ארזי הלבנון כתב:קבלתי הפניה שבשו"ת מים חיים דן עד מתי ניתן לברך ברכות השחר. אשמח לציון מדוייק... תודה
מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:קבלתי הפניה שבשו"ת מים חיים דן עד מתי ניתן לברך ברכות השחר. אשמח לציון מדוייק... תודה
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 35#p415732
וע"ש בהודעה שבהמשך מיהו 'הרי"ט' הנז' בשו"ת הנ"ל.
מזהב שבא כתב:שלום,
קיבלתי הפנייה לשו"ת מהרש"ג (ח"ב סי' יד) בעניין מי שתלש תאנה בשבת לחולה שיב"ס, שיש לו תאנה תלושה.
פתחתי ואיננו בציון, ידוע למישהו על מקום אחר שמהרש"ג דן בזה?
מה שנכון נכון כתב:מזהב שבא כתב:שלום,
קיבלתי הפנייה לשו"ת מהרש"ג (ח"ב סי' יד) בעניין מי שתלש תאנה בשבת לחולה שיב"ס, שיש לו תאנה תלושה.
פתחתי ואיננו בציון, ידוע למישהו על מקום אחר שמהרש"ג דן בזה?
ראה בסוף הסימן הנ"ל.
מזהב שבא כתב:מה שנכון נכון כתב:מזהב שבא כתב:שלום,
קיבלתי הפנייה לשו"ת מהרש"ג (ח"ב סי' יד) בעניין מי שתלש תאנה בשבת לחולה שיב"ס, שיש לו תאנה תלושה.
פתחתי ואיננו בציון, ידוע למישהו על מקום אחר שמהרש"ג דן בזה?
ראה בסוף הסימן הנ"ל.
ראיתי ואין איש...
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=21
מה שנכון נכון כתב:ראה בסוף הסימן הנ"ל.
ארזי הלבנון כתב:קבלתי הפניה שבשו"ת מים חיים דן עד מתי ניתן לברך ברכות השחר. אשמח לציון מדוייק... תודה
ארזי הלבנון כתב:ארזי הלבנון כתב:קבלתי הפניה שבשו"ת מים חיים דן עד מתי ניתן לברך ברכות השחר. אשמח לציון מדוייק... תודה
באותו עניין - הפנייה לשו"ת בני לוי
מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:ארזי הלבנון כתב:קבלתי הפניה שבשו"ת מים חיים דן עד מתי ניתן לברך ברכות השחר. אשמח לציון מדוייק... תודה
באותו עניין - הפנייה לשו"ת בני לוי
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =8&hilite=
מזהב שבא כתב:שלום,
ראיתי שהביאו מהגר"ש רוזובסקי בשם הגר"ש שקאפ, שמצד גדרי האיסורים מותר לאדם להכניס עצמו להיתר פיקוח נפש, ורק בשבת יש בכך ביטול מ"ע דשבתון.
מישהו מכיר מקור מדויק?
מה שנכון נכון כתב:מזהב שבא כתב:שלום,
ראיתי שהביאו מהגר"ש רוזובסקי בשם הגר"ש שקאפ, שמצד גדרי האיסורים מותר לאדם להכניס עצמו להיתר פיקוח נפש, ורק בשבת יש בכך ביטול מ"ע דשבתון.
מישהו מכיר מקור מדויק?
ראה זכרון שמואל סי' סה אות לד.
יקר כתב:שלום וברכה,
מחפש מקור למימרה הידועה בשם הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיטשב אודות מסכת גיהנם בראשית חכמה ותאוות העוה"ז, שאם היו מוחלפים לא היה יהודי חוטא.
מצאתי שהרבי מליובאויטש הזכיר זאת כמה פעמים ומופיע ב'תורת מנחם', אך מחפש מקור קדום יותר לדברים.
תודה רבה!
שייף נפיק כתב:מספרים שהרבנית רבקה ז"ל אשתו של הר"ר בונים מפרשיסחא זצ"ל בכתה הרבה לפני פטירתו והגיד לה בעלה ז"ל מה תבכי הלא כל חיי אדם ללמוד כיצד למות, וזה 'וזאת התורה' זאת תורת האדם כי ימות באהל כיצד למות:
מקור בבקשה!
שייף נפיק כתב:מאיפה הידע?!
מה שנכון נכון כתב:ראה גם בעשר נפלאות אות טו. הובא בבן לאשרי חוקת, והוא שרמז זאת בפסוק.
מה שנכון נכון כתב:ראה גם בעשר נפלאות אות טו. הובא בבן לאשרי חוקת, והוא שרמז זאת בפסוק.
שייף נפיק כתב:שיטת היראים שנזיר לא מגלח על טומאת עכום.
איה היראים?
שייף נפיק כתב:שיטת היראים שנזיר לא מגלח על טומאת עכום.
איה היראים?
שייף נפיק כתב:יקר כתב:שלום וברכה,
מחפש מקור למימרה הידועה בשם הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיטשב אודות מסכת גיהנם בראשית חכמה ותאוות העוה"ז, שאם היו מוחלפים לא היה יהודי חוטא.
מצאתי שהרבי מליובאויטש הזכיר זאת כמה פעמים ומופיע ב'תורת מנחם', אך מחפש מקור קדום יותר לדברים.
תודה רבה!
כמודמה שראיתי בספר דברי אמת לרא"מ לפידות מראייסן רק ששם קצת הביא את זה בתור ליצנות
יקר כתב:שייף נפיק כתב:יקר כתב:שלום וברכה, מחפש מקור למימרה הידועה בשם הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיטשב אודות מסכת גיהנם בראשית חכמה ותאוות העוה"ז, שאם היו מוחלפים לא היה יהודי חוטא.
מצאתי שהרבי מליובאויטש הזכיר זאת כמה פעמים ומופיע ב'תורת מנחם', אך מחפש מקור קדום יותר לדברים.
תודה רבה!
כמודמה שראיתי בספר דברי אמת לרא"מ לפידות מראייסן רק ששם קצת הביא את זה בתור ליצנות
אכן מצוי שם, תודה. כמובן שאני תר אחר המקור המוקדם יותר לדברים (דברי הרא"מ לפידות מראים שהשמועה היתה מוכרת כבר אז, ולא הופיעה בשם רל"י רק בדורות אחרונים).
פרנצויז כתב:(אולי לבדוק בס' נפלאות מהרא"ל למיודענו ר"י רוזנברג?)
פרנצויז כתב:בענין המימרא הידועה הנ"ל אודות מסכת גיהנם בראשית חכמה וכו', צריך חיפוש בספרים, כי יש ספרים (שקדמו לס' דברי אמת) שמביאים אותה בשם אחד הצדיקים שהמליץ טוב על ישראל בר"ה לפני התקיעות, ויש שהביאו בשם רבי מאיר מפרימישלאן, ויש כאלו שכתבו בשם הזיידע משפולי (אולי לבדוק בס' נפלאות מהרא"ל למיודענו ר"י רוזנברג?), ויתכן שהייחוס לקדושת לוי התחיל בשנים המאוחרות.
בקרו טלה כתב:צ"ל תפארת מהרא"ל
אמנם לא מצאתי מה שמציין המעיין הנצחי
גם אין בנו יראת הש"י כהוגן ואנו דואגין יותר על איבוד איזה רו"כ מהזכרת שמות הקדושים בתפלה שלא בכונה [שהוא עון פלילי שע"ז נאמר [ירמיה יב, ב] כי קרוב אתה בפיהם ורחוק מכליותיהם וכדאיתא בס"ח בשם חז"ל]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 136 אורחים