נוהגים חסידים ואנשי מעשה לבדוק את ציציותיהם לאור הלבנה מיד לאחר קידוש הלבנה.
והשאלה: מנין המקור לכך.
תודה לכם
נאשער כתב:בפרע"ח שער ר"ח פ"ג דף ק"ח כתב לנער שולי בגדיו ושם שמורו האריז"ל היה נוהג לנער כנפות הט"ק כי היא בגד מלכות, עיי"ש.
שבטיישראל כתב:לדאבוני מעולם לא טרחתי לבאר מקור טעם הנ"ל
ואודה למי שיאיר עיני
שבטיישראל כתב:בטעמא דמילתא שמעתי פעם כיון דאנו אומרים בקידוש לבנה "ויהי אור הלבנה כאור החמה וכו'", ולענין הלכה נקטינן שליה לאו זמן ציצית כיון דציצית כתיב ביה "וראיתם אותו", אך כשיתוקן מיעוט הירח בביאג"צ אז יהי' אור הלבנה כאור החמה ושפיר נתחייב בציצית גם בלילה דכבר נתקיים "וראיתם אותו" גם בלילה. ומש"ה בודקין הציצית אחר קידוש הלבנה
לדאבוני מעולם לא טרחתי לבאר מקור טעם הנ"ל
ואודה למי שיאיר עיני
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים