א מבקש כתב:איני יודע מה מקורו, אך ההפוך בטוח נכון: כל מי שמכנה עצמו תלמיד חכם לא אוהב חלק מעם ישראל, וחבל שזה המצב היום.
מחשב מסלול כתב:הגאון הקדוש המהרי"ל דיסקין זצ"ל אמר פעם, מי שרגיל לומר שהוא אוהב את 'כל עם ישראל', בידוע אצלי שהוא שונא לתלמידי חכמים.
היכן הדברים מובאים?
דרומי כתב:גמרא מפורשת במנחות סה, א: הבייתוסי אומר לריב"ז שמשה רבינו אוהב ישראל היה, ואמר לו ריב"ז "אם משה רבינו אוהב ישראל היה - למה סיבבן במדבר ארבעים שנה"?
והיינו, שהיא מחלוקת עתיקת יומין בין המסלפים לבין חכמי ישראל האמיתיים
באמונתו כתב:יפה!
נדמה לי שגם בנצרות, כן הרבו הדיבור גבוה גבוה, על אהבת אחים.
הלכות דעות ו ג כתב:מצוה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר ואהבת לרעך כמוך לפיכך צריך לספר בשבחו ולחוס על ממונו כאשר הוא חס על ממון עצמו ורוצה בכבוד עצמו והמתכבד בקלון חבירו אין לו חלק לעולם הבא.
אבני גזית כתב:כעין מאמר זה אמרו בכתובות קה: צורבא מרבנן דרחמו ליה בני מתא (שאוהבים אותו בני עירו), לאו משום דמעלי טפי, אלא דלא מוכח להו במילי דשמיא.
וכעין זה גם בב"ב לגבי דיין. כל דיינא דרחמו ליה בני מתא, לאו דיינא הוא (דיין שאוהבים אותו בני העיר, אינו דיין).
קמנו ונתעודד כתב:באמונתו כתב:יפה!
נדמה לי שגם בנצרות, כן הרבו הדיבור גבוה גבוה, על אהבת אחים.הלכות דעות ו ג כתב:מצוה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר ואהבת לרעך כמוך לפיכך צריך לספר בשבחו ולחוס על ממונו כאשר הוא חס על ממון עצמו ורוצה בכבוד עצמו והמתכבד בקלון חבירו אין לו חלק לעולם הבא.
אנא דייק בהגדרת דבריך.
הגרי"ז מסתמא התכוון לוויכוחים שהיו בזמנו סביבו אודות הציונים וכו', שאנשים דיברו על אהבה כדי להצדיק את השנאה שלהם, וזה אולי ישנו בזמננו - אבל מה לזה ולגמרא במנחות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים