תרשישי כתב:עי' עוד - https://www.hamichlol.org.il/%D7%90%D7% ... 7%93%D7%A9.
בית המקדש תפקד כמרכז רוחני עד לשנת 586 לפנה"ס, תקופת מלכותו של המלך יהויכין, אז הוא נחרב בידי נבוכדנצר מלך בבל. כלי המקדש נבזזו ונלקחו לבבל
"וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בְּשִׁבְעָה לַחֹדֶשׁ הִיא שְׁנַת תְּשַׁע עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל; בָּא נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים עֶבֶד מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִָם; (9) וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית ה' וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ, וְאֵת כָּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ."
— מלכים ב', פרק כ"ה, פסוקים 8 - 9
ש. ספראי כתב:העמק המלך מרתק במיוחד. ישר כח גדול.
ש. ספראי כתב:מי זה הקדמת רב פעלים ט"ז שמציין באוצר המדרשים?
ש. ספראי כתב:ראיתי מביאים כך: האדמו"ר מקומרנה בספריו מבאר שכשימצאו כלי המקדש יכפו את המשיח לבוא וברגע שיתגלה הארון יבוא המשיח.
מישהו יכול להעלות לי את דברי הרבי מקומרנה?
ישר כח גדול
ש. ספראי כתב:ישר כח
משה פרץ כתב:ש. ספראי כתב:ישר כח
ראה בספר הכל לאדון הכל את הכלים שמצאו ליד ירושלם.
ושמעתי מהרב יונה מצגר שבביקורו ברומי הזהירוהו אנשי הותיקן שלא ישאל את האפיפיור על כלי המקדש, שכן כל המבקרים שואלים אותו דבר.
משה פרץ כתב:ש. ספראי כתב:ישר כח
ראה בספר הכל לאדון הכל את הכלים שמצאו ליד ירושלם.
ושמעתי מהרב יונה מצגר שבביקורו ברומי הזהירוהו אנשי הותיקן שלא ישאל את האפיפיור על כלי המקדש, שכן כל המבקרים שואלים אותו דבר.
הקישון33 כתב:משה פרץ כתב:ש. ספראי כתב:ישר כח
ראה בספר הכל לאדון הכל את הכלים שמצאו ליד ירושלם.
ושמעתי מהרב יונה מצגר שבביקורו ברומי הזהירוהו אנשי הותיקן שלא ישאל את האפיפיור על כלי המקדש, שכן כל המבקרים שואלים אותו דבר.
לוותיקן יש אינטרס להמשיך את האגדה ושכולם יחשבו שיש משהו שאפילו לא מדברים עליה... אבל הכל עורבא פרח אין שם כלום מכלי המקדש כך ראיתי למישהו שחקר לעומק.
רציני כתב:בספר אוצר פלאות התורה פרשת בהעלותיך מביא המחבר שהוא התיידד עם אחד השומרים בוותיקן ונתן לו רשות לראות את כלי המקדש.
ש. ספראי כתב:העמק המלך מרתק במיוחד. ישר כח גדול.
יש לי חור בהשכלה וחור בנ"ך. הבה תעשו לי בבקשה סדר.
בספר דניאל (פרק א, א-ב) נכתב כך: "בִּשְׁנַת שָׁלוֹשׁ לְמַלְכוּת יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה בָּא נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִַם וַיָּצַר עָלֶיהָ. וַיִּתֵּן אֲדֹנָי בְּיָדוֹ אֶת יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה וּמִקְצָת כְּלֵי בֵית הָאֱלֹהִים וַיְבִיאֵם אֶרֶץ שִׁנְעָר בֵּית אֱלֹהָיו וְאֶת הַכֵּלִים הֵבִיא בֵּית אוֹצַר אֱלֹהָיו".
ובמלכים ב' (פרק כה פסוק ח – ט): "וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בְּשִׁבְעָה לַחֹדֶשׁ הִיא שְׁנַת תְּשַׁע עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בָּא נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים עֶבֶד מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִָם. וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית ה' וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כָּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ".
ושם (יג – יז): "וְאֵת עַמּוּדֵי הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר בֵּית ה' וְאֶת הַמְּכֹנוֹת וְאֶת יָם הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר בְּבֵית ה' שִׁבְּרוּ כַשְׂדִּים וַיִּשְׂאוּ אֶת נְחֻשְׁתָּם בָּבֶלָה. וְאֶת הַסִּירֹת וְאֶת הַיָּעִים וְאֶת הַמְזַמְּרוֹת וְאֶת הַכַּפּוֹת וְאֵת כָּל כְּלֵי הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר יְשָׁרְתוּ בָם לָקָחוּ. וְאֶת הַמַּחְתּוֹת וְאֶת הַמִּזְרָקוֹת אֲשֶׁר זָהָב זָהָב וַאֲשֶׁר כֶּסֶף כָּסֶף לָקַח רַב טַבָּחִים. הָעַמּוּדִים שְׁנַיִם הַיָּם הָאֶחָד וְהַמְּכֹנוֹת אֲשֶׁר עָשָׂה שְׁלֹמֹה לְבֵית ה' לֹא הָיָה מִשְׁקָל לִנְחֹשֶׁת כָּל הַכֵּלִים הָאֵלֶּה. שְׁמֹנֶה עֶשְׂרֵה אַמָּה קוֹמַת הָעַמּוּד הָאֶחָד וְכֹתֶרֶת עָלָיו נְחֹשֶׁת וְקוֹמַת הַכֹּתֶרֶת שָׁלֹשׁ אמה אַמּוֹת וּשְׂבָכָה וְרִמֹּנִים עַל הַכֹּתֶרֶת סָבִיב הַכֹּל נְחֹשֶׁת וְכָאֵלֶּה לַעַמּוּד הַשֵּׁנִי עַל הַשְּׂבָכָה".
וכן נזכר בספר דברי הימים ב' (לו יח): "וְכֹל כְּלֵי בֵּית הָאֱלֹהִים הַגְּדֹלִים וְהַקְּטַנִּים וְאֹצְרוֹת בֵּית ה' וְאֹצְרוֹת הַמֶּלֶךְ וְשָׂרָיו הַכֹּל הֵבִיא בָבֶל". וע"ע בספר ירמיהו (נב יז-יט).
אז בהתחלה לקח רק מקצת כלים ואחרי זה את הכל?
ירמיהו בפרק כז אומר: "
כִי כֹה אָמַר ה' צְבָאוֹת אֶל הָעַמֻּדִים וְעַל הַיָּם וְעַל הַמְּכֹנוֹת וְעַל יֶתֶר הַכֵּלִים הַנּוֹתָרִים בָּעִיר הַזֹּאת: אֲשֶׁר לֹא לְקָחָם נְבוּכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בַּגְלוֹתוֹ אֶת יכוניה יְכָנְיָה בֶן יְהוֹיָקִים מֶלֶךְ יְהוּדָה מִירוּשָׁלִַם בָּבֶלָה וְאֵת כָּל חֹרֵי יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם: ס כִּי כֹה אָמַר ה' צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל עַל הַכֵּלִים הַנּוֹתָרִים בֵּית ה' וּבֵית מֶלֶךְ יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם: בָּבֶלָה יוּבָאוּ וְשָׁמָּה יִהְיוּ עַד יוֹם פָּקְדִי אֹתָם נְאֻם ה' וְהַעֲלִיתִים וַהֲשִׁיבֹתִים אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה:".
אז בתחילה נלקחו רק חלק מהכלים ואח"כ הכל? או שגם בסוף נותרו חלק מהכלים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים