בן באג באג כתב:שאלה מפורסמת וידועה (איה מקורה ?!) למה טיפש לא נוהג לפעמים "בטעות" בחוכמה?....
חשבתי לומר דצ"ל שמוחו מקולקל אך לא בצורה רנדומלית, והולך הוא בעקביות ל'שיטתו',
ושיטת הקילקול האחידה מונעת הימנו לנהוג בחכמה גם בטעות
נשמע הגיוני אך מה"ת ואפשר לחלוק
ההוכחה לדעתי לפו"ר היא משלמה המלך ע"ה דהיה חכם אף מן השוטים
ואם נקטינן כדלעיל, אתי שפיר, דהבין וקלט את קו מחשבתם תוקפו ואיכותו וכיצד ינהג וייחשוב
משא"כ אי נימא דמוחו מקולקל ושבור לגמרי ומוציא פעולות אקראיות א"כ כיצד יוכל לצפותן שלא ברוה"ק
חכם באשי כתב:המדרש ש"ויחכם שלמה מכל האדם - אפילו מן השוטים", ממוצא!
אכשר דרא כתב:מדרש פירושו "דרש" על התורה, כפי שמבאר הרמב"ן בויכוח, ואין לשרטט בחינם גבול תחתון ל'מדרשים'.
חכם באשי כתב:הנך תולה לא תניא בדלא תניא, וערבך - ערבא צריך.
המדרש ש"ויחכם שלמה מכל האדם - אפילו מן השוטים", ממוצא!
בן באג באג כתב:האמת שאף אם אין אמרת חז"ל כזו, בכ"ז משמעות ההכללה "מכל אדם" שבתבל ובכל הזמנים, מחוייב ההכללה שגם מן השוטים קאי, דאחרת לא מכולם היה,
חכם באשי כתב:בן באג באג כתב:האמת שאף אם אין אמרת חז"ל כזו, בכ"ז משמעות ההכללה "מכל אדם" שבתבל ובכל הזמנים, מחוייב ההכללה שגם מן השוטים קאי, דאחרת לא מכולם היה,
ומניין לך ששוטה הוא בכלל "אדם"?
חכם באשי כתב:בן באג באג כתב:האמת שאף אם אין אמרת חז"ל כזו, בכ"ז משמעות ההכללה "מכל אדם" שבתבל ובכל הזמנים, מחוייב ההכללה שגם מן השוטים קאי, דאחרת לא מכולם היה,
ומניין לך ששוטה הוא בכלל "אדם"?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים