איש פראג כתב:ראיתי מביאים פירוש זו בשם הנודע ביהודה, ויגעתי ולא מצאתי הד"ת בכל ספרי הנודב"י
צופה_ומביט כתב:בעוניי איני מבין לא את הפירוש הזה ולא מדוע הוא נצרך.
את גוף הפירוש איני מבין, הכי לפני מתן תורה - ובבית עשיו - הקפידו שלא לשתות חלב נאקה, שנפרש את לשון התורה כאן לפי הלכות מקח וממכר בישראל לאחר מתן תורה?
...
במסתרים כתב:איש פראג כתב:ראיתי מביאים פירוש זו בשם הנודע ביהודה, ויגעתי ולא מצאתי הד"ת בכל ספרי הנודב"י
הפירוש נמצא בנחל קדומים לחיד"א בשם מהרח"ש, ועוד ספרים, ומסתמא התהלך בארץ לארכה ולרחבה.
יש לך סיבה לחשוב שהמייחסו לנודע ביהודה דקדק בשם אומרו?
צופה_ומביט כתב:הרעיון שהאבות לא רצו להכשיל אחרים במה שהם נזהרו בו, ראיתי מדברים בזה בעניין בשר בחלב שהאכיל אברהם למלאכים שנדמו לו כערביים, שי"א שלא יתכן שהיה בזה שום שמץ איסור ואפילו מדרבנן שכן אברהם לא היה נותן לאורחיו מה שהוא עצמו לא אכל. ויש לפלפל.
גבאי האוצר כתב:הרב איש פראג נחוץ לו לעבודתו לדעת היכן הם דברי הנו"ב
אחר חיפוש מחיפוש עולה בדעתו לשאול בפורום אוצר החכמה אולי ואולי יוושע.
והנה אחרי זמן לא רב רואה שהגיבו באשכול שפתח! שמחה גדולה! סוף סוף מישהו מצא מקור הדברים. מן הסתם הרב מה שנכון נכון.
אץ רץ לראות הגילוי
כגודל שמחתו ותקותו גודל אכזבתו אין כאן לא מקור ולא כלום רק דיון בדברי הפירוש, ומה יושיעני זה...
איש פראג כתב:מה שנכון נכון...
צופה_ומביט כתב:במסתרים כתב:איש פראג כתב:ראיתי מביאים פירוש זו בשם הנודע ביהודה, ויגעתי ולא מצאתי הד"ת בכל ספרי הנודב"י
הפירוש נמצא בנחל קדומים לחיד"א בשם מהרח"ש, ועוד ספרים, ומסתמא התהלך בארץ לארכה ולרחבה.
יש לך סיבה לחשוב שהמייחסו לנודע ביהודה דקדק בשם אומרו?
חוץ מהנחל קדומים בשם הרב משה חיים בן הרב מהרח"ש, מובא הפירוש הזה בחנוכת התורה דהיינו בשם הר"ר העשיל, וכ"כ הט"ז בדברי דוד והנחלת יעקב מדעתם.
היכן ראית שמביאים פירוש זה בשם הנוב"י?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים