אוצרניק כתב:ומדוע "הותר" לו שחיטת הקרבנות ?
ומדוע "הותר" לו הקטרת הקטורת ? (שעשה בבגדי לבן)
אראל כתב:אני מחפש איפוא מובאים הדברים הללו בספרי הה"ק מקאמארנא, או במעתיקי שמועתו
למה לא הותר לבע"ק לטבול ביוה"כ, ולכהן גדול הותר הטבילה, משום שהכהן גדול לבש בגדי זהב שהי' בהם שעטנז, ואע"פ שכלאים בבגדי כהונה הותר, סוכ"ס יש איזה פגם שיוכל לעכב כפרתן של ישראל
עץ הזית כתב:כשהיה בית המקדש קיים - אז (לשיטת רש"י ותוס' שכל הנכנס לעזרה חייב טבילה אע"פ שאינו עובד) כל (או כמעט כל) יהודי טהור בירושלים טבל ביום הכיפורים כדי להיכנס לעזרה לראות את עבודת הכהן הגדול.
אראל כתב:עץ הזית כתב:כשהיה בית המקדש קיים - אז (לשיטת רש"י ותוס' שכל הנכנס לעזרה חייב טבילה אע"פ שאינו עובד) כל (או כמעט כל) יהודי טהור בירושלים טבל ביום הכיפורים כדי להיכנס לעזרה לראות את עבודת הכהן הגדול.
מקור?
עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:עץ הזית כתב:כשהיה בית המקדש קיים - אז (לשיטת רש"י ותוס' שכל הנכנס לעזרה חייב טבילה אע"פ שאינו עובד) כל (או כמעט כל) יהודי טהור בירושלים טבל ביום הכיפורים כדי להיכנס לעזרה לראות את עבודת הכהן הגדול.
מקור?
מקור למה?
לזה שהיו ישראל באים לראות את העבודה? כמדומני שמפורש בכ"מ.
לזה שחייבים טבילה? משנה היא במסכת יומא.
לזה שמי שמחויב טבילה מותר לו לטבול ביום כיפור? הובא לעיל.
אראל כתב:עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:עץ הזית כתב:כשהיה בית המקדש קיים - אז (לשיטת רש"י ותוס' שכל הנכנס לעזרה חייב טבילה אע"פ שאינו עובד) כל (או כמעט כל) יהודי טהור בירושלים טבל ביום הכיפורים כדי להיכנס לעזרה לראות את עבודת הכהן הגדול.
מקור?
מקור למה?
לזה שהיו ישראל באים לראות את העבודה? כמדומני שמפורש בכ"מ.
לזה שחייבים טבילה? משנה היא במסכת יומא.
לזה שמי שמחויב טבילה מותר לו לטבול ביום כיפור? הובא לעיל.
עשית דמיון מבעל קרי הטובל לקריו להנכנס למקדש שצריך טבילה [לא מדאורייתא],
על זה שאלתי לך מנא לך שהותר טבילה סתם כדי ליכנס למקדש ביוה"כ, ואם כדי לראות העבודה, בודאי שמכמה מקומות מוכיח שהי' בזה ענין, אבל מנלך להתיר טבילה לזה, דהא אפשר לטבול קודם יוה"כ וליכנס בטהרה לראות העבודה?
ועוד, איזה סמוכין הוא זה לכהן גדול, אשר כבר יושב במקדש זה שבעת הימים ולא יצא כלל מן המקדש, ונשמר כל הלילה מטומאת קרי, ובודאי שלא הי' שייך אצלו חיוב טבילה מטעם 'נכנס למקדש', כי מי שכבר היה במקדש לפני יוה"כ והוא עדיין שם כדי לראות עבודת הכהן, בודאי שלא הותר לו טבילה
עזריאל ברגר כתב:ג. בית המקדש היה ננעל בלילה, ולא יכלו האנשים להיות בו כל הלילה, ובמילא בבוקר הרי הם טעונים טבילה כדין "נכנס לעזרה".
עץ הזית כתב:לפחות שתיים מחמש הטבילות (אולי שלוש עם הראשונה) הם בלי שהוא לבש כלאיים אחרי הפעם הקודמת שהוא טבל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים