גאולה בקרוב כתב:לעיתים יוצא לראות בספרים נדפסים שהכותב בהקדמתו לספר משבח את אשתו בכל מיני ענינים וכו'.
ולהעיר, שהוא נגד מידת הצניעות לכאורה אם מכירים אותה [גם אם אין בעיה בעצם הזכרת שמה, וכידוע שלא כו"ע מחמירים לכתוב בהזמנות לחתונה ובר מצוה "ורעייתו"],
וגם סותר את "והצנע לכת", שלכאורה משבח את עצמו ומשפחתו,
וגם מצד האמת, מה נפקא מינה שכו"ע צריכים לדעת זאת?
ודי שיכתוב הכרת הטוב צנועה, וגם זה לאו דוקא נצרך אלא שכבר הורגלו בכך ומי שלא יעשה זאת "יחשד" בבעיה בשלום בית...
[וכל זה כתבתי מהרוהורי לבי, ונא לא להביא דוגמאות מספרי זמננו, כדי שלא נכשל בלשה"ר או באבקה]
אדג כתב:הרש"ז שי' הבלין, בהקדמתו למהדורת "ספר הקבלה" למאירי, מודה לאשתו על הגהת הספר.
צh33 כתב:נזכיר גם את ס' מכון אופק שם מתברכת אשת המו"ל בהעתקת כתה"י.
תיקו כתב:איזה אחרונים מודים לנשותיהם בהקדמותיהם?
תוכן כתב:ואשר על כן גם זה חלק מכתיבת הספר לשבח את הנשים כמה שיותר בכדי שלא תשקענה לדכאון.
תיקו כתב:איזה אחרונים מודים לנשותיהם בהקדמותיהם?
ערער בערבה כתב:הנודע ביהודה.
והאשה אשר עמדי . לעזר ולא כנגדי : זה הוא זכותה . שישבה גלמודה בביתה : ואני בבי מדרשא . כל ימי הששה :
הוגה כתב:ערער בערבה כתב:הנודע ביהודה.
בקצרה ובעדינות (יחסית להוריו שם):והאשה אשר עמדי . לעזר ולא כנגדי : זה הוא זכותה . שישבה גלמודה בביתה : ואני בבי מדרשא . כל ימי הששה :
וכוונתו ע"פ חז"ל "אם זכה עזר ואם לאו כנגדו".
ערער בערבה כתב: יש מקום שהוא מזכירה בשמה. אולי בהקדמת הצל"ח.
גוראריה כתב:הוא לא הוריד את הפח ולא יצא לקניות?...
ערער בערבה כתב:גוראריה כתב:הוא לא הוריד את הפח ולא יצא לקניות?...
כן כן, תתפלא לשמוע, יש דבר כזה. [מצד הסרת הטרדות שלה!]
עצוב לראות שיש בינינו כאלו שלא מכירים מציאות כזו.
גוראריה כתב:בעיני תמוהה הרבה יותר המשך השורה הבאה בדר"כ אחרי הקילוס לדביתהו. "שאפשרה לי לשקוד ימים ולילות על התורה/ כתיבת החיבור" "שהסירה מעל ראשי כל טרדות הבית כדי שאוכל להתמסר לתורה" וכו' וכו'.
מאיפה היוהרה הזו? טוב, נאמר שזה לא ממש יוהרה אבל איפה העדינות הטבעית?
[ושלא לדבר על חשש שקר שבדברים. הן על 'גדלותו' הוא והן על כך ש'הסירה' וכו'. הוא לא הוריד את הפח ולא יצא לקניות?...]
ויתכן לומר שדווקא זה הותר משום שלום ביתו....
י.ש. ב כתב:עשוי לנחת כתב:אבל אפשר ללמוד מכאן על גדולי ישראל איך אהבו את נשותיהם,
אהבו???
עשוי לנחת! הזכרת לי את הווארט של הרבי מקוצק זיע"א, שכתוב שכשיעקב אבינו פגש את רחל יעקב נישק אותה ובכה, וביאר הרבי מקוצק שהוא בכה על דורות הבאים שיחשבו שהיא נישק אותה כפשוטו בגלל שהוא אהב אותה. [גור אריה, אם לא דייקתי בווארט תתקן אותי]
[מסופר על ה"לב שמחה" מגור שכשהרבנית נפטרה הוא מאוד מאוד בכה, וכשמקורביו שאלו אותו מה קרה? (כידוע שהוא לא רווה נחת..) אמר להם: מה אתם מבינים באשת נעורים...]
[גור אריה כנ"ל]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים