ישראל אליהו כתב:לענ"ד זה פירוש דחוק. וכלל לא נכנס במילים.
אין דרכו של ריה"ל בכך.
יתכן שבעל קדמת אשור הרגיש בדוחק, ולכן הוסיף "מלבד פשוטו שהוא על מרדכי".
ישראל אליהו כתב:לענ"ד זה פירוש דחוק. וכלל לא נכנס במילים.
אין דרכו של ריה"ל בכך.
יהודה בן יעקב כתב:לכא' צ"ל חידושי הרד"ל שם אות יז.
תם מה הוא אומר כתב:שימשו בקול רם מורה על גסות הרוח,
מה המקור לזה (מלבד מ"ש הרמב"ן באיגרת)
דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
(ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
ייש"כ למסייעים.
דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
ייש"כ למסייעים.
אוהב עמו כתב:מה מקור השמועה שניצולי השואה אי אפשר לדונם על ירידה רוחנית וכדו'?
דרופתקי דאורייתא כתב: (ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
וונדרבר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
האם זה מה שהתכוונת?
דרופתקי דאורייתא כתב:וונדרבר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
האם זה מה שהתכוונת?
אכן כן. אשמח אם ימצא מקור לזה.
משה דוויק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:וונדרבר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
האם זה מה שהתכוונת?
אכן כן. אשמח אם ימצא מקור לזה.
רבינו אליעזר פאפו בספרו אורות אלים.להלן הקישור.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... width=1077
משה דוויק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:וונדרבר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
האם זה מה שהתכוונת?
אכן כן. אשמח אם ימצא מקור לזה.
רבינו אליעזר פאפו בספרו אורות אלים.להלן הקישור.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... width=1077
משה דוויק כתב:משה דוויק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:וונדרבר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:שכר מצוה בהאי עלמא ליכא - אבל על מצוה בשמחה יש שכר בהאי עלמא, הידוע מקור?
האם זה מה שהתכוונת?
אכן כן. אשמח אם ימצא מקור לזה.
רבינו אליעזר פאפו בספרו אורות אלים.להלן הקישור.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... width=1077
וכעת מצאתי שכ"כ הרי"ח הטוב בספרו ידי חיים סימן תק"ס.
ישראליק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
(ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
ייש"כ למסייעים.
בענין הסיפור של האברבנאל, זכור לי שזה נמצא באוצר מכתבים להרה"ג ר' יוסף משאש זצ"ל
משה דוויק כתב:ישראליק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
(ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
ייש"כ למסייעים.
בענין הסיפור של האברבנאל, זכור לי שזה נמצא באוצר מכתבים להרה"ג ר' יוסף משאש זצ"ל
עיין למהר"א הכהן בספרו מעיל צדקה סימן תמ"ט בשם ספר המוסר.
דרופתקי דאורייתא כתב:משה דוויק כתב:ישראליק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
(ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
ייש"כ למסייעים.
בענין הסיפור של האברבנאל, זכור לי שזה נמצא באוצר מכתבים להרה"ג ר' יוסף משאש זצ"ל
עיין למהר"א הכהן בספרו מעיל צדקה סימן תמ"ט בשם ספר המוסר.
מהו ספר המוסר? [ומה תו"ד?]
ישראליק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אני מחפש מקור לשמועה בשם אברבנאל "חסורי מחסרה והכי קתני" שאע"פ שיש מצב של "חסורי מחסרה" שיש חסר גדול והפרעות וכו', עכ"ז "הכי קתני", עוסקים בתורה.
(ואם אפשר, גם את המקור למעשה של האברבנאל עם מלך ספרד שביקש ממנו דו"ח לחשבונותיו ונתן לו דו"ח של הצדקות שעשה, כי זה הממון האמיתי שלו, וכל השאר ברשותו אבל לא שלו).
ייש"כ למסייעים.
בענין הסיפור של האברבנאל, זכור לי שזה נמצא באוצר מכתבים להרה"ג ר' יוסף משאש זצ"ל
משה דוויק כתב:אנא עבדא חיפשתי באוצר הכתבים ולא מצאתי.
משה דוויק כתב:משה דוויק כתב:אנא עבדא חיפשתי באוצר הכתבים ולא מצאתי.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?5 ... width=1629
זה רבינו יוסף חיים בעוי"ח דרושים פרשת משפטים אבל בלי שמו של האברבנאל.
דרופתקי דאורייתא כתב:בירושלמי ע"ז פ"א, מובא על רבי אבהו שהראהו הקב"ה לפני פטירתו חלקו לעוה"ב, ואמרו שם שהראה לו י"ג נהרי אפרסמון,
מה מיוחד בי"ג נהרי אפרסמון?
ומה מיוחד במספר י"ג?
(כי י"ג זה גימטריא 'אהבה', גימטריא 'ה' אחד'???!!!).
דרופתקי דאורייתא כתב:היכן מופיע המקור למעשה עם הח"ח שהיה מכניס אורחים לביתו בלילי שבת (כך היה מנהגו כל פעם), ומהאי טעמא היה עושה קידוש מיד.
ייש"כ מראש למסייעים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים