מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
ושא_נס
הודעות: 1473
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » ה' יולי 27, 2017 8:48 pm

החיד"א ז"ל בספרו מדבר קדמות מערכת ריש אות ט: "ומצאתי בקובץ ישן על קלף כ"י שתירץ דהעיקר הוא האם, שאם האשה תטהר מחשבתה ורעיוניה ותדבק בה' מאד מתרפקת על דודה ולא על אחר - הולד יצא קדוש וטהור ונקי ואינו בן תמורה, ובהכי ניחא ראובן ודוד המלך ע"ה, זהו תורף דבריו ז"ל".
החיד"א מביא זאת בהרחבה בספרו ברכ"י או"ח סימן רמ אות ד: "ואחרי כתבי זה ימים רבים בא לידי יד כהה קובץ ישן נושן כתיבת יד על קלף ובו פסקי הלכות מרבוואתא קמאי ומצאתי שם שכתב וז"ל, צריך לכל איש להזהיר לאשתו להיות' זריזה ולשמור עצמה מאד, כי הכל מוטל על האשה לשמור ולעשות כפלים יותר מהאיש, כי ארז"ל (ב"ב יז א) ד' מתו בעטיו של נחש בנימין ישי וכלאב, והנה אמר דוד המע"ה (תהלים נא, ז) הן בעון חוללתי, וכו' ודרז"ל כי אשת ישי שמה הצללפונית, וישי היה שונא אותה, והי"ל לישי פלגש, פעם אחת באה אשתו של ישי במקום הפלגש בלא ידיעת ישי ובאותו הלילה נתעברה וילדה ממנו דוד, ודאי דעת הצללפונית היתה על בעלה וכל רעיוניה. ומחשבת ישי לא היתה עליה כלל, כי היה סבור לבא על פלגשו. וכו' וכן ראיה מיעקב אבינו דכתיב ויהי בבקר והנה היא לאה. הרי שכל הלילה היה סבור יעקב להיות עם רחל. וכן ראיה מיהודה ותמר שלא היה יודע מי היא והיא יודעת שחמיה הוא, ויצאו ממנה בנים צדיקים, עכ"לה".
מה נתכוין בכותבו קובץ ישן על קלף כ"י? אחד מחיבורי חכמי אשכנז? תודה רבה

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: חיי אדם על מחלוקת עם הגר"א

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' אוגוסט 04, 2017 5:56 pm

מעיין כתב:כן הי' גם בזכרוני וחפשתי ולא מצאתי
ובחפשי באוצר מצאתי שכן הי' בחכ"א דפוס ראשון [והושמט בדפוסים המאוחרים] וז"ל:
והנה לא נמצא בחבור זה מדברי מחותני הגאון רשכבה"ג מו' אלי' חסיד והוא לסיבת כי שמעתי דיבת רבים המתרעמים עלי שהשגתי עליו באיזה מקומות בחיבורי חיי אדם ובלתי ספק שהאנשים המתרעמים לא ידעו דרך הפוסקים שכן דרך תורתנו הקדושה זה בונה וזה סותר והתלמיד חולק על הרב כמו שכתוב בשלחן ערוך ודרך זה היה נהוג אף בזמן התנאים והאמוראים ובודאי ניחא להגר"א מה שאני מפלפל בדבריו ממי שהוא אומר שפיר קאמר כדאמר ר' יוחנן על בר לקישא ב"מ פד ולכתוב דבריו אף אם לא יהי' נראים לי זה לא אוכל ולכן אחזתי במידת השתיקה להסיר תלונתן מעלי והם עתידים ליתן את הדין כי מנעו נחת רוח להגר"א לפלפל בדבריו והדן אותי לכף זכות ידונו אותו משמים לזכות.

השמטה מהקדמת החכמת אדם

הולשטיין
הודעות: 110
הצטרף: ה' דצמבר 23, 2010 12:30 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הולשטיין » א' אוגוסט 06, 2017 7:01 pm

אבקש מקור לדבר הבא:

שהיו בעלי חסד נטפלים למביאי החטאות ונלווים אליהם בעת הילוכם עם הבהמה לביהמ"ק, ועי"כ לא היה ניכר כ"כ מיהו החוטא, כי היה נבלע בין המלווים אותו. (לא מצאתי המקור לזה, רק הירושלמי הדומה קצת: במקום אשר תשחט העולה תשחט החטאת לפני ה', שלא לפרסם את החטאים.

תודה מראש

אבןטובה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אבןטובה » א' אוגוסט 06, 2017 9:30 pm

אם היית לומד סוטה לב:
לא היית צריך לציין ירושלמי תחת בבלי

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

כאכילתכם כן עבודתכם

הודעהעל ידי מצפה » א' אוגוסט 13, 2017 11:08 pm

מה מקור המאמר 'כאכילתכם כן עבודתכם'?

פרשת_דרכים
הודעות: 142
הצטרף: א' דצמבר 14, 2014 8:52 pm

Re: כאכילתכם כן עבודתכם

הודעהעל ידי פרשת_דרכים » ב' אוגוסט 14, 2017 8:48 am

מצפה כתב:מה מקור המאמר 'כאכילתכם כן עבודתכם'?

לכאורה הוא מאמר העולם כדאמרי אינשי, ואין מקורו בדברי רז"ל

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה » ב' אוגוסט 14, 2017 9:20 pm

לא הובא בשם שום אחד מהצדיקים?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' אוגוסט 14, 2017 10:46 pm

רבים ציינו [גם על כאכילתכם כן תורתכם] למשנה באבות אם אין קמח אין תורה, ולגמ' בב"ק דלא אכלי בישרא דתורא

פייערמאן
הודעות: 113
הצטרף: ד' יוני 22, 2016 5:56 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פייערמאן » ב' אוגוסט 14, 2017 10:50 pm

מצפה כתב:לא הובא בשם שום אחד מהצדיקים?

כמדומני שיש מעשה שאחד מהצדיקים סיפר על המהרי"ט אלגזי שאמר כן.

פייערמאן
הודעות: 113
הצטרף: ד' יוני 22, 2016 5:56 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פייערמאן » ג' אוגוסט 15, 2017 3:11 am

פייערמאן כתב:
מצפה כתב:לא הובא בשם שום אחד מהצדיקים?

כמדומני שיש מעשה שאחד מהצדיקים סיפר על המהרי"ט אלגזי שאמר כן.

מצאתי בספר מגן אבות באבוב.
קבצים מצורפים
מגן אבות.PDF
(240.19 KiB) הורד 370 פעמים

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה » ג' אוגוסט 15, 2017 4:08 pm

יישר כח

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

מקור בספרי הישמח משה

הודעהעל ידי מצפה » ה' אוגוסט 17, 2017 12:21 am

אני זקוק בדחיפות לכתובת איה נכתב הווארט הזה, אם בספרי הישמח משה זיע"א ואם בשמו.
תמצית הענין שבהושע"ר השי"ת שואל את האדם אי מלכא אנא עד האידנא וכו' ואומרים לפניו רבש"ע אמת שלא זו הדרך, אבל אנו מבקשים 'למענך אלקינו הושענא' כי אף שגם הבנים סובלים כאשר אינם על שולחן אביהם, אבל צער ובושה גדולה יותר לאביהם. עכתדה"ק.

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מקור בספרי הישמח משה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' אוגוסט 17, 2017 12:37 am

זה מובא בשם נכדו הקדושת יו"ט.
ראה דברי יואל מועדים ג עמ' שסו ועו, וברך משה ד עמ' לו.

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: מקור בספרי הישמח משה

הודעהעל ידי מצפה » ה' אוגוסט 17, 2017 12:58 am

יישר כחך.
אם תוכל בבקשה להוריד את ב' המקורות הנזכרות, יען כי אין לי כרגע מנוי באוצה"ח המקוון.

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מקור בספרי הישמח משה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' אוגוסט 17, 2017 1:15 am

דברי.PDF
(195.99 KiB) הורד 530 פעמים

ברך.PDF
(181.83 KiB) הורד 327 פעמים

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: מקור בספרי הישמח משה

הודעהעל ידי מצפה » ה' אוגוסט 17, 2017 1:24 am

יישר כח גדול

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' אוגוסט 25, 2017 1:17 am

בדרכי תשובה (סימן קפ"א סק"ד) כתב בשם שו"ת זרע יצחק (סימן י"ב): "שנשאל באחד שגילח הפאות במספריים סמוך לבשר כעין תער,‏ וסבר שמותר לעשות כן,‏ ועכשיו שנודע לו שהוא אסור ורוצה לקבל תשובה,‏ מה תהא תשובתו.‏ והשיב שלדעתו א״צ לקבל תשובה,‏ כיון שהמחבר לא הכריע כדעת האוסרים,‏ וכתב רק בלשון יש לחוש לדבריהם,‏ ועכ״פ גם דעת הרמב״ם המקיל בזה יש לו מקור בש״ס, ע"כ עכ"פ לעניין התשובה על לשעבר בשוגג יש לסמוך על דעת הרמב"ם להקל. עי"ש באורך".
לא מצאתי בשו"ת זרע יצחק

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' אוגוסט 25, 2017 1:27 am

נהר שלום כתב:לא מצאתי בשו"ת זרע יצחק

זרע יצחק אייזנברג עמ' 53 באוצה"ח [בה"ב חסר תחילת התשובה]

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' אוגוסט 25, 2017 1:45 am

בקרו טלה כתב:
נהר שלום כתב:לא מצאתי בשו"ת זרע יצחק

זרע יצחק אייזנברג עמ' 53 באוצה"ח [בה"ב חסר תחילת התשובה]

תודה.

ישראליק
הודעות: 2115
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ו' ספטמבר 01, 2017 4:22 am

ר' אליהו האתמרי זצ"ל בעל ספר שבט מוסר ועוד, מתבטא באחד מספריו שאולי הי' אדם חי אפילו אלף שנים לא הי' משיג דרגתו של הקטן שבשבטי י-ה - משהו כזה

אשמח לקבל מראה מקום המדויק או בערך ללשון הנ"ל.

תודה רבה.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' ספטמבר 01, 2017 5:32 am

ישראליק כתב:ר' אליהו האתמרי זצ"ל בעל ספר שבט מוסר ועוד, מתבטא באחד מספריו שאולי הי' אדם חי אפילו אלף שנים לא הי' משיג דרגתו של הקטן שבשבטי י-ה - משהו כזה
אשמח לקבל מראה מקום המדויק או בערך ללשון הנ"ל.
תודה רבה.

שבט מוסר פרק יא
קבצים מצורפים
שבט מוסר.pdf
(511.39 KiB) הורד 362 פעמים

ישראליק
הודעות: 2115
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ו' ספטמבר 01, 2017 5:58 am

בקרו טלה כתב:
ישראליק כתב:ר' אליהו האתמרי זצ"ל בעל ספר שבט מוסר ועוד, מתבטא באחד מספריו שאולי הי' אדם חי אפילו אלף שנים לא הי' משיג דרגתו של הקטן שבשבטי י-ה - משהו כזה
אשמח לקבל מראה מקום המדויק או בערך ללשון הנ"ל.
תודה רבה.

שבט מוסר פרק יא


רב תודות!

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' ספטמבר 03, 2017 1:49 pm

זכור לי שיש מכתב מהרמ"א אל מרן הבית יוסף ובו כותב בין הדברים שאינו בקי בחכמת הדקדוק.
אודה למי שיראני איה מקום המכתב.
בברכה

הגיונות
הודעות: 980
הצטרף: ש' ינואר 28, 2017 7:44 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הגיונות » א' ספטמבר 03, 2017 2:02 pm

זקן ששכח כתב:זכור לי שיש מכתב מהרמ"א אל מרן הבית יוסף ובו כותב בין הדברים שאינו בקי בחכמת הדקדוק.
אודה למי שיראני איה מקום המכתב.
בברכה

מפורסמת האיגרת שכתב המהרש"ל לרמ"א ובה מוכיח את הרמ"א על שגיאותיו בתחביר ובדקדוק.

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' ספטמבר 03, 2017 2:05 pm

הגיונות כתב:
זקן ששכח כתב:זכור לי שיש מכתב מהרמ"א אל מרן הבית יוסף ובו כותב בין הדברים שאינו בקי בחכמת הדקדוק.
אודה למי שיראני איה מקום המכתב.
בברכה

מפורסמת האיגרת שכתב המהרש"ל לרמ"א ובה מוכיח את הרמ"א על שגיאותיו בתחביר ובדקדוק.

לא לכך כוונתי אלא לאגרת בה כותב הרמ"א בעצמו שאינו יודע בחכמה זו.

הגיונות
הודעות: 980
הצטרף: ש' ינואר 28, 2017 7:44 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הגיונות » א' ספטמבר 03, 2017 2:07 pm

ראה בתשובותיו סי' ז': "מימי לא למדתי חכמת הדקדוק" (וזהו ממענה הרמ"א למהרש"ל).

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' ספטמבר 03, 2017 2:17 pm

הגיונות כתב:ראה בתשובותיו סי' ז': "מימי לא למדתי חכמת הדקדוק" (וזהו ממענה הרמ"א למהרש"ל).

תודה רבה.

פלוריש
הודעות: 2614
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ה' ספטמבר 14, 2017 9:58 pm

אני מחפש מקום בו הרוגוצ'בר כותב שאם בשיעור שלם יש איסור, חצי השיעור הוא אותה מהות ואיכות של איסור ורק הכמות חסרה, ולכן חצי שיעור אסור מן התורה למרות שחיוב מלקות חל רק בשיעור שלם, ולפי זה, שדין חצי שיעור שייך לא רק באכילה אלא גם באיסורים אחרים (כגון המבשל חצ"ש של בשר וחלב).
תודה רבה!

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרומי » ה' ספטמבר 14, 2017 10:18 pm

ראיתי בלקוטי שיחות חלק ז ע' 110 שמציין למפענח צפונות עמ' קפה ואילך. ואינו תח"י.

פלוריש
הודעות: 2614
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ו' ספטמבר 15, 2017 2:07 am

תודה רבה!

ושא_נס
הודעות: 1473
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

וכבר אמרו כי ההערה על הספק חצי ידיעה

הודעהעל ידי ושא_נס » ג' ספטמבר 26, 2017 10:52 pm

אחד מחכמי איטליה במאה הי"ו: "וכבר אמרו כי ההערה על הספק חצי ידיעה".
מי האומרים והיכן בא מאמרם?
תודה רבה

קאצ'קלה
הודעות: 1543
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' ספטמבר 28, 2017 11:08 pm

ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

פלגינן
הודעות: 3251
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי פלגינן » ו' ספטמבר 29, 2017 7:53 am

קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

שמעתי כי בקרוב עומד להתפרסם מאמר מקיף ביותר על רבי לא, ובו מטפל גם בבעיות כאלו.

קאצ'קלה
הודעות: 1543
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' ספטמבר 29, 2017 1:28 pm

פלגינן כתב:
קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

שמעתי כי בקרוב עומד להתפרסם מאמר מקיף ביותר על רבי לא, ובו מטפל גם בבעיות כאלו.

המאמר המקיף ההוא הגיע לידי לשם הגהה, ולא מצאתי בו התייחסות לשמועה כזו בשם החזו"א.

עיניו כיונים
הודעות: 364
הצטרף: א' ינואר 04, 2015 11:32 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עיניו כיונים » ו' ספטמבר 29, 2017 2:06 pm

קאצ'קלה כתב:ראיתי למי שמביא מפי השמועה:
לפי דוגמא מפורסמת שמביאים בשם החזון איש, ניתן למצוא בירושלמי קטע כזה:
אמר רבי לא וכו'.
עכשו יש לתהות איך עלינו לגרוס את הדברים:
אמר רבי: לא, וכו' כלומר המימרה הקודמת נשללת, והעיקר כהמשך הסוגיא.
אמר רבי: לא וכו', כלומר נשלל המשך הסוגיא.
או אפילו
אמר רבי לא: כי לא הוא שם אדם, הוא עולא כשמו בבבלי.


האם ידוע למישהו מקור לשמועה זו בשם החזו"א?

מקובל שרבי לָא הוא רבי אילעא(י) או אילא של הבבלי. עולא של הבבלי נקרא בירושלמי באותו שם: עולא/ה בר ישמעאל.

קאצ'קלה
הודעות: 1543
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' ספטמבר 29, 2017 2:36 pm

עיניו כיונים כתב:מקובל שרבי לָא הוא רבי אילעא(י) או אילא של הבבלי. עולא של הבבלי נקרא בירושלמי באותו שם: עולא/ה בר ישמעאל.

צודק. הבחנתי בטעות זו של הכותב הנ"ל. ואכן במאמר המקיף על 'רבי לא' מובאים מקורות חזקים לכך ש'רבי לא' הוא רבי אילא/אלעאי של הבבלי [והירושלמי!].

איש פלוני
הודעות: 809
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm
יצירת קשר:

חיפוש מקור המדרש

הודעהעל ידי איש פלוני » א' אוקטובר 08, 2017 7:54 pm

מצאתי כתוב "איתא דיש עקרב הנושך לחמה ולבנה ומיראתם ממנו הולכין בסדרן" מישהו יודע מה המקור?

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

שלמה המלך בנה רכבת

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' אוקטובר 18, 2017 12:31 am

ראיתי לפני שנים באחד מספרי רבינו הבן איש חי ששלמה המלך עשה רכבת.
מי יראנו איפה כתב זאת

חיימקה
הודעות: 1328
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: שלמה המלך בנה רכבת

הודעהעל ידי חיימקה » ד' אוקטובר 18, 2017 2:20 am


מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מיכאל1 » ד' אוקטובר 18, 2017 6:35 am

פלוריש כתב:אני מחפש מקום בו הרוגוצ'בר כותב שאם בשיעור שלם יש איסור, חצי השיעור הוא אותה מהות ואיכות של איסור ורק הכמות חסרה, ולכן חצי שיעור אסור מן התורה למרות שחיוב מלקות חל רק בשיעור שלם, ולפי זה, שדין חצי שיעור שייך לא רק באכילה אלא גם באיסורים אחרים (כגון המבשל חצ"ש של בשר וחלב).
תודה רבה!

אולי הכוונה לצפנת פענח סי' רפ"ח


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 167 אורחים