דרופתקי דאורייתא כתב:יותר משהאדם אוהב את עצמו הקב"ה אוהב אותו - ידוע המקור? (ח"ח?!)
דרופתקי דאורייתא כתב:אמר לו הקב"ה לדוד, דוד, רצונך עולם הבא? חכה לייסורים! (מדרש?) ידוע מקור?
שברי לוחות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:יותר משהאדם אוהב את עצמו הקב"ה אוהב אותו - ידוע המקור? (ח"ח?!)
הגריח"ס כותב שהמקור הוא בחפץ חיים שמירת הלשון
דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.
שברי לוחות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.
יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים
דרופתקי דאורייתא כתב:שברי לוחות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.
יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים
והיכן מקור העובדא?
שברי לוחות כתב:מובא בהגאון החסיד מווילנא עמ' קעד
תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר, שלש מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל, וכולן לא נתנן אלא על ידי יסורין. ואלו הן, תורה וארץ ישראל והעולם הבא.
שברי לוחות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.
יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים
דרופתקי דאורייתא כתב:וכן הובא בשו"ת צי"א בפתיחה לחלק טו בשם הגר"א כהן חתנו של הח"ח בספר חסד לאברהם מאמר "צרי היגון" [אם מישהו יוכל להעלות הדברים]
דרופתקי דאורייתא כתב:המימרא הראשונה של רשב"י בש"ס היא בברכות ה סוע"א,תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר, שלש מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל, וכולן לא נתנן אלא על ידי יסורין. ואלו הן, תורה וארץ ישראל והעולם הבא.
וכך התקיים אצל רשב"י גופיה, עם כל מה שעבר אצל הרומאים כידוע.
מצינו שהעירו בזה?
זהו לפלא, שמאמר הראשון בש"ס מרבי שמעון בן יוחאי שאמר שמתנת התורה ניתנה על ידי יסורים, לפי שהוא זכה לעיקר מעלת גדלות מדריגת התורה על ידי יסורי וצערי המערה.
דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.
דרופתקי דאורייתא כתב:2. הצפיה לגאולה מקרבת את הגאולה (חפץ חיים)?
צפית לישועה - פרק ג
בו יבואר שהצפיה לישועה היא, גופא מקרבת הגאולה ומעלת לימוד ענייני הקודש והמקדש הלכה למעשה:
הנה בפרקים שעברו ביררנו מצד השכל שצריך האדם לצפות לישועת ה', ועתה נבאר החיוב ממאמרי חז"ל, דהלא אמרו בשבת (דף ל"א) ששואלין לו לאדם בשעת הדין צפית לישועה (והיינו כמו שאנו מתפללים בכל יום וקרנו תרום בישועתך). והקב"ה מתרעם על האדם כשאינו מחכה למלכותו, כדאיתא בפסיקתא (במאמר גילי) שאמר הקב"ה לצדיקים לא יפה עשיתם שחיבבתם לתורתי ולא חכיתם למלכותי, הרי אפילו שמצדיקים המחבבים את התורה דורשים מהם על הציפיה לישועה:
ודבר זה מקרב את הגאולה, כדאיתא בילקוט איכה (רמז תתקצז) בשעת חורבן הבית אמר יצחק אבינו לפני הקב"ה, רבש"ע שמא אין חזרה לבנים, והשיב הקב"ה אל תאמר כך, יש דור שהוא מצפה למלכותי, מיד הם נגאלים, שנאמר ויש תקוה לאחריתך נאום ה' ושבו בנים לגבולם, מכל זה נראה שרצון השי"ת שנכחה למלכותו בכל עת, (ונראה שזהו שאמרו חז"ל צפית לישועה, שלשון ציפיה הוא כמו הצופה שעומד במקום גבוה ומתכונן לראות איזה דבר חדש, כך צריך איש ישראל לחכות על מלכות שמים שתתגלה בקרוב):
ילקוט שמעוני תהלים - רמז תשלו
למנצח לדוד מזמור קוה קויתי ה' ויט אלי, זש"ה ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה קוינו לו ויושיענו, אין ביד ישראל אלא הקווי, כדאי הן לגאולה בשכר הקווי, וכן הוא אומר טוב ה' לקויו ואומר שובו לבצרון אסירי התקוה, שמא תאמר עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו תלמוד לומר קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה' קויתם ולא נושעתם קוו ושובו וקוו, וא"ת עד מתי נקוה כתיב יחל ישראל אל ה' מעתה ועד עולם ואומר חזקו ויאמץ לבבכם כל המיחלים לה' וכו'.
בקרו טלה כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.
דרופתקי דאורייתא כתב:בקרו טלה כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.
יישר כח
המוזר הוא שאיש לא מביא את המקור בירושלמי שמהרי"א ספקטור הראה לו!
ישראליק כתב:בשיח שרפי קודש (קוצק) מובא שיחה ארוכה בענין זה.
שיהי' חורף עם מזג אויר של קיץ, קיץ עם מזג אויר של חורף.
שיח שרפי קודש - גלות וגאוה
פעם הי' קיץ א' עצירת גשמים. ונכנסו לפניו שיתפלל על הגשמים אמר בזה"ל עס וועט זיין אזמן קודם ביאת הגואל. עס וועט זיין לומדים אן תורה. חסידים אן חסידות, נגידים אן געלד. זיממער אן היץ, ווינטער אן קעלט. עס וועט וואקססען אן רעגין.
(הר"ר בונים מפרשיסחא):
דרופתקי דאורייתא כתב:המעשה הידוע עם הגר"א שאכל כמ"פ והקיא לפי שאחז"ל כל מה שיאמר לך בעה"ב עשה
כדכד כתב:הכח לאפרה לא שייך לגדר נס
כך גזרה חכמתו יתברך
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים