מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בקשת מקורות דחופה

חיפושי מקורות וכדומה
אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ג' דצמבר 07, 2010 12:51 pm

בקשת מקורות דחופה:
א. מקוה מטהר בשעת עליה ממנו
ב. אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה
ג. עמו אנכי בצרה, אל תקרי בצרה אלא בציר"י, שבזמן החורבן יש רק שתי נקודות, ה' וישראל, ובזמן הבית יש שלש נקודות כסגו"ל, ה', ישראל והמקדש
תודה מראש למסייעים

יצג
הודעות: 1077
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:38 am

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי יצג » ג' דצמבר 07, 2010 1:48 pm

על טבילה עי' כ"מ הלכות אבוה"ט פט"ו ה"ז. וראה במהדורת פרנקל שם מראי מקומות ע"ז.

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ג' דצמבר 07, 2010 1:52 pm

יצג, תודה רבה. רק תיקון קל: פ"ו הט"ז. אכן מצאתי שם ובנסמן בפרנקל, וכן באנצ"פ ע' טבילה.

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אליחי » ג' דצמבר 07, 2010 4:36 pm

אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה

בדיחה נאה

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 07, 2010 7:40 pm

אליחי כתב:
אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה

בדיחה נאה

יקירנו, הכלל נא את הבדיחה יחד עם הבדיחה על מסכת חנוכה, וד"ל.
האם אינך סבור שהכותב העתיק מספר מסויים, שמן הסתם כתבו אדם שידע פרק או שנים בתורה? ודוגמתי דלעיל לך אמורה, כי מתון מתון ד' מאה זוזי שויא.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי שמח תשמח » ג' דצמבר 07, 2010 10:33 pm

זקן, אל נא באפך. מסתמא הוא ר"ל חידוד נאה.

שומר מסורת
הודעות: 178
הצטרף: ש' יולי 31, 2010 9:57 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי שומר מסורת » ג' דצמבר 07, 2010 10:43 pm

אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
א. מקוה מטהר בשעת עליה ממנו
,

עיין בספר שם ותרו"נ
קבצים מצורפים
טבילה.pdf
(94.71 KiB) הורד 546 פעמים

שומר מסורת
הודעות: 178
הצטרף: ש' יולי 31, 2010 9:57 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי שומר מסורת » ג' דצמבר 07, 2010 10:56 pm

אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
ב. אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה

עיין שם ותרו"נ -
דא"ג ש"ש, אינך צריך לדון לכף זכות כל כסיל שמזלזל בכ"ד שבקדושה..
קבצים מצורפים
שיראנה.PDF
(146.63 KiB) הורד 359 פעמים

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ג' דצמבר 07, 2010 11:06 pm

שומר מסורת, תודה רבה!

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ג' דצמבר 07, 2010 11:30 pm

אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
ג. עמו אנכי בצרה, אל תקרי בצרה אלא בציר"י, שבזמן החורבן יש רק שתי נקודות, ה' וישראל, ובזמן הבית יש שלש נקודות כסגו"ל, ה', ישראל והמקדש.
תודה מראש למסייעים

מקור:
ספה"ק 'לקוטי שושנים' להגה"ק ר' שמשון מאוסטרופולי, עמ' טו, ד"ה עמו אנכי בצרה.

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 08, 2010 12:14 am

שומר מסורת כתב:דא"ג ש"ש, אינך צריך לדון לכף זכות כל כסיל שמזלזל בכ"ד שבקדושה..

היאך נהיה כל פירוש מעוות לדבר שבקדושה.
ואם חוץ משומר מסורת אף שומר אמת היית, לא היית מקבל כזה פירוש, ומה היית אומר אם כך היו מפרשים דבריך שלך.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי יאיר » ד' דצמבר 08, 2010 12:34 am

לא ברור לי אם יש כאן מחלוקת..הרי ברור לכולם שהפשט ל' ראייה ואילו "עד שיראנה" -מלשון יראה הוא פירוש ע"ד ההלצה/הרמז.
היש חולקים בדבר?

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי גלילי » ד' דצמבר 08, 2010 12:43 am

יאיר כתב:לא ברור לי אם יש כאן מחלוקת..הרי ברור לכולם שהפשט ל' ראייה ואילו "עד שיראנה" -מלשון יראה הוא פירוש ע"ד ההלצה/הרמז.
היש חולקים בדבר?

החילוק הוא בהתבטאות,
יש בדרך הלצה, ויש בדיחה נאה...

אליהוא
הודעות: 1055
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אליהוא » ד' דצמבר 08, 2010 12:55 am

אליחי. מפני מה בדיחה זו נאה בעיניך?

אליחי
הודעות: 143
הצטרף: ד' נובמבר 10, 2010 9:00 am

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אליחי » ד' דצמבר 08, 2010 1:02 am

אליהוא כתב:אליחי. מפני מה בדיחה זו נאה בעיניך?

אמת שאינה נאה. אמנם נאה הוא לראות היאך מתעקשים לדחוף את עצמם אף לספר שהם כה לא מסתדרים אתו {ושמא היה ראוי לפתוח פורום "יחס ... לתלמוד"}.

שומר מסורת
הודעות: 178
הצטרף: ש' יולי 31, 2010 9:57 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי שומר מסורת » ד' דצמבר 08, 2010 7:40 am

אליחי כתב:
שומר מסורת כתב:דא"ג ש"ש, אינך צריך לדון לכף זכות כל כסיל שמזלזל בכ"ד שבקדושה..

היאך נהיה כל פירוש מעוות לדבר שבקדושה.
ואם חוץ משומר מסורת אף שומר אמת היית, לא היית מקבל כזה פירוש, ומה היית אומר אם כך היו מפרשים דבריך שלך.

קודם כל שמחתי שהבנת כוונתי, אבל אסביר יותר, כיון שהפירוש כאן הוא דבר חיובי כמובן, דאין ענין סתם בראיה אלא ראיה מעמיקה, ע"כ כאב ליבי לראותך מזלזל בזה, בפרט שמה ענין היה לך להוסיף שטות זו, סתם להכעיס ולזלזל, מילא אם היה מציג בתור שאלה ניחא, אבל חיפש מקור. ובפרט אחר שיש שפירשו כך את הספר חסידים, שאילו כנראה חתר המחפש,
ובפרט דהרי לולי שידעת שהכס"מ אומר שהטבילה מטהרת בעליה, היית ג"א בדיחה נאה!
נערך לאחרונה על ידי שומר מסורת ב ד' דצמבר 08, 2010 8:40 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ד' דצמבר 08, 2010 8:25 am

לשומר המסורת.
אכן אני מצאתי דבר זה מובא בשם לקוטי שושנים למהר"ש מאוסטרופולי, וחפשתיו בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ד' דצמבר 08, 2010 8:26 am

מצאתי את ה"ווארט" על "שיראנה" מובא בשם המנחת אלעזר, ללא רישום מקור מדויק.

נלענד
הודעות: 18
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 12:25 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי נלענד » ד' דצמבר 08, 2010 11:58 am

אורח לרגע כתב
בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!

בתולדות רבינו שמשון הנספח לניצוצי שמשון [לקט מאמרי הקדוש רבי שמשון, ע"י הג"ר אברהם יעקב באמבאך שליט"א, תשמ"א] עמ' לד: ילקוט חידושי אגדה מרבינו מפי השמועה, מביא הדרשן רבי משה... מטשודנוב... בספרו קהלת משה... לבוב תקנ"ג... מו"ל ליקוטי שושנים במונקאטש תרס"ב [היא המצולמת באוצר] צירפם לספרו.
אגב חבל שאין הניצוצי שמשון באוצר.

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ד' דצמבר 08, 2010 6:05 pm

נלענד כתב:אורח לרגע כתב
בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!

בתולדות רבינו שמשון הנספח לניצוצי שמשון [לקט מאמרי הקדוש רבי שמשון, ע"י הג"ר אברהם יעקב באמבאך שליט"א, תשמ"א] עמ' לד: ילקוט חידושי אגדה מרבינו מפי השמועה, מביא הדרשן רבי משה... מטשודנוב... בספרו קהלת משה... לבוב תקנ"ג... מו"ל ליקוטי שושנים במונקאטש תרס"ב [היא המצולמת באוצר] צירפם לספרו.
אגב חבל שאין הניצוצי שמשון באוצר.

מוזר בעליל. אין שם שם הפסק, מעבר עמוד או כל סימן אחר העלול ללמד כי משני רועים ניתן הספר. ענין של זדון שלילי, או של "אם בקשת ליחנק התלה באילן גדול"?

נלענד
הודעות: 18
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 12:25 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי נלענד » ד' דצמבר 08, 2010 7:38 pm

אורח לדגע כתב
מוזר בעליל. אין שם שם הפסק, מעבר עמוד או כל סימן אחר העלול ללמד כי משני רועים ניתן הספר. ענין של זדון שלילי, או של "אם בקשת ליחנק התלה באילן גדול"?

נכון!
אבל לבני דורנו קשה לדון את בני הדורות הקודמים.
יהודי כמו ר' משה נאמיס מו"ס במונקטש [המו"ל הנוכחי] ודומיו, מחפש להרויח כמה אג' על ידי ספרון שיוכל להפיץ בבתי כנסת ע"י רוכלים, שואל ת"ח או יודע ספר מה כדאי, הלה מגלה אזנו שיש תחת ידו ספר חשוב וקטן שמתאים למטרה זו, הולך לבית דפוס, לאחר כמה ימים בא לקבל את התוצרת החדשה, והמדפיס מסביר לו שנשאר נייר בגליון, וחבל עליו. חוזר לחפש אצל יודעי ספר ומציעים לו השלמה מהקהלת משה. הנ"ל לוקח את הקהלת משה ומביא לבית הדפוס. ואין לו מושג אפילו שאם יציין זאת על השער שהוסיף לספר ישביח מקחו. - הוא רוצה רק לראות את הספר מודפס שיוכל לשלוח 300 עותקים לחביריו ולכסות שבוע אוכל לילדיו.
ואתה דורש ממנו שינהג לפי כללי המו"ל דהיום. יציין מה חדש ומה ישן.

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ד' דצמבר 08, 2010 9:12 pm

אורח לרגע כתב:לשומר המסורת.
אכן אני מצאתי דבר זה מובא בשם לקוטי שושנים למהר"ש מאוסטרופולי, וחפשתיו בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!

'אמרתי אחכמה' הוא זה שהביא את ה'לקוטי שושנים' עם הציון המדוייק.
חמרא לטבא וטיבותיה לשקייה...

אורח לרגע
הודעות: 11
הצטרף: ג' דצמבר 07, 2010 12:47 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אורח לרגע » ד' דצמבר 08, 2010 9:21 pm

אמרתי אחכמה. צודק. מחילה. אכן חמרא למרא וטיבותא רבתא לשקייה... עזרתני מאד.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי המעיין » ד' דצמבר 08, 2010 10:20 pm

קודם כל שמחתי שהבנת כוונתי, אבל אסביר יותר, כיון שהפירוש כאן הוא דבר חיובי כמובן, דאין ענין סתם בראיה אלא ראיה מעמיקה, ע"כ כאב ליבי לראותך מזלזל בזה, בפרט שמה ענין היה לך להוסיף שטות זו, סתם להכעיס ולזלזל, מילא אם היה מציג בתור שאלה ניחא, אבל חיפש מקור. ובפרט אחר שיש שפירשו כך את הספר חסידים, שאילו כנראה חתר המחפש,
ובפרט דהרי לולי שידעת שהכס"מ אומר שהטבילה מטהרת בעליה, היית ג"א בדיחה נאה!


קראתי ולא הבנתי הספר דברי חיל שהובא כאן לא מפרש את דברי הגמרא שיראנה לשון יראה כי זה באמת עיוות הפשט אלא אומר להיפך שהגמרא שאמרה יראנה התכוונה וודאי לראייה והס"ח שאמר ישרה בעיניו כוונתו בהנהגה (אפשר להתווכח על הפשט בס"ח) אבל בגמרא זה לא הפשט אלא שיחה/מליצה/הלצה נאה או פחות נאה כל אחד לטעמו.

ובקשר לכס"מ אין לזה קשר בכלל לבדיחה נאה השאלה אם הטהרה במקווה היא בשעת הכניסה או בשעת היציאה לא מוכרעת מלשון חז"ל הפשוטה באופן שהכס"מ הוציא משהו מידי פשוטו ומה שייך זה לזה.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: בקשת מקורות דחופה

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' דצמבר 08, 2010 10:48 pm

אליחי כתב:
אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה

בדיחה נאה

הנה מקור ה"בדיחה". (לא ממש אבל בערך).
קבצים מצורפים
1.JPG
1.JPG (56.99 KiB) נצפה 7163 פעמים


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 94 אורחים