מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 3:50 am

יותר משהאדם אוהב את עצמו הקב"ה אוהב אותו - ידוע המקור? (ח"ח?!)

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 3:57 am

אמר לו הקב"ה לדוד, דוד, רצונך עולם הבא? חכה לייסורים! (מדרש?) ידוע מקור?

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ינואר 02, 2019 3:57 am

דרופתקי דאורייתא כתב:יותר משהאדם אוהב את עצמו הקב"ה אוהב אותו - ידוע המקור? (ח"ח?!)

הגריח"ס כותב שהמקור הוא בחפץ חיים שמירת הלשון

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ינואר 02, 2019 4:01 am

דרופתקי דאורייתא כתב:אמר לו הקב"ה לדוד, דוד, רצונך עולם הבא? חכה לייסורים! (מדרש?) ידוע מקור?

שוחר טוב, תהלים טז

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 4:13 am

בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 4:39 am

שברי לוחות כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:יותר משהאדם אוהב את עצמו הקב"ה אוהב אותו - ידוע המקור? (ח"ח?!)

הגריח"ס כותב שהמקור הוא בחפץ חיים שמירת הלשון

שמירת הלשון ח"א - שער הזכירה - פרק ב
וְהִנֵּה מִכָּל זֶה נוּכַל לְהָבִין אֶת גֹּדֶל הַשִֹּנְאָה, שֶׁיֵּשׁ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל הַמְסַפֵּר הַזֶּה, דִּכְמוֹ שֶׁהָאָב אַף שֶׁהוּא מַכֶּה לִבְנוֹ וּמֻכְרָח לְמַלְּאוֹת רְצוֹן הַמְסַפֵּר לוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא מֵבִין שֶׁהַדָּבָר אֱמֶת, מִכָּל מָקוֹם נִתְעוֹרֵר בְּלִבּוֹ עֲבוּר זֶה שִׂנְאָה גְּדוֹלָה עַל הַמְסַפֵּר, בְּהִתְבּוֹנְנוֹ בּוֹ כִּי אֵינֶנּוּ מְכַוֵּן בְּסִפּוּרוֹ לְתוֹעֶלֶת בְּנוֹ רַק לְקַנְתֵּר עָלָיו, כֵּן הַדָּבָר יוֹתֵר וְיוֹתֵר בְּעִנְיָן זֶה, כַּיָּדוּעַ דְּהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אוֹהֵב לָאָדָם, יוֹתֵר מִשֶּׁהָאָדָם אוֹהֵב אֶת עַצְמוֹ וְרוֹצֶה רַק בְּטוֹבָתָן שֶׁל יִשְׂרָאֵל, וְשֶׁלֹּא יְדַבְּרוּ עֲלֵיהֶם דֵּלָטוֹרְיָא כְּלָל, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲזַ"ל עַל הַפָּסוּק (יְשַׁעְיָה ו' ו'), "וּבְיָדוֹ רִצְפָּה", שֶׁאָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לַמַּלְאָךְ, רְצֹץ פֶּה שֶׁאָמַר דֵּלָטוֹרְיָא עַל בָּנַי, וְהַמְסַפֵּר לָשׁוֹן הָרָע גּוֹרֵם הִפּוּךְ כָּל זֶה, עַל כֵּן הוּא נִתְעָב מְאֹד בְּעֵינֵי ה' יִתְבָּרַךְ.

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ינואר 02, 2019 4:43 am

דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.

יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 4:46 am

שברי לוחות כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.

יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים

והיכן מקור העובדא?

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ינואר 02, 2019 4:50 am

דרופתקי דאורייתא כתב:
שברי לוחות כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.

יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים

והיכן מקור העובדא?

מובא בהגאון החסיד מווילנא עמ' קעד

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 4:59 am

שברי לוחות כתב:מובא בהגאון החסיד מווילנא עמ' קעד

ייש"כ
בהערה 19 מציין לחומת הדת
שם עולם חלק א - פרק ג
וגם בדרך כלל אין לו לאדם להתמרמר כלל על ענין יסורין, וכדאיתא במדרש שיצחק אבינו [שהכיר את מדת הדין הקשה כמה נוראה הוא לעתיד לבא] תבע יסורין, אמר לו הקב"ה חייך דבר טוב אתה מבקש וממך אני מתחיל שנאמר ויהי כי זקן יצחק ותכהין עיניו מראות. ושמעתי מזקן איש אמונים, ששמע בעצמו מהרה"ג ר' יעקב משה ז"ל שאמר בשם זקנו הגר"א ז"ל שאלמלא היסורין לא מצאנו ידינו ורגלינו בזה העולם.
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ד' ינואר 02, 2019 5:03 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 5:01 am

המימרא הראשונה של רשב"י בש"ס היא בברכות ה סוע"א,
תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר, שלש מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל, וכולן לא נתנן אלא על ידי יסורין. ואלו הן, תורה וארץ ישראל והעולם הבא.

וכך התקיים אצל רשב"י גופיה, עם כל מה שעבר אצל הרומאים כידוע.
מצינו שהעירו בזה?

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 5:17 am

שברי לוחות כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:בשם הגר"א - אילולי הייסורים לא היה לאדם פתחון פה בבי"ד של מעלה.

יש עובדא ידועה מתלמיד הגר"א שחלה כאשר שמע שהגר"א אמר שכל העונשים הם כפשוטו וכו', עד שאמר לו שהיסורים מורידים מהעונשים

וכן הובא בשו"ת צי"א בפתיחה לחלק טו בשם הגר"א כהן חתנו של הח"ח בספר חסד לאברהם מאמר "צרי היגון" [אם מישהו יוכל להעלות הדברים]

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 5:32 am

דרופתקי דאורייתא כתב:וכן הובא בשו"ת צי"א בפתיחה לחלק טו בשם הגר"א כהן חתנו של הח"ח בספר חסד לאברהם מאמר "צרי היגון" [אם מישהו יוכל להעלות הדברים]

עי' בהערה
קבצים מצורפים
חסד לאברהם - צרי היגון.PDF
(374.21 KiB) הורד 190 פעמים

שבענו מטובך
הודעות: 1038
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ד' ינואר 02, 2019 5:35 am

דרופתקי דאורייתא כתב:המימרא הראשונה של רשב"י בש"ס היא בברכות ה סוע"א,
תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר, שלש מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל, וכולן לא נתנן אלא על ידי יסורין. ואלו הן, תורה וארץ ישראל והעולם הבא.

וכך התקיים אצל רשב"י גופיה, עם כל מה שעבר אצל הרומאים כידוע.
מצינו שהעירו בזה?

הריא"ז מרגליות העיר במדות רשב"י (מאמר א, ביאור הקצר אות ב):
זהו לפלא, שמאמר הראשון בש"ס מרבי שמעון בן יוחאי שאמר שמתנת התורה ניתנה על ידי יסורים, לפי שהוא זכה לעיקר מעלת גדלות מדריגת התורה על ידי יסורי וצערי המערה.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 5:39 am

קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 6:13 am

דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.
קבצים מצורפים
אשל אברהם.PDF
(151.14 KiB) הורד 181 פעמים
אזהרת שבת.PDF
(223.84 KiB) הורד 210 פעמים

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 6:47 am

1. מדוע הקב"ה לא גילה לאברהם אבינו ע"ה ש"עבדום וענו אותם ארבע מאות שנה" זה ע"י מצרים? אלא סתמא קאמר ליה?

2. הצפיה לגאולה מקרבת את הגאולה (חפץ חיים)?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 7:21 am

דרופתקי דאורייתא כתב:2. הצפיה לגאולה מקרבת את הגאולה (חפץ חיים)?

צפית לישועה - פרק ג
בו יבואר שהצפיה לישועה היא, גופא מקרבת הגאולה ומעלת לימוד ענייני הקודש והמקדש הלכה למעשה:
הנה בפרקים שעברו ביררנו מצד השכל שצריך האדם לצפות לישועת ה', ועתה נבאר החיוב ממאמרי חז"ל, דהלא אמרו בשבת (דף ל"א) ששואלין לו לאדם בשעת הדין צפית לישועה (והיינו כמו שאנו מתפללים בכל יום וקרנו תרום בישועתך). והקב"ה מתרעם על האדם כשאינו מחכה למלכותו, כדאיתא בפסיקתא (במאמר גילי) שאמר הקב"ה לצדיקים לא יפה עשיתם שחיבבתם לתורתי ולא חכיתם למלכותי, הרי אפילו שמצדיקים המחבבים את התורה דורשים מהם על הציפיה לישועה:
ודבר זה מקרב את הגאולה, כדאיתא בילקוט איכה (רמז תתקצז) בשעת חורבן הבית אמר יצחק אבינו לפני הקב"ה, רבש"ע שמא אין חזרה לבנים, והשיב הקב"ה אל תאמר כך, יש דור שהוא מצפה למלכותי, מיד הם נגאלים, שנאמר ויש תקוה לאחריתך נאום ה' ושבו בנים לגבולם, מכל זה נראה שרצון השי"ת שנכחה למלכותו בכל עת, (ונראה שזהו שאמרו חז"ל צפית לישועה, שלשון ציפיה הוא כמו הצופה שעומד במקום גבוה ומתכונן לראות איזה דבר חדש, כך צריך איש ישראל לחכות על מלכות שמים שתתגלה בקרוב):

עוד מביא החיד"א הרבה פעמים בספריו
ילקוט שמעוני תהלים - רמז תשלו
למנצח לדוד מזמור קוה קויתי ה' ויט אלי, זש"ה ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה קוינו לו ויושיענו, אין ביד ישראל אלא הקווי, כדאי הן לגאולה בשכר הקווי, וכן הוא אומר טוב ה' לקויו ואומר שובו לבצרון אסירי התקוה, שמא תאמר עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו תלמוד לומר קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה' קויתם ולא נושעתם קוו ושובו וקוו, וא"ת עד מתי נקוה כתיב יחל ישראל אל ה' מעתה ועד עולם ואומר חזקו ויאמץ לבבכם כל המיחלים לה' וכו'.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ד' ינואר 02, 2019 3:14 pm

בקרו טלה כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.

יישר כח
המוזר הוא שאיש לא מביא את המקור בירושלמי שמהרי"א ספקטור הראה לו!

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ינואר 02, 2019 3:36 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:
בקרו טלה כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:קי"ל בגמרא חולין נח. ועוד שכל בריה שאין לה עצם אינה מתקיימת י"ב חודש.
ומספרים (על ר' יצחק אלחנן?) ששאל כופר אחד שהוכח מדעית שיש "עלוקות" שחיות יותר מי"ב חודש, והראה לו בדברי חז"ל (בירושלמי!) ששאלו כך שהרי עלוקות חיות יותר מי"ב חודש אע"פ שאין להם עצם?! וחז"ל מתרצים שיש עצם בן קרניה.
חיפשתי ולא מצאתי דברי חז"ל הללו.

יישר כח
המוזר הוא שאיש לא מביא את המקור בירושלמי שמהרי"א ספקטור הראה לו!

עיין ירושלמי שבת פ"א ה"ג

עץ תמר
הודעות: 106
הצטרף: א' דצמבר 23, 2018 1:07 am
שם מלא: יחיאל

שינוי מזג האויר בימות המשיח

הודעהעל ידי עץ תמר » ד' ינואר 02, 2019 4:18 pm

האם יש מקור למה דאמרי אינשי שבימות המשיח יהיו שינווים במזג האויר.
כגון חום גדול, ופתאום קור גדול?

חרסון
הודעות: 1211
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: שינוי מזג האויר בימות המשיח

הודעהעל ידי חרסון » ד' ינואר 02, 2019 4:27 pm

קה"ר פ"א:

תני בשם ר' נתן גלגל חמה יש לו נרתק, הדא הוא דכתיב (תהלים י"ט) 'לשמש שם אהל בהם', ובריכה של מים לפניו, ובשעה שהוא רוצה לצאת הוא משולהבת, והקב"ה מתיש כחו במים כדי שלא ישרוף את העולם, אבל לעתיד לבא הקב"ה מערטלו ומהשתקו ומנרתקו ומלהט אותו ברשעים, שנאמר (מלאכי ג') 'כי הנה היום בא בוער כתנור וגו''. ר' ינאי ור' ישמעאל תרויהון אמרין אין גיהנם לעתיד לבא, אלא שמש היא יוצאה צדיקים נהנין ממנה, מניין שנאמר (שם) 'וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא בכנפיה', ורשעים נדונין בה שנאמר (שם) 'ולהט אותם היום הבא'.

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: שינוי מזג האויר בימות המשיח

הודעהעל ידי כרמי שלי » ד' ינואר 02, 2019 6:07 pm

אשר דִבר הנביא (ישעי' כו, ל): וְהָיָ֤ה אוֹר־הַלְּבָנָה֙ כְּא֣וֹר הַחַמָּ֔ה וְא֤וֹר הַֽחַמָּה֙ יִֽהְיֶ֣ה שִׁבְעָתַ֔יִם כְּא֖וֹר שִׁבְעַ֣ת הַיָּמִ֑ים בְּי֗וֹם חֲבֹ֤שׁ יְהוָה֙ אֶת־שֶׁ֣בֶר עַמּ֔וֹ וּמַ֥חַץ מַכָּת֖וֹ יִרְפָּֽא: "רוב המפרשים פרשו פסוק זה לעתיד" (רד"ק על אתר).

וגמרא ערוכה בש"ס (נדרים ח, ב. ויעוי"ע ע"ז ג, סע"ב): . . ופליגא דרבי שמעון בן לקיש דאמר אין גיהנם לעולם הבא אלא הקדוש ברוך הוא מוציא חמה מנרתיקה צדיקים מתרפאין בה ורשעים נידונין בה שנאמר וזרחה לכם יראי שמי שמש וגו' ולא עוד אלא שמתעדנין בה שנאמר ויצאתם ופשתם כעגלי מרבק והרשעים נידונין בה שנאמר הנה יום בא בוער כתנור וגו':

ובב"ר פ"ו, ו: גלגל חמה יש לו נרתיק שנאמר (שם) לשמש שם אהל בהם ובריכה של מים לפניו בשעה שהוא יוצא הקדוש ב"ה מתיש כחו במים שלא יצא וישרוף את העולם אבל לע"ל הקב"ה מערטלו מנרתיקו ומלהט בו את הרשעים שנאמר (מלאכי ג) וליהט אותם היום הבא רבי ינאי ור"ש תרוייהון אמרין אין גיהנם אלא יום שהוא מלהט את הרשעים מה טעם (שם) הנה יום בא בוער כתנור וגו'.

עץ תמר
הודעות: 106
הצטרף: א' דצמבר 23, 2018 1:07 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עץ תמר » ד' ינואר 02, 2019 7:46 pm

מחילה מהחכמים, כל מה שהבאתם זה בימות המשיח עצמם,
שאלתי היא על עקבתא דמשיחא.

ישראליק
הודעות: 2115
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ד' ינואר 02, 2019 8:03 pm

בשיח שרפי קודש (קוצק) מובא שיחה ארוכה בענין זה.

שיהי' חורף עם מזג אויר של קיץ, קיץ עם מזג אויר של חורף.

משהו כזה.

(אני כותב מזכרון ממה שראיתי לפני חמש עשרה שנה)

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' ינואר 02, 2019 8:17 pm

ישראליק כתב:בשיח שרפי קודש (קוצק) מובא שיחה ארוכה בענין זה.

שיהי' חורף עם מזג אויר של קיץ, קיץ עם מזג אויר של חורף.

שיח שרפי קודש - גלות וגאוה
פעם הי' קיץ א' עצירת גשמים. ונכנסו לפניו שיתפלל על הגשמים אמר בזה"ל עס וועט זיין אזמן קודם ביאת הגואל. עס וועט זיין לומדים אן תורה. חסידים אן חסידות, נגידים אן געלד. זיממער אן היץ, ווינטער אן קעלט. עס וועט וואקססען אן רעגין.
(הר"ר בונים מפרשיסחא):

עץ תמר
הודעות: 106
הצטרף: א' דצמבר 23, 2018 1:07 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עץ תמר » ד' ינואר 02, 2019 8:19 pm

מישהו יתרם לנו האידיש (קייט)

כרמי שלי
הודעות: 658
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ד' ינואר 02, 2019 9:01 pm

יהי' זמן קודם ביאת הגואל. יהיו לומדים ללא תורה, חסידים ללא חסידות, נגידים ללא כסף. קיץ ללא חום, חורף ללא קור. יצמח (איפוא) ללא גשם.

חיים סגל
הודעות: 485
הצטרף: ב' ספטמבר 11, 2017 2:12 pm

בעולם הבא אבקש: סטנדר, גמרא וקופסת סיגריות

הודעהעל ידי חיים סגל » ד' ינואר 02, 2019 11:03 pm

למי מגדולי הדור הקודם מיוחסת אמירה זו?

י. אברהם
הודעות: 2996
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: בעולם הבא אבקש: סטנדר, גמרא וקופסת סיגריות

הודעהעל ידי י. אברהם » ד' ינואר 02, 2019 11:05 pm

ר' גרשון לפידות

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ה' ינואר 03, 2019 1:11 am

המעשה הידוע עם הגר"א שאכל כמ"פ והקיא לפי שאחז"ל כל מה שיאמר לך בעה"ב עשה

עץ תמר
הודעות: 106
הצטרף: א' דצמבר 23, 2018 1:07 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עץ תמר » ה' ינואר 03, 2019 1:15 am

דרופתקי דאורייתא כתב:המעשה הידוע עם הגר"א שאכל כמ"פ והקיא לפי שאחז"ל כל מה שיאמר לך בעה"ב עשה

בהקדמת בני הגר"א לשו"ע

אמריקנר
הודעות: 19
הצטרף: ד' מרץ 21, 2018 6:25 pm

פרה אדומה

הודעהעל ידי אמריקנר » ה' ינואר 03, 2019 6:59 am

האם יש מקור שהמציאות של פרה אדומה הוא נס

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: פרה אדומה

הודעהעל ידי איתן » ה' ינואר 03, 2019 7:12 am

תגדיר על מה בדיוק אתה שואל: זה שקיימות פרות אדומות בתמימות או זה שיש כח לאפרה לטהר מטומאת מת.

כדכד
הודעות: 8862
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 03, 2019 10:46 am

הכח לאפרה לא שייך לגדר נס
כך גזרה חכמתו יתברך

כדכד
הודעות: 8862
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 03, 2019 10:46 am

...
נערך לאחרונה על ידי כדכד ב ה' ינואר 03, 2019 11:03 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9402
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

בלי עין הרע!

הודעהעל ידי דרומי » ה' ינואר 03, 2019 10:49 am

מתי לראשונה מופיע ביטוי זה אצל ראשונים או אחרונים?

והאם יש מי ששללו את השימוש העממי בביטוי זה?

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איתן » ה' ינואר 03, 2019 10:58 am

כדכד כתב:הכח לאפרה לא שייך לגדר נס
כך גזרה חכמתו יתברך

כן, אני גם סובר כך. גם כתבתי מאמר על משמעות הטומאה:
viewtopic.php?t=25079#p462343

רק שיערתי שאולי השואל שאל לפי הצד שטומאה זה "מציאות".
אם כי מסתמא הוא אכן התכוון לנדירות הפרה. שבאופן פשוט כלל וכלל לא ניסית. כך גם זכורה לי המשמעות של גמרא בע"ז.

כדכד
הודעות: 8862
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 03, 2019 11:00 am

איפה הגמרא?
בקדושין במעשה דמא בן נתינה "ונולדה לו פרה אדומה בעדרו" משמע שזה כן נס אך אולי הנס היה שדווקא אצלו נולדה ולא לעצם מציאותה

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי איתן » ה' ינואר 03, 2019 11:09 am

ע"ז כד. מובא "פטנט" של העברת כוס אדום וכו'. בלי לדון לעצם השיטה פעם זה היה נחשב שיטה טבעית. וגם לא נראה לי שמשהו אי פעם חשב שאפשר לצבוע ע"י שיטה הזאת לצבע לא טבעי. ולפי זה אח"כ תולים שדמיה יקרים בזה שתצי שערות פוסלות בה שהרי אפשר להשיגהה בקלות.
כרגע לא היה לי פנאי לעיין בפנים כדבעי. אני חושב שאפשר גם לפרש אחרת.
נערך לאחרונה על ידי איתן ב ה' ינואר 03, 2019 9:33 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים