מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור לדברי הקיצור שו"ע

חיפושי מקורות וכדומה
הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי הר ששון » ג' אוקטובר 25, 2011 9:01 pm

בקיצור שולחן ערוך סימן קנ"ה ס"ק ט פסק דאשה שיש לה ווסת קבוע צריך להכניס מוך דחוק בזמן שרגילה לראות, מה המקור לזה והאיך נוהגין בזה, בהמשך שם כותב וכן בעונה בינינות אפי מי שאין לה ווסת קבוע, לפי הבנתי גם כן כנ"ל להכניס מוך וכ, האומנם פסקינן כן ? וכן משמע שם דאסורה לרחוץ בזמן העונה בינונית האומנם כן ?

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ג' אוקטובר 25, 2011 9:34 pm

הר ששון כתב:בקיצור שולחן ערוך סימן קנ"ה ס"ק ט פסק דאשה שיש לה ווסת קבוע צריך להכניס מוך דחוק בזמן שרגילה לראות, מה המקור לזה והאיך נוהגין בזה, בהמשך שם כותב וכן בעונה בינינות אפי מי שאין לה ווסת קבוע, לפי הבנתי גם כן כנ"ל להכניס מוך וכ, האומנם פסקינן כן ? וכן משמע שם דאסורה לרחוץ בזמן העונה בינונית האומנם כן ?

מוך דחוק, מקורו ב'חוות דעת' סי' קפד.
להלכה, תשאל מורה-הוראה שלך. [הרב מפאפא זצ"ל סבר, כיון שכהיום נוהגין לילך עם בגד המהודק סמוך לגוף, אזי אם לובשת בגד לבן כזה - יוצאים בזה שיטת החוו"ד. והרב מסערדאהעל - רבי חיים לייב כ"ץ שליט"א מחמיר ממש כהחוו"ד].

רחיצה ביום הוסת, מקורו בפרישה סי' קפד.

הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי הר ששון » ג' אוקטובר 25, 2011 10:55 pm

מוך דחוק, מקורו ב'חוות דעת' סי' קפד.
להלכה, תשאל מורה-הוראה שלך. [הרב מפאפא זצ"ל סבר, כיון שכהיום נוהגין לילך עם בגד המהודק סמוך לגוף, אזי אם לובשת בגד לבן כזה - יוצאים בזה שיטת החוו"ד. והרב מסערדאהעל - רבי חיים לייב כ"ץ שליט"א מחמיר ממש כהחוו"ד].

רחיצה ביום הוסת, מקורו בפרישה סי' קפד.


נא לציין הס"ק בחוות דעת

בפרישה כתב כן בנוגע ליום הוסת דוסת קבוע דוקא ולא בעונה בינונית

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ד' אוקטובר 26, 2011 12:47 am

הר ששון כתב:
מוך דחוק, מקורו ב'חוות דעת' סי' קפד.
להלכה, תשאל מורה-הוראה שלך. [הרב מפאפא זצ"ל סבר, כיון שכהיום נוהגין לילך עם בגד המהודק סמוך לגוף, אזי אם לובשת בגד לבן כזה - יוצאים בזה שיטת החוו"ד. והרב מסערדאהעל - רבי חיים לייב כ"ץ שליט"א מחמיר ממש כהחוו"ד].

רחיצה ביום הוסת, מקורו בפרישה סי' קפד.


נא לציין הס"ק בחוות דעת

בפרישה כתב כן בנוגע ליום הוסת דוסת קבוע דוקא ולא בעונה בינונית

חוו"ד סי' קפד, ביאורים סק"ט, וחידושים ס"ק כג.

לגבי הפרישה, אין חילוק להלכה בין עונה בינונית לוסת קבוע.

הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי הר ששון » ד' אוקטובר 26, 2011 5:24 pm

חוו"ד סי' קפד, ביאורים סק"ט, וחידושים ס"ק כג.

תודה אבל מלקטי זמננו לא מביאים את זה
לגבי הפרישה, אין חילוק להלכה בין עונה בינונית לוסת קבוע.

אכפול הפרישה כותב את זה דוקא לוסת קבוע

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ד' אוקטובר 26, 2011 5:39 pm

עונה בינונית דינה כוסת קבוע.

הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי הר ששון » ד' אוקטובר 26, 2011 5:58 pm

כנראה לא לכל וגם פסק ותני ? מהיכן ?

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: מקור לדברי הקיצור שו"ע

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ד' אוקטובר 26, 2011 6:31 pm

הדבר פשוט מאוד.
אבל אם בכל זאת אתה רוצה מראי מקומות,
ראה 'נטעי גבריאל' הלכות נדה, פרק פח, סעיפים א-ב.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים