ראה הסכמת המהרש"ם מברעזאן לס' קהלת יעקב (פיעטרקוב, תרס"ה).יהודה בן יעקב כתב:שמעתי שכתב א' הקדמונים כי אע"פ שיש לכל אדם רושם עוונותיו על מצחו, אך בשעה שלובש טלית / מקיים מצות ציצית, אין הרושם ניכר.
והמנהג להתכסות פניו בטלית או בסודר כשאין לו טלית, ושמעתי הטעם כדי שלא ליפול על כף ידו שבה כתובים עונותיו.
זקן ששכח כתב:כמדומה שזה רשי די מפורש בחומש דברים.
יהודה בן יעקב כתב:זקן ששכח כתב:כמדומה שזה רשי די מפורש בחומש דברים.
זה נכון שהמהרש"ם הנ"ל מביא שכך רצו לפרש דברי רש"י, וכן הביא הרב 'בקרו טלה' מעוד ספרים.
אך ודאי שפשטות דברי רש"י, שמי שמגיע מעוטף בטליתו, אין מכירים את פניו ומי הוא.
כדכד כתב:מה רשי מפורש ואיפה בחומש דברים?
לענין כתב:אולי לכן נהגו לקבור עם טלית? כדי שיראו רק את המצוות.
שמא יש לחלק, דהתם מיירי ברשימה שע"ג היד ולא בְּמַה שעל מצחו.יהודה בן יעקב כתב:העירוני שמדברי שיירי כנסת הגדולה [או"ח סי' קלא הגב"י ס"ק י] מבואר . . שאף בשעה שמתפלל עם טלית, מ"מ נראים עוונותיו רשומים [ע"ג היד], ולכן יכסה פניו בטלית ולא ביד.
מה שנכון נכון כתב:מההבט ההלכתי. לכאו' גם החת"ס שהכשיר (ואינו מוסכם להלכה) אתרוג מנומר במשמוש הידים, הוא רק לומר שאי"ז חיסרון בהדר, דהחיסרון נגרם בגלל מעלה, אבל לא קאמר שעדיף לקחת אתרוג זה על אתרוג אחר שהוא הדר כפשוטו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים