הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' פברואר 28, 2022 5:29 pm
עוד בענין זה:
בכל מקום בתנ"ך שכתוב על קריאה-בשם, כגון "ויקרא שם אברם בשם ה'" - הטעמים מחברים את המילים בשם-ה'.
מלבד 4 מקומות:
2 הפסוקים על הקריאה בשם בצלאל, ו2 הפסוקים על מעמד יג המידות (בפרשת כי תשא).
בארבעתם הפיסוק הוא "ויקרא/קרא/קראתי בשם", ואחר כך בצלאל או שם הוי'.
עד כאן העובדות כפי שעלו מהחיפוש שחיפשתי בתנ"ך.
נלפענ"ד לפרש, שבכל המקומות מדובר על תפילה לה', או על קריאה שקראו למישהו בשם וכדו'.
אבל ב4 היוצאים מן הכלל מדובר על "קריאת חשיבות", כמו הפסוק בסוף מגילת רות "ויקרא שמו בישראל", שע"פ התרגום הכוונה היא שהוא (עובד בן בועז ורות) יתפרסם ויהיה איש חשוב בישראל.
כנלפענ"ד בביאור טעם החילוק של טעמי המקרא.