד' אוגוסט 23, 2023 5:12 pm

‏‏לכידה.JPG
‏‏לכידה.JPG (37.45 KiB) נצפה 641 פעמים

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אוגוסט 23, 2023 8:20 pm

מתוך http://www.chabad.org.il/Magazines/Arti ... cleID=6120 ("התקשרות" גיליון תשפ"ו, מדור "ניצוצי רבי" מאת הרב מרדכי מנשה לאופר):
יש מנהג שהובא בספר 'כסא מלך' [ספר בר סמכא שהובא במאמרי רבותינו נשיאינו] שבמשך הארבעים יום שמראש חודש אלול עד יום-הכיפורים לומדים בכל יום תיקוני-זוהר. ובכמה מדפוסי התיקוני-זוהר נדפס הסדר שצריכים ללמוד בכל יום.

בשנת תשכ"ב אמר הרבי (תורת מנחם כרך לד עמ' 303-302):
חיפשתי במקומות שונים אם התקבל מנהג זה בקרב חסידי חב"ד, ולא מצאתי ראיה מכרעת לכאן או לכאן ("לאחד משני הצדדים") עד שמצאתי בשיחת חג הפסח תרצ"ד שבה ישנו תיאור של חודש אלול בליובאוויטש ושם נאמר: "..אחרים אומרים תיקוני הזוהר..". לכאורה, מדוע נקט תיקוני-זוהר דווקא? – חודש אלול הוא הזמן המתאים ללמוד שער התשובה, דרך חיים וכדומה, וגם אם לומדים זוהר – מדוע דוקא תיקוני זוהר, ולא את ספר הזוהר עצמו? ומדברים אלו מוכח, שהמנהג האמור שבספר כסא המלך (לימוד תיקוני זוהר בחודש אלול) התקבל גם בליובאוויטש.

והרבי מסכם:
אין פירוש הדבר שחייבים ללמוד (או על כל פנים לומר) תיקוני זוהר, אבל בכל אופן, הרי זה מנהג מקובל בקרב חסידי חב"ד.

איתן נוי
הודעות: 1781
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: תיקוני הזוהר באלול

הודעהעל ידי איתן נוי » ד' אוגוסט 23, 2023 11:14 pm

עזריאל ברגר כתב:מתוך http://www.chabad.org.il/Magazines/Arti ... cleID=6120 ("התקשרות" גיליון תשפ"ו, מדור "ניצוצי רבי" מאת הרב מרדכי מנשה לאופר):
יש מנהג שהובא בספר 'כסא מלך' [ספר בר סמכא שהובא במאמרי רבותינו נשיאינו] שבמשך הארבעים יום שמראש חודש אלול עד יום-הכיפורים לומדים בכל יום תיקוני-זוהר. ובכמה מדפוסי התיקוני-זוהר נדפס הסדר שצריכים ללמוד בכל יום.

בשנת תשכ"ב אמר הרבי (תורת מנחם כרך לד עמ' 303-302):
חיפשתי במקומות שונים אם התקבל מנהג זה בקרב חסידי חב"ד, ולא מצאתי ראיה מכרעת לכאן או לכאן ("לאחד משני הצדדים") עד שמצאתי בשיחת חג הפסח תרצ"ד שבה ישנו תיאור של חודש אלול בליובאוויטש ושם נאמר: "..אחרים אומרים תיקוני הזוהר..". לכאורה, מדוע נקט תיקוני-זוהר דווקא? – חודש אלול הוא הזמן המתאים ללמוד שער התשובה, דרך חיים וכדומה, וגם אם לומדים זוהר – מדוע דוקא תיקוני זוהר, ולא את ספר הזוהר עצמו? ומדברים אלו מוכח, שהמנהג האמור שבספר כסא המלך (לימוד תיקוני זוהר בחודש אלול) התקבל גם בליובאוויטש.

והרבי מסכם:
אין פירוש הדבר שחייבים ללמוד (או על כל פנים לומר) תיקוני זוהר, אבל בכל אופן, הרי זה מנהג מקובל בקרב חסידי חב"ד.


כן מצאתי בכה"ח סופר סי' תקפ"א אות ז.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים