בן החכם כתב:מישהו יודע היכן מקורו ?
כל דור שאינו נבנה בימיו כאילו נחרב בימיו. קשה להבין שהיו הרבה דורות צדיקי עליון שנאמר שהי' ראוי להיות נחרב בימיהם. ונראה לפרש כי כל ימי הדורות מצטרפין ומתכנסין כל ההארות של עבודת בנ"י להיות ראוין לגאולה, כי היעלה על הדעת שדור הגאולה יהיו כ"כ ראוין בזכותם בלבד לגאולה. רק שזכות כל דור ודור עוזר ומביא מעט בנין בהמ"ק. והבנין נמשך כל ימי הגלות כמאמר בונה ירושלם. וז"ש שכל דור שאינו מסייע לבנינו. וז"ש שאינו נבנה בימיו שאין ימיו בכלל הבנין כנ"ל. וכל אדם בפרט ג"כ צריך לידע שכל מעשיו הם סיוע לבנין בהמ"ק. וכפי מה שמקבלין ע"ע עול מלכות שמים מסייעין לבנינו כמ"ש הכל מסייעין לבנינו של מלך כו':
אדג כתב:אני אמרתי 'הבל' ע"כ שמצוה אחת בונה אבן אחת. ולזה אין מקור באמת, כי אם כך מסורת הגננות מדור לדור.
זקן ששכח כתב:אדג כתב:אני אמרתי 'הבל' ע"כ שמצוה אחת בונה אבן אחת. ולזה אין מקור באמת, כי אם כך מסורת הגננות מדור לדור.
לדעתך, מצוה אחת בונה את כל בית המקדש ועבירה אחת הורסת הכל? או שיש לך מידה שונה בענין?
ממש באגב, לא זכיתי ללמוד אצל הגננת, אבל המלמד בת"ת למדני כזאת. ואף שאינני אומר שיש לכך מקור מפורש, עדיין הוא רחוק מ'הבל'. כי כשהולכים אחר ההבל, כתיב 'ויהבלו', ואילו מי שהולך אחר 'הבל' זה כהגדרתך הוא רק יכול להיות יהודי יותר טוב.
(אוצה"ח, במחילה, הנפש חיה לא יכול להוות מקור, כשהוא בעצמו דורש מקור, דהא מנ"ל, ואין לשער שכו"ע מפיו חי ומימיו שותה).
אליהוא כתב:לפי מדרש הנעלם כבר נבנה ביהמ"ק שלמעלה ע"י האבות ומרע"ה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים