אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה
אליחי כתב:אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה
בדיחה נאה
אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
א. מקוה מטהר בשעת עליה ממנו
,
אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
ב. אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה
אורח לרגע כתב:בקשת מקורות דחופה:
ג. עמו אנכי בצרה, אל תקרי בצרה אלא בציר"י, שבזמן החורבן יש רק שתי נקודות, ה' וישראל, ובזמן הבית יש שלש נקודות כסגו"ל, ה', ישראל והמקדש.
תודה מראש למסייעים
שומר מסורת כתב:דא"ג ש"ש, אינך צריך לדון לכף זכות כל כסיל שמזלזל בכ"ד שבקדושה..
יאיר כתב:לא ברור לי אם יש כאן מחלוקת..הרי ברור לכולם שהפשט ל' ראייה ואילו "עד שיראנה" -מלשון יראה הוא פירוש ע"ד ההלצה/הרמז.
היש חולקים בדבר?
אליהוא כתב:אליחי. מפני מה בדיחה זו נאה בעיניך?
אליחי כתב:שומר מסורת כתב:דא"ג ש"ש, אינך צריך לדון לכף זכות כל כסיל שמזלזל בכ"ד שבקדושה..
היאך נהיה כל פירוש מעוות לדבר שבקדושה.
ואם חוץ משומר מסורת אף שומר אמת היית, לא היית מקבל כזה פירוש, ומה היית אומר אם כך היו מפרשים דבריך שלך.
בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!
נלענד כתב:אורח לרגע כתבבספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!
בתולדות רבינו שמשון הנספח לניצוצי שמשון [לקט מאמרי הקדוש רבי שמשון, ע"י הג"ר אברהם יעקב באמבאך שליט"א, תשמ"א] עמ' לד: ילקוט חידושי אגדה מרבינו מפי השמועה, מביא הדרשן רבי משה... מטשודנוב... בספרו קהלת משה... לבוב תקנ"ג... מו"ל ליקוטי שושנים במונקאטש תרס"ב [היא המצולמת באוצר] צירפם לספרו.
אגב חבל שאין הניצוצי שמשון באוצר.
מוזר בעליל. אין שם שם הפסק, מעבר עמוד או כל סימן אחר העלול ללמד כי משני רועים ניתן הספר. ענין של זדון שלילי, או של "אם בקשת ליחנק התלה באילן גדול"?
אורח לרגע כתב:לשומר המסורת.
אכן אני מצאתי דבר זה מובא בשם לקוטי שושנים למהר"ש מאוסטרופולי, וחפשתיו בספר זה הנמצא במאגר די בי אס, ולא מצאתיו. כעת בדקתי באוצר על פי הציון שלך וכמובן שמצאתי. בבדיקה מצאתי בדי בי אס לא הובא הספר בשלימותו. מוזר.
איך שיהיה, תודה רבה לך!
קודם כל שמחתי שהבנת כוונתי, אבל אסביר יותר, כיון שהפירוש כאן הוא דבר חיובי כמובן, דאין ענין סתם בראיה אלא ראיה מעמיקה, ע"כ כאב ליבי לראותך מזלזל בזה, בפרט שמה ענין היה לך להוסיף שטות זו, סתם להכעיס ולזלזל, מילא אם היה מציג בתור שאלה ניחא, אבל חיפש מקור. ובפרט אחר שיש שפירשו כך את הספר חסידים, שאילו כנראה חתר המחפש,
ובפרט דהרי לולי שידעת שהכס"מ אומר שהטבילה מטהרת בעליה, היית ג"א בדיחה נאה!
אליחי כתב:אורח לרגע כתב:אסור לקדש האשה עד שיראנה - פירוש עד שיבדוק מידת יראתה
בדיחה נאה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 94 אורחים