הודעהעל ידי אתנחתא » ה' אוקטובר 21, 2010 12:08 am
הבנתי כעת מה אתה מחפש. מקור דעת הרמב"ם הוא שם ובאגרות תחיית המתים ובריש חלק שמשיח ימות וכו'. דעת הרמב"ן היא כמבואר בשער הגמול, רק שבעל ספר העקרים מוסיף חידוד וביאור מדיליה, הן בדעת הרמב"ם שדעתו פשוטה שענין תחיית המתים הוא רק הדבר הנסי של חזרת הנשמה בגוף ואחר כך ימותו, ובעיקר מחדד את דברי הרמב"ן על פי דברי תלמיד הרמב"ן והרא"ה במס' ברכות (והוא בברכות ל, ב ועיין במהדורת אהבת שלום שנשמט מהם שתוכנו הובא בספר העקרים), ועיקר דבריו בזה הם במאמר ד פרק ל' ועיין שם בארוכה.