חסיד חבד כתב:הוד_והדר כתב:בן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן, האם מישהו מכיר את המשל הזה
מה המשך המשל? ריבוי משלים עוסקים בעניין זה.
המחבר אינו מעתיק את כל המשל, אבל להבנת הענין יותר אעתיק את כל הקטע
המבזה את המועדות. איתא בזוהר (ח"ג צד, א) שאלו מלאכי השרת להקדוש ברוך הוא מה להם לישראל לשמוח במועדות אחרי היותם באים ממקום הקדש. אמר להם הקדוש ברוך הוא, וכי ישראל לאו קדש נינהו ואיקרון קדש, לון אתחזי לזמנא אושפיזא דילי, חד מסטרא דילי דהא אינון דביקין בי, וחד מסטרא דקדש דכתיב (ירמיה ב, ג) קדש ישראל לה', הואיל וישראל איקרון קדש אושפיזא דלהון הוא ודאי, בגין דזמינו דהאי אושפיזא מקדש הוא דכתיב (ויקרא כג, ב) מקראי קדש. פתחי כלהו ואמרי (תהלים קמד, טו) אשרי העם שככה לו. והענין הוא, כי קדושת הימים האלו נמשכת מהתעוררות קדושה העליונה שחפץ הוא יתברך להוריד לעולם תחתון, ולעולם אין דבר עליון מתעורר אלא לעומת התעוררות התחתון, ועל כן אנו מזמינים בשבתות וימים טובים הקדושה לבא לחול עלינו, אם בתפלה ואם בקדושה, ובהיות מלאכי השרת יודעים גודל קדושת הימים האלו, הם תמהים ומחשיבים לעזות לישראל שיזמינו אותם לבא ביניהם, ועל כן אומרים להקדוש ברוך הוא: מה להם לישראל לעשות כן. ומשיב להם הקדוש ברוך הוא, כי הם בניו, ועם היותם לבושים בלבוש חומרי הרי הם כבן מלך ששלחו אביו לדור עם עובדי אדמה ולובש לבושיהן