מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בקשת מקורות בספר כתב יד לתלמיד רמ"ע מפאנו

חיפושי מקורות וכדומה
הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

בקשת מקורות בספר כתב יד לתלמיד רמ"ע מפאנו

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:23 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת להשאלה

ואם אין לו עני לעשות עמו צדקה, אמרו בשם החכם לוריא זצ"ל (*)שיתן איזה דבר ממה שנמצאת בסעודה לשני מסובין, ואף אם יהיו מבני ביתו יעלה לו לשם צדקה

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: כשהלימוד בג' רישין, בסוד עטרה לראש צדיק

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:26 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת להשאלה

כשהלימוד הוא בתלת רישין, כלומר אף על פי שהעשירית אינה בגלוי היא בקרבם, בסוד (*) עטרה לראש צדיק

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: חכם אחד הודיע כל האפיפיורים שיבואו זא"ז קודם היותם?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:28 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

הכל צפוי, והרשות נתונה. פשיטות המשנה הזאת הוא להורות שהעולם מתנהג על פי ג' דברים, וכל אחד מהם שולטת על התחתונה על סדר הכתובים במשנה. והם, המערכה, והבחירה, וההשגחה, הכל צפוי מהמערכה, כי כן אנו רואים שחכמי התכונה (*) ידעו את המקרים שיארעו לאדם מיום הולדו עד יום מותו. וכן שמענו מחכם מחכמי האומות שהודיע כל האפיפיורים שיבואו זה אחר זה קודם היותם ממאות שנים (*).

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: הקב"ה קודם בריה"ע הראה לכל הנשמות שכרן ועונשן?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:30 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

עוד בלימודי החכם האלקי ז"ל כתוב (*), כי השם יתברך קודם בריאת העולם הראה לכל הנשמות שכרן ועונשן, אם ייטיבו או ירעו, ונתן בבחירתם לבחור במה שירצו, כי הטוב והרע כבר היה שרשם לעולמים מיום שעלה ברצונו לברוא העולם.

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: דרושים דרוש נ"א, מה זה?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:31 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

אם אין דעת אין בינה. דע כי אין דעת בפועל אלא בנקודת בינה שממנה נתקן רישא דאריך, וכן מבינה ולמטה, והוא לצורך הזווג, שהזווג בכל מקום הוא כלילות החסדים והגבורות יחד, והדעת מזווגם, וכשנשברו הכלים ממלכין קדמאין ועלו אורות לבינה, וכל חזרה הוא דין בהתחברם עם הגבורות דידה חשבה להשבר, ולולא הדעת שבכל מקום שהוא הוא שורש המתקלא לזווג החסדים והגבורות כנזכר וזווגם שם, לא היתה יכולה לעמוד מצד תוקף הגבורות. ועל כן אם אין דעת אין בינה, שהיתה נשברת, ואם אין נקודת הבינה דמנא בוצינא דקדרינותא היינו ממצב הגבורות דמנה מתערין, אין צורך לדעת, כי למציאות התפשטות החסדים בלבד היה די בנקודת חכמה, כנראה בדרושים דרוש נ"א (*)

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: חידו"ת שמחדש האדם עולים למעלה ואומרים פלוני חדשני

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:33 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

תן לו משלו ...ומיעצו לעסוק בלימוד סתרי תורה, ויבקש להוסיף ולחדש לימודים, כי הם עולים לפניו יתברך ואומרים פלוני חדשני (*)

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: אילן הוא עולם התוהו, מקובלים הראשונים?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:35 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.

תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

אילן הוא עולם התוהו, כי כן קראו המקובלים הראשונים (*) אילן

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: אלשיך פי' חכמתו מתקיימת על אהרן הגהן שעמדה לו גדולתו

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:48 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.
תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

על דרך מה שפירש החכם אלשיך זלה"ה (*) חכמתו מתקיימת, על אהרן הכהן שעמדה לו גדולתו - היא הכהונה - מפני שנתיירא מהחטא, ותמיד היה חטאו לפניו, עד שהיה המזבח דומה לו לעגל (תרגום יונתן ויקרא ט, ז), ולפיכך היה בוש ליקרב אצלו, עד שמשה אמר לו (ויקרא ט, ז) קרב אל המזבח, ועל כן עמדה לו חכמתו היא כהונתו.

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: משל לבן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:51 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.
תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

בן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן, האם מישהו מכיר את המשל הזה

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: פנקס הוא האויר וכל מה שאדם עושה נרשם בו

הודעהעל ידי הוד_והדר » ב' ספטמבר 20, 2010 11:52 pm

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.
תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

הפנקס פתוח. כתב מורי זלה"ה [הוא הרמ"ע מפאנו] כי הפנקס הוא האויר, וכל מה שאדם עושה נרשם בו, כי האויר יש בו ממשות אף אם אינו נראה לעין, כי אחד מארבעה יסודות הוא, והוא פתוח, שבכל מקום שהאדם הולך שם נמצא

מקורו איה בכתבי הרמ"ע מפאנו?

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

מקור: דרך ארץ היא שכינת עוזו יתברך?

הודעהעל ידי הוד_והדר » ג' ספטמבר 21, 2010 12:06 am

כמעשינו בראשונה, כך מעשינו כעת ברביא ובהמשכה, במסגרת עבודתי בההדרת כתב יד אחד לתלמיד מהרמ"ע מפאנו, יש כמה מקורות שאחרי העיון לא מצאתי מקום כבודם איה, ואבקש בזה את עזרת החברים הגולשים פה - ואתנצל בהקדם על אלו החברים שאין ברצונם לעזור והדבר בא עליהם כטורח גדול, אבקשם לדלג על האשכולות שלי ולא לשפוך עליהם את זעמם.
תודה רבה לכל העונים והמסייעים


וכעת לשאלתינו

דרך ארץ היא שכינת עוזו יתברך (*)

חסיד חבד
הודעות: 162
הצטרף: ש' אוגוסט 21, 2010 9:05 pm
מיקום: ארה"ק ת"ו

Re: מקור: משל לבן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה?

הודעהעל ידי חסיד חבד » א' אוקטובר 03, 2010 9:20 pm

הוד_והדר כתב:בן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן, האם מישהו מכיר את המשל הזה


מה המשך המשל? ריבוי משלים עוסקים בעניין זה.

הוד_והדר
הודעות: 2557
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:53 am

Re: מקור: משל לבן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה?

הודעהעל ידי הוד_והדר » א' אוקטובר 03, 2010 10:35 pm

חסיד חבד כתב:
הוד_והדר כתב:בן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן, האם מישהו מכיר את המשל הזה


מה המשך המשל? ריבוי משלים עוסקים בעניין זה.


המחבר אינו מעתיק את כל המשל, אבל להבנת הענין יותר אעתיק את כל הקטע

המבזה את המועדות. איתא בזוהר (ח"ג צד, א) שאלו מלאכי השרת להקדוש ברוך הוא מה להם לישראל לשמוח במועדות אחרי היותם באים ממקום הקדש. אמר להם הקדוש ברוך הוא, וכי ישראל לאו קדש נינהו ואיקרון קדש, לון אתחזי לזמנא אושפיזא דילי, חד מסטרא דילי דהא אינון דביקין בי, וחד מסטרא דקדש דכתיב (ירמיה ב, ג) קדש ישראל לה', הואיל וישראל איקרון קדש אושפיזא דלהון הוא ודאי, בגין דזמינו דהאי אושפיזא מקדש הוא דכתיב (ויקרא כג, ב) מקראי קדש. פתחי כלהו ואמרי (תהלים קמד, טו) אשרי העם שככה לו. והענין הוא, כי קדושת הימים האלו נמשכת מהתעוררות קדושה העליונה שחפץ הוא יתברך להוריד לעולם תחתון, ולעולם אין דבר עליון מתעורר אלא לעומת התעוררות התחתון, ועל כן אנו מזמינים בשבתות וימים טובים הקדושה לבא לחול עלינו, אם בתפלה ואם בקדושה, ובהיות מלאכי השרת יודעים גודל קדושת הימים האלו, הם תמהים ומחשיבים לעזות לישראל שיזמינו אותם לבא ביניהם, ועל כן אומרים להקדוש ברוך הוא: מה להם לישראל לעשות כן. ומשיב להם הקדוש ברוך הוא, כי הם בניו, ועם היותם לבושים בלבוש חומרי הרי הם כבן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן

יצג
הודעות: 1077
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:38 am

Re: בקשת מקורות בספר כתב יד לתלמיד רמ"ע מפאנו

הודעהעל ידי יצג » א' אוקטובר 03, 2010 11:20 pm

בנוגע לאפיפיורים ראה כאן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7% ... 7%99%D7%9D

חסיד חבד
הודעות: 162
הצטרף: ש' אוגוסט 21, 2010 9:05 pm
מיקום: ארה"ק ת"ו

Re: בקשת מקורות בספר כתב יד לתלמיד רמ"ע מפאנו

הודעהעל ידי חסיד חבד » ש' אוקטובר 09, 2010 11:03 pm

מדוע משל? זהו דימוי (כנראה מפרי המחבר בעצמו) לנש"י, שהם כבן מלך אך לובשים לבושי עובדי אדמה (היינו=אומות העולם).


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים