היא שיחתי כתב:יש גמ' באיזהו נשך (סג.?) שרבא אמר שכשימות יבוא ר' אושעיא לקראתו (ר"א נפיק לוותי) שתירץ דברי ר' אושעיא ביישוב טוב
ודומני שיש עוד גמרות כעי"ז
מורה צדק כתב:חיפשתי בימים האחרונים מקור לכך שהאבות יוצאים לקראתו, ראיתי שכתוב כך בא' ספרי האחרונים בשם הזה"ק, אך לא מצאתי שם.
הוד_והדר כתב:היא שיחתי כתב:יש גמ' באיזהו נשך (סג.?) שרבא אמר שכשימות יבוא ר' אושעיא לקראתו (ר"א נפיק לוותי) שתירץ דברי ר' אושעיא ביישוב טוב
ודומני שיש עוד גמרות כעי"ז
וכן יש עוד בהרבה ספרי ראשונים ואחרונים אחרי שמתרצים דברי קודמם ביישוב נכון וכו' כתבו שבטוחים הם שיקבלו פניהם בגו עדן גינתא
מורה צדק כתב:מורה צדק כתב:חיפשתי בימים האחרונים מקור לכך שהאבות יוצאים לקראתו, ראיתי שכתוב כך בא' ספרי האחרונים בשם הזה"ק, אך לא מצאתי שם.
כותב
את זה מצאת?
בתודה מראש
היא שיחתי כתב:יש גמ' באיזהו נשך (סג.?) שרבא אמר שכשימות יבוא ר' אושעיא לקראתו (ר"א נפיק לוותי) שתירץ דברי ר' אושעיא ביישוב טוב
ודומני שיש עוד גמרות כעי"ז
נאשער כתב:יש איזה לשון נפלא בש"ך חושן משפט [איני זוכר כעת וחבל כי הוא נוסח מאוד נפלא, אנסה לחפשו],שהוא בטוח כי היות והוא יישב את דברי המרדכי הוא ייצא נגדו בגן עדן לקבל פניו וכו', וכהנה רבות.
"אמר, הא רב המנונא סבא הכא, וסחרניה ע' צדיקי גליפן בעיטרין, מנהרין כל חד וחד מזיהרא דזיוא דעתיקא קדישא, סתימא דכל סתימין. והוא אתי למשמע בחדוותא, אלין מלין דאנא אימא. עד דהוה יתיב, אמר, הא רבי פנחס בן יאיר הכא, אתקינו דוכתיה, אזדעזעו חברייא דהוו תמן, וקמו ויתבו בשיפולי ביתא. ורבי אלעזר ורבי אבא, אשתארו קמיה (נ"א עמיה) דרבי שמעון. אמר רבי שמעון, באדרא אשתכחנא דכל חברייא הוו אמרי, ואנא עמהון. השתא אימא אנא בלחודאי, וכלהו צייתין למלולי, עלאין ותתאין. זכאה חולקי יומא דין".
כותב כתב:מורה צדק כתב:מורה צדק כתב:חיפשתי בימים האחרונים מקור לכך שהאבות יוצאים לקראתו, ראיתי שכתוב כך בא' ספרי האחרונים בשם הזה"ק, אך לא מצאתי שם.
כותב
את זה מצאת?
בתודה מראש
לכאורה כוונתך להאבות הק' אברהם יצחק ויעקב (שהרי אביו של הנפטר כבר הבאתי למעלה). עי' זוה"ק וירא צח. ובפי' מתוק מדבש שם.
כתיב, "מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו נקי כפים" וגו', "זה דור דורשיו מבקשי פניך יעקב סלה", ופי' הדבר כמ"ש בזוהר, שבזמן שצדיק נפטר מן העולם ונשמתו עולה למעלה והיא קרובה לעולמות שלפני כסא הכבוד אזי אומר הקב"ה ליעקב אבינו, בני חביבי אשר אתה סבלת יסורים בעבור גידול בנים הנה פב"פ זה הצדיק בא לעלמא הדין והוא מהודר ומפואר בכמה קישוטין ובכמה הידורין של תורה ומצות ומעשים טובים, ויאות הוא לך לצאת לקראתו ולקבלו בשמחה ובחדוה וליתן לו שלום, ואני בעצמי ובכבודי אלך עמך לקבל פנים של פנים המאירות ומסבירות בתורה וביראה, וזש"ה, "מבקשי פניך יעקב סלה" (מבקש אין כתי' כאן אלא מבקשי דהיינו הקב"ה עם יעקב) ומי רואה אלו יוצאים ולא יצא לקראתו, ואז מתאספים כמה כתות ויוצאים כל כת וכת אצל שער א' שעובר' שם הנשמה של הצדיקים וכולם פותחים את פיהם ואומרים, שלום, אתה שלום, ולתורתך שלום, אשריך ואשרי יולדתך, לך בא אל חדריך וחופות נאים מוכנים לך, ובכל יום מכריזים בכל רקיעין שלא יתעסקו בשום לימוד כ"א בתורה זו שחידש זה הצדיק בחייו ומקרין לפניו כל חידושיו כדמיון שקורין הכתובה לפני החתן וכלה תחת החופה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים